Colt Forum banner

Bren Ten Collectie

12K views 62 replies 34 participants last post by  CQB762  
#1 ·
Ik ben al vele jaren op zoek naar Bren Tens en heb deze week een API met de naam Bren opgepikt. Daarmee is mijn verzameling van alle gecatalogiseerde Bren Tens voltooid, behalve de Jeff Cooper Commemorative, en ik heb er nog nooit een foto van gezien, behalve die van kolonel Cooper.

Attachments

#2 ·
Je hebt zelfs een tijdschrift voor iedereen! Ze zijn veel zeldzamer dan de wapens zelf.

Nu... ga je ons op Miami Vice zetten? Als je ooit Don Johnson tegenkomt, laat hem er dan een of meer signeren.

#4 ·
Ik heb een paar mooie faillissementsrechtelijke papieren in plaats van drie Bren Tens. Ik was in mijn laatste jaar van de middelbare school aan wat geld gekomen. Bestelde een Jeff Cooper herdenkingsmodel, een speciale strijdkrachten dark en een standaardmodel. Het bleek dat ik door er drie tegelijk te bestellen een handelaar werd en ik kreeg geen geld of wapens terug.
Dat is de mooiste collectie Bren's die ik heb gezien. Petje af voor u.

#10 ·
Geweldige post, hoeveel jaar heeft het je gekost? En heb je er een paar afgevuurd, of ĂĽberhaupt?
Ik ben er al 12 of 13 jaar mee bezig.

De eerste die ik had, heb ik er een paar mee geschoten, misschien 500 kogels. Hij schoot goed, maar niet beter dan de meeste andere 10 mm's die ik heb. Begrijp me niet verkeerd, het zijn erg goede wapens, maar ze zijn ook gevoelig voor breuken en met geen onderdelen en een prijskaartje van $3.000 en meer was het tijd om hem weg te leggen.

Als D&D lang genoeg had geduurd om alle bugs eruit te halen, zouden ze een geweldig wapen zijn geweest.

#11 ·
Heeft u ook een band met speciale blogs over D&D of de Bren Ten pistolen? Mijn broer kocht jaren geleden het Special Forces model met een 45 conversie-eenheid voordat CA te liberaal werd. Ik hoop dat dit me niet flagt, ik probeerde zo pc mogelijk te zijn.

#14 · (Edited)
Mooie verzameling Bren Tens, heb nog nooit alle modellen samen in één verzameling gezien. Dit is een hele prestatie. Heeft u ook conversiekits? Heeft u ook een band met speciale blogs over D&D of de Bren Ten pistolen? Mijn broer kocht jaren geleden het Special Forces-model met een 45 conversie-eenheid voordat CA te liberaal werd. Ik hoop dat dat me niet aangeeft, ik heb geprobeerd zo pc mogelijk te zijn.
De twee in de vitrines bovenaan zijn een opeenvolgend genummerde set Dual Masters. Ze kwamen uit de fabriek met zowel 10 mm als 45 acp bovenkanten. Er zijn er minder dan 50 gemaakt en ze zijn echt het hoogtepunt van de collectie. Een van de andere Brens is een Marksman Special, die een 45 rechtstreeks uit de fabriek is. Er zijn er 250 van gemaakt op speciale bestelling voor Marksman Gun Shop in Chicago. Er gebeurt niet veel online met Brens. Ik kwam er net achter dat Facebook een Bren-eigenaarsite heeft en ik heb deze foto gemaakt om daar te plaatsen.

#15 ·
Schitterende collectie, bedankt voor het delen.

Ik denk dat we allemaal Miami Vice en Don Johnson hebben bekeken, ik heb nooit een Bren Ten gevonden, maar ik heb wel een S & W 1006 en een Colt Delta Elite gekocht.

Craig

#18 ·
Ik hoopte dat iemand zou vragen naar de API gemarkeerd als Bren, want ik ben benieuwd naar de oorsprong ervan.<br><br>De API staat voor American Pistol Institute, dat eigendom was van Jeff Cooper. Het was de voorloper van Gunsite. Deze speciale Brens met serienummers werden alleen verkocht aan Coopers medewerkers bij de API en misschien een paar vrienden van Cooper die wapenschrijvers waren. Er wordt gedacht dat er minder dan 6 van deze speciale Brens zijn verkocht.<br><br>De API die ik heb gekocht is hieronder afgebeeld en het serienummer lijkt een geboortedatum te zijn. Ik weet niet van wie het is, maar ik probeer het uit te zoeken.

Attachments

#19 ·
Ongelooflijk. Ik ben al vanaf het begin een 10mm-nerd - en u, mijnheer, heeft een heilige graal-collectie.

Een van mijn vrienden scoorde er een paar jaar geleden een ongebruikte met doos. Het was al leuk om er een in het echt te zien. Maar uw collectie... holy crap!

Bedankt voor het plaatsen.

Kunt u nog wat close-up foto's plaatsen?

#24 ·
Deze thread heeft veel meer aandacht gekregen dan ik had verwacht. Hier is een close-up van een van de Dual Master Brens die zich in de vitrines bovenaan bevinden. Ze kwamen uit de fabriek met een 10 mm en een 45 ACP bovenkant die op hetzelfde frame waren gemonteerd. Ze hadden een hogere glans blauwing dan de standaardmodellen en de framevlakken waren ook meer gepolijst.

Attachments

#43 ·
Dit draadje heeft veel meer aandacht gekregen dan ik had verwacht. Hier is een close-up van een van de Dual Master Brens die in de vitrines bovenaan staan. Ze kwamen af fabriek met een 10 mm en een 45 ACP bovenkant gemonteerd op hetzelfde frame. Ze hadden een hogere glans blauwing dan de standaardmodellen en de framevlakken waren ook meer gepolijst.
Beemer, ben je geĂŻnteresseerd in een andere Bren ten?

#25 ·
Ik ben helemaal weg van het bekijken van de originele 10mm! Fantastische collectie. Ik heb EEN van deze al een tijdje op mijn verlanglijstje staan, maar liet ze altijd glippen als ik er een vond.

Ik heb al die varianten nooit begrepen. Mijn beste vriend had er een, maar moest wachten tot zijn tijdschrift in het midden van de jaren 80 de pistool inhaalde.

Bedankt voor het delen hiervan met ons Beemer1!

#27 · (Edited)
Veel meer interesse hier dan ik had verwacht, dus ik zal wat meer info geven over verschillende modellen. Hier is een Standaard Model. Dit laat zien hoe ze nieuw kwamen. Gewone witte kartonnen doos, vaak aangeduid als een pizzadoos. Het serienummer stond op verschillende plaatsen met een balpen op de doos geschreven. Het pistool zat in de gewatteerde bruine papieren hoes en bevatte een zeer goede handleiding. Het serienummer bevatte het bouwjaar, de modelaanduiding (hier standaardmodel) en het serienummer. Dit specifieke pistool en een ander dat opeenvolgend genummerd is, hebben Simpson Ltd. importmarkeringen in de magazijnput. Naar verluidt gingen ze naar Australië, werden ze niet verkocht en kwamen ze terug.

Attachments

#28 ·
Hier is een Marksman Special Match. Dit waren speciale bestellingen van de Marksman Gunshop in de omgeving van Chicago. Allemaal waren ze geschikt voor 45 ACP. Merk op dat er geen Bren-markering op deze pistolen staat. Het totale aantal was 250 stuks. Het serienummerprefix is MSM en geen datum. Ze verkochten ook ongeveer 100 van de met Marksman gemarkeerde zachte koffers, niets bijzonders maar wel verzamelbaar.

Attachments