Als u erover denkt om een nieuwe Gold Cup te kopen, dan hebt u hopelijk de Colt-website bekeken.....
https://www.colt.com/series/GOLD_CUP_SERIES
Het zal interessant zijn om te zien of de "Lites" daar in de toekomst verschijnen. Afgelopen herfst kocht ik een van de geblauwde GCNM's in 9 mm, omdat ik dacht dat het misschien een korte serie Lipsey exclusive zou zijn, maar hij staat nu op Colts website. Als u op zoek bent naar een nieuwe Gold Cup, zijn er nog een paar andere die u tegen kunt komen. Ten eerste kunt u nog een oudere GCT vinden in een LGS. Ik heb er een die ik begin 2016 kocht en Colt zegt dat hij in oktober 2015 is gemaakt. Ik heb de rubberen wrap-around grips vervangen door een paar houten kolfjes van Altamont in de foto hieronder.
Ik weet niet hoe lang Colt deze GCT's heeft gemaakt. Ze hebben de Series 80 mechanische firing pin safety. Ik weet ook niet hoe lang het duurt voordat wapens door verschillende toeleveringsketens en distributiekanalen gaan. Dan zijn er LGS's, tenminste hier beneden, waar Colts worden geprijsd tegen de adviesprijs of misschien iets meer en maandenlang onverkocht blijven.
Ten slotte kunt u een Gold Cup Elite tegenkomen. Het was/is een Colt/Talo limited edition met 500 exemplaren. Ik heb er vorig jaar een bekeken. Ze lijken op de oudere GCT's, maar hebben niet de Series 80 mechanische firing pin safety en natuurlijk een ander modelnummer en serienummerreeks.
Colt ? TALO Distributors Inc