Colt Forum banner

BIANCHI 9R schouderholster voor DS vragen

15K views 30 replies 12 participants last post by  Skysoldier  
#1 ·
Op zoek naar LH schouderholsters voor een Detective Special 2" loop. Een paar BIANCHI gemarkeerd 9R1 gevonden, of Chief Special, denk ik, voor S&W J frame.

1. De holster is ambidex, MAAR hoe zit het met de rig? Werkt het ook L of R?

2. Past de 9R1 op Detective Special, of zijn ze te klein en MOET ik een ander model nemen? Ik kan het weken en passen als dat werkt voor deze.

De prijs is mooi in vergelijking met nieuw, en ik heb er goede dingen over gelezen.

Iemand?
Bedankt.

#2 ·
Ik heb verschillende Bianchi 9R-holsters en bij controle merk ik dat ze allemaal verschillend gemarkeerd zijn. Ik heb een 9R1 gemarkeerd voor een klein revolver die een Dick Special prima past, maar het holster is gemaakt voor een 3" pistool. Een andere die ik heb is 9R1 gemarkeerd Chief SP, dit holster is voor een 2" S&W, maar mijn Dick Spl. past veilig. Dit is degene die ik zou gebruiken. Een andere is gemarkeerd 9R en Ruger 38/357 is een beetje te los voor mijn D.S. . Het lijkt voor een 2&1/2 of 2&3/4" pistool te zijn en zou werken, maar de uitsparingen voor het vastzetten van de cilinder aan de binnenkant zijn te groot om de D.S. goed vast te zetten. Mijn laatste is gemarkeerd 9R2 en 38/357 S&W. Ik weet dat je naar een 9R1 vroeg, dus alleen ter info zal ik je vertellen dat dit holster even goed werkt met de 3" Mod. 60 en de Mod. 19/66 2&1/2" pistolen. Je probleem, zoals ik het zie, zal een schouderharnas voor de linkerhand zijn. Je zou een harnas voor de rechterkant binnenstebuiten kunnen keren, maar dat zou de suède kant naar buiten en de gladde kant tegen je lichaam plaatsen. Bovendien is het harnas niet symmetrisch, dus het kan zijn dat je de schouderriem niet goed kunt aanpassen om voor jou te werken. Hoewel je het niet vroeg, zal ik vermelden dat mijn Cobra en Agent [zelfde framemaat als de D.S.] beide hamershrouds hebben die net zo goed werken met of zonder, zonder "gepruts". Ik hoop dat dit je helpt. Als je Bianchi 9R-holsters van welke aard dan ook en harnassen tegenkomt die je niet wilt, laat het me dan weten, want zoals je kunt zien heb ik een kleine verzameling. Bedankt en veel succes. Nick

#3 ·
De 9R is een van mijn vroege Bianchi-ontwerpen; de 2"-versies voor de Chief en de Detective hadden verschillende maten, aangezien de Dick Spl groter is. Natuurlijk is de holster ambi, maar het harnas niet. Maak de holster niet nat en hervorm hem niet. De 3" is de grotere maat om de Bulldog te huisvesten, mijn persoonlijke draagwapen destijds.

#4 ·
De Bianchi 9R veranderde in de loop van zijn productie.
De vroege versie heette "The Agent" en was alleen bedoeld voor gebruik als schouderholster.
Later in de productie werd het omgedoopt tot "The Special Agent" en bevatte het aan beide zijden sleuven voor de riem, zodat het ook als een ambidexter riemholster kon worden gebruikt.

Het holstertuig was niet ambidexter, maar elke halfweg competente leerbewerker, zadelmaker of schoenmaker kon je een nieuw linker schouderharnasgedeelte voor de linkerhand maken.

#5 ·
De Bianchi 9R veranderde in de loop van zijn productie.
De vroege versie heette "The Agent" en was alleen bedoeld voor gebruik als schouderholster.
Later in de productie werd hij omgedoopt tot "The Special Agent" en bevatte aan beide zijden sleuven voor de riem, zodat hij ook als ambidextre riemholster kon worden gebruikt.
In-teressant en on-juist: alle de holsterontwerpen in de 9-serie heetten Special Agent: Bianchi noemde zijn eerste elastische retentie-ondersteboven schouderholster Model #9; het Model #9R met eenvoudige veer en interne uitsparingen volgde het; en het Model 9R2 dat de dubbele riemsleuven en de hameruitsparing toevoegde, voltooide de serie. Dit laatste is de beste van de serie voor retentie; het harnas zelf bleef in wezen onveranderd over de serie.

#10 ·
Goed gedaan, John, ik zou die proto-gemarkeerde holster zelf hebben gemaakt. En gelukkig was mijn herinnering aan die sticker al lang vervlogen (dat is gewoon teveel detail!) die we erin hebben gestopt om het handelsmerk te behouden dat we hadden gekocht van Blackie Collins met het bedrijf Berns-Martin zelf. John slaagde erin Colt zover te krijgen dat het zijn rechten op het Lightning-handelsmerk overdroeg (hij kon ijs aan een Eskimo verkopen, en deed dat waarschijnlijk ook), en Colts latere management was er behoorlijk ongelukkig over dat dit was gebeurd. . . ..

#11 ·
Goed gedaan, John, ik zou die proto-gemarkeerde holster zelf hebben gemaakt. En gelukkig was mijn herinnering aan die sticker al lang vervlogen (dat is gewoon teveel detail!) die we daar hebben geplaatst om het handelsmerk te behouden dat we van Blackie Collins hadden gekocht met het bedrijf Berns-Martin zelf. John slaagde erin Colt zover te krijgen dat het zijn rechten op het Lightning-handelsmerk overdroeg (hij kon ijs verkopen aan een Eskimo, en deed dat waarschijnlijk ook), en Colts latere management was hier behoorlijk ongelukkig over. . . ..
Het is altijd fijn om de feiten rechtstreeks van de bron te horen.

#12 ·
Ik heb een Bianchi 9R die ik in 1992 kocht op de lang betreurde Great Western Show in SouCal. Bianchi zette vroeger tafels op met honderden losse holsters in dozen tegen sterk gereduceerde prijzen. Ze waren allemaal los zonder verpakking, dus je moest er gewoon doorheen zoeken om te vinden wat je zocht. Deze heeft de riemsleuven aan beide zijden van de holster, de retentieschroef en is gemarkeerd met het Bianchi-schildlogo boven #9R boven Patented boven Colt Det.

#13 ·
Ik heb een Bianchi 9R die ik in 1992 kocht op de lang betreurde Great Western Show in SouCal. Bianchi zette vroeger tafels op met honderden losse holsters in dozen tegen sterk gereduceerde prijzen. Ze waren allemaal los zonder verpakking, dus je moest er gewoon doorheen zoeken om te vinden wat je zocht. Deze heeft de riemsleuven aan beide zijden van de holster, de retentieschroef en is gemarkeerd met het Bianchi-schildlogo boven #9R boven Patented boven Colt Det.
Behalve dat de holsters die we op Great Western verkochten, fabrieksafgekeurde exemplaren waren :). Meestal heeft de naam Bianchi een streep erdoorheen, zodat we wisten wanneer deze onder garantie werd teruggestuurd . . ..

#17 · (Edited)
Voor zover ik me herinner, maakte het bedrijf Berns-Martin de Lightnin' uitsluitend als schouderholster. Het model met de riemsleuven heette de "Lightnin' Triple Draw". Ik vond dat erg leuk totdat Bianchi het patent kreeg en het enorm verbeterde. dwz. beter veerontwerp, ik denk wat zwaarder leer en de uitgang voor het achtervizier was beter. [I wore out two B-M s pulling a mod. 60 S&W out for practice. Red, Bedankt voor de verheldering, om de een of andere reden dacht ik dat de achtervoegselnummers betrekking hadden op het wapen waarvoor ze geschikt waren. Uw uitleg is logischer. Nick

#19 ·
Bedankt heren! Ik droeg Bianchi van 1972 tot vandaag. Omdat ik linkshandig ben, produceerde Bianchi leer toen anderen adviseerden dat ze geen linkshandige tuigjes maakten.

Ik heb hier nog ergens een 5B voor een Smith K frame 4". Mijn favoriete huidige Bianchi-tuig is de #1 Lawman voor mijn Ruger 44 Spl.

#22 ·
Bedankt heren! Ik droeg Bianchi van 1972 tot vandaag. Omdat ik linkshandig ben, produceerde Bianchi leer toen anderen adviseerden dat ze geen linkshandige tuigjes maakten.

Ik heb hier nog ergens een 5B voor een Smith K frame 4". Mijn favoriete huidige Bianchi-tuig is de #1 Lawman voor mijn Ruger 44 Spl.
Dat is een behoorlijk bewijs van het merk, 40 jaar Bianchi dragen. John is een linkshandige en ex-militair waar alle holsters rechtshandig waren, is er bijzonder trots op om LH naar de mainstream te brengen; en dan de ambidextreuze M12 naar het leger zodat iedereen correct kon worden aangepast; en terecht.

#20 ·
OK, dus ik heb er eindelijk een gevonden, zonder de riemsleuven. Ziet er net zo uit als Malysh-foto's. Een 9R, ziet er bijna ongebruikt uit. Nog steeds stijf, maar de voorkant van de holster blijft open rond mijn DS; betekent dat dat het voor een S&W Chief is? Ik vind het wel fijn - comfortabel. Voel me niet helemaal Sam Spade, maar de 'vintage' rig spreekt me wel aan. Eerlijk gezegd heb ik het gekocht zodat ik wat slangenschot kon laden en de DS handig kon hebben tijdens het peddelen, want riemen zijn niet comfortabel en verbergen niet goed als je in een kano knielt.

Ik wil graag wat tips over het dragen ervan. Zoals hoe ik het pistool meer naar voren kan krijgen, zodat ik niet zo ver hoef te reiken.

Oh, voor een linkshandige, draai het harnas gewoon 'binnenstebuiten' en het werkt prima.

Bedankt allemaal. Vrolijk Pasen indien van toepassing.

#21 ·
OK, dus ik heb er eindelijk een gevonden, zonder de riemsleuven.
Ik wil graag wat tips over het dragen ervan. Zoals hoe ik het pistool meer naar voren kan krijgen, zodat ik niet zo ver hoef te reiken.

Oh, voor een linkshandige, draai het harnas gewoon 'binnenstebuiten' en het werkt prima.

Bedankt allemaal. Vrolijk Pasen indien van toepassing.
Uitstekend. Het wordt gestempeld voor de Chief als dat de bedoeling is; beter nog, kijk binnen (of buiten) voor de cilindervorm in het leer, want ze waren allemaal natgevormd: gecentreerde cilindergroef is Dick Spl, excentrieke groef is Chief. Het D-frame is aanzienlijk groter dan het J-frame.

Om het naar voren te krijgen, is je enige echte optie om de elastische band aan de andere kant los te houden; het strakker te trekken is om de holster terug onder je oksel te brengen.

Proost,

#23 ·
Bianchi bouwde ook de M66 - een volledig leren hoogzittende .45 holster die rechts - links - of zelfs crossdraw gedragen kon worden - en had een afneembare 'US' gemarkeerde flap die omhoog en uit de weg kon draaien.

Als ik mijn M7 schouderholster niet droeg, droeg ik de M66.

Het was de voorganger van de M12.

De M12 is een zeer veelzijdige holster als sommige van de accessoires worden toegevoegd - er zit er een op mijn web gear terwijl we spreken.

#24 · (Edited)
OK, het 'lijkt' de middelste fluitvorm te hebben, maar de binnenste leren zijstukken hebben rechthoekige uitsparingen aan beide zijden om de cilinder 'vast te zetten'. De riem is niet elastisch [moet uitgerekt worden]; off-white geweven met een drukknop en een spankracht verstevigende schuifgesp. Merkte net dat het voor een kortere loop is dan de Malysh-foto's.

Het is gestempeld:

BIANCHI #9-R
2" COLT COBRA
2" S&W CHIEF

#25 ·
OK, het 'lijkt' de middelste fluitvorm te hebben, maar de binnenste leren zijstukken hebben rechthoekige uitsparingen aan beide zijden om de cilinder 'vast te zetten'. De riem is niet elastisch; off-white geweven met één drukknop en een gesp met spankracht. Merkte net dat het voor een kortere loop is dan de Malysh-foto's.

Het is gestempeld:

BIANCHI #9-R
2" COLT COBRA
2" S&W CHIEF
Nee, het is precies hetzelfde als de mijne. Zowel J-frames als D-frames passen even goed.
Het is een favoriet van mij. Een duurzaam ontwerp.

Hoewel waarschijnlijk het minst populaire type schouderholster, zal het type met de kont naar beneden niet door de kleding drukken, mits het harnas niet te omslachtig is. Het is het beste type voor serieuze camouflage onder lichte kleding. Het horizontale type is OK onder zware kleding en een iets snellere acquisitie van de vuurwapengreep.

#27 ·
Ik had een volledig zwart politie-rig met 2 dubbele magazijnhouders, radioholster, knuppel-speedring, handboeihouder, sleutelverbergers en een M-66-holster voor een militaire politie-dienst-rig. Toen ik met pensioen ging, gaf ik die hele rig aan een opkomende jonge MP. Hij verdiende het, maar ik wou dat ik die M-66 had gehouden. Ik had geen idee dat ik geen nieuwe kon vinden tot het te laat was.

rednichols, laat me je persoonlijk bedanken voor je aandeel in het ontwerpen van 2 van de beste dienst-rigs die ik ooit heb gehad, de 9R-serie en de M-66. Ze maakten het leven zeker een stuk gemakkelijker voor een militaire politieagent, een MP-onderzoeker en een rechercheur. Hoewel ik niet van een .38 hield, gaf het leger ons Colt Commando 2" of S&W Victory 2" revolvers voor burgerkledingwerk. Ik gebruikte de 9R zelfs in tijdelijke uitbreidingsteams voor de US Secret Service VIP-beschermingsteams.
Zoals je weet, als het erop aankomt, draagt vertrouwen in je uitrusting en je training en vaardigheden in hoge mate bij tot succes. Je ontwerpen hebben ervoor gezorgd dat mijn haar niet te vroeg grijs werd. Bedankt, meneer! Nick

#28 · (Edited)
Dank jullie wel allemaal. Ik waardeer de deskundige hulp. Hoewel ik in het begin te beschadigd was om acceptabel te zijn voor het leger of de politie, waardeer ik het leven nog steeds genoeg om een betrouwbaar handvuurwapen beschikbaar te willen hebben en ik heb het gevoel dat dit tuig dit zal bieden. Het is zeker goed ontworpen en gemaakt, en voelt op dit moment comfortabel aan.

Omdat het al een tijdje bestaat en wat droogrot heeft opgelopen, zijn er naast het echt invetten van het leer nog andere tips? Ik weet dat het leuk is om onze favoriete dingen te bespreken. Je hebt het goed gedaan, 'rednichols'. We waarderen het.

OH, en als linkshandige waarderen we het dat Bianchi onze unieke behoeften aanpakt. Ik heb gehoord dat Sam Colt ook linkshandig was; vandaar dat de laadpoort aan de rechterkant van de Peacemaker zit. Enige bevestiging?

#29 ·
Bedankt allemaal. Ik waardeer de deskundige hulp. Hoewel ik in het begin te beschadigd was om acceptabel te zijn voor het leger of de politie, waardeer ik het leven nog steeds genoeg om een betrouwbaar handvuurwapen beschikbaar te willen hebben en ik ben ervan overtuigd dat dit tuig dit zal bieden. Het is zeker goed ontworpen en gemaakt en voelt momenteel comfortabel aan.

Omdat het al een tijdje bestaat en wat droogrot heeft opgelopen, zijn er nog andere tips dan het echt invetten van het leer? Ik weet dat het leuk is om over onze favoriete dingen te discussiëren. Je hebt het goed gedaan, 'rednichols'. We waarderen het.

OH, en als linkshandige waarderen we het dat Bianchi onze unieke behoeften aanpakt. Ik heb gehoord dat Sam Colt ook linkshandig was; vandaar dat de laadpoort aan de rechterkant van de Peacemaker zit. Enige bevestiging?
Samuel Colt stierf jaren voordat het ontwerp van de SAA ooit begon, dus nee, het was niet omdat hij linkshandig was.