Colt Forum banner

Browning Buck Mark FTF

1.5K views 19 replies 10 participants last post by  Pat C.  
#1 ·
Mijn Buck Mark uit 1998 begon
FTF's te krijgen met zowat elk type munitie.
Mensen op rimfire central diagnosticeerden snel een slechte buffer. En zie, toen ik hem uit elkaar haalde, lag hij in stukken.
Blijkbaar een veelvoorkomend probleem. Aantal schoten een paar honderd misschien. Moet na verloop van tijd uitdrogen. Voorheen een onbekend probleem voor mij.

Attachments

#3 ·
Ik ben er pas sinds kort regelmatig mee gaan schieten. Had er nog nooit problemen mee gehad. Ik vermoed dat het buffermateriaal na verloop van tijd degradeert, en door het recente toegenomen schieten begon het net uit elkaar te vallen. Waardoor fragmenten de slede blokkeren.
Ik krijg twee nieuwe Brownings, maar ik denk dat ik, als ik ze krijg, er een zal maken van een stuk slagvast materiaal dat ik heb.
Ik kan zelfs een stuk zadel leer gebruiken en er een vormen. Wat misschien beter blijkt te zijn.

#5 ·
Ik had een Browning Challenger II. Het was een mooi pistool dat volledig van metaal was, met een slede die over rails bewoog. Ik had het nooit moeten verkopen. Toen ik weer zin kreeg in een Browning .22 pistool, kocht ik een Buckmark. Wat een teleurstelling. De slede wordt op het pistool gehouden door een metalen strip aan de bovenkant, vastgezet met 2 schroeven en de slagpin wordt op zijn plaats gehouden door plastic onderdelen. Het zijn mooi uitziende pistolen die goed werken, maar goedkoop zijn gemaakt. Ze zijn tegenwoordig veel te duur voor wat je daadwerkelijk krijgt. Er zijn andere .22 pistolen die degelijker zijn gemaakt en minder kosten.

#7 ·
Ik laat me niet veel beĂŻnvloeden in hoe ik over bepaalde vuurwapens denk. Pa zei op een dag dat hij het niet erg zou vinden om een .22 auto te hebben om mee te schieten.
Die kerst had hij er een, gloednieuw voor $269.
Ik kocht hem bij een plaatselijke wapenwinkel en de blik op zijn gezicht was waarschijnlijk veel zoals de blik die ik had toen ik 8 jaar oud was en hij me een Topper 58 gaf.

Pa overleed in 2006 op 59-jarige leeftijd aan kanker. Hij werd erdoor verteerd. Hij was een Vietnam-veteraan, bij wie hij zich op 17-jarige leeftijd vrijwillig had aangemeld om verlichting te krijgen van het shit-leven dat hij leidde als wees in en uit huizen, verbeteringsscholen, enz.

Hij was gelukkig, wat mij gelukkig maakte. Ongeacht de kwaliteit ervan, het heeft veel sentimentele waarde. Ik weet niet hoeveel kogels hij heeft afgevuurd, verwacht niet meer dan een paar dozen of zo. Het zag er nog steeds nieuw uit toen ik het mee naar huis nam nadat hij was overleden.
Ik heb waarschijnlijk een paar honderd kogels afgevuurd, misschien 300. En het lag lange tijd in de kluis totdat ik het een paar jaar geleden af en toe tevoorschijn haalde.

Ik wist er niet veel van. Pa hield van Browning en de prijs was goed.
Het schiet geweldig en is voor mij een van de mooier uitziende .22's. De meeste tekortkomingen zijn al verholpen door aangepaste aftermarket-oplossingen.

Buffer terugzetten en blijven schieten is mijn plan.

#8 ·
Ik laat me niet veel beĂŻnvloeden in hoe ik over bepaalde vuurwapens denk. Pa zei op een dag dat hij het niet erg zou vinden om een .22 auto te hebben om mee te schieten.
Die kerst had hij er een, gloednieuw voor $269.
Ik kocht hem bij een plaatselijke wapenwinkel en de blik op zijn gezicht was waarschijnlijk veel zoals de blik die ik had toen ik 8 jaar oud was en hij me Topper 58 gaf.

Pa overleed in 2006 op 59-jarige leeftijd aan kanker. Hij werd erdoor verteerd. Hij was een Vietnam-veteraan, bij wie hij zich vrijwillig op 17-jarige leeftijd aansloot om verlichting te krijgen van het shit-leven dat hij leidde als wees in en uit huizen, verbeteringsscholen, enz.

Hij was gelukkig, wat mij gelukkig maakte. Ongeacht de kwaliteit ervan, het heeft veel sentimentele waarde. Ik weet niet hoeveel kogels hij heeft afgevuurd, verwacht niet meer dan een paar dozen of zo. Het zag er nog steeds nieuw uit toen ik het mee naar huis nam nadat hij was overleden.
Ik heb waarschijnlijk een paar honderd kogels afgevuurd, misschien 300. En het lag lange tijd in de kluis totdat ik het een paar jaar geleden af en toe tevoorschijn haalde.

Ik wist er echt niet veel van. Pa hield van Browning en de prijs was goed.
Het schiet geweldig en is voor mij een van de mooier uitziende .22's. De meeste tekortkomingen zijn al verholpen door aangepaste aftermarket-oplossingen.

Buffer terug en blijf schieten is mijn plan.
Dat noem ik een echt familie-erfstuk. Niets is beter dan die herinneringen...

#10 ·
Als je voor leer kiest, weet dan dat het kan verslechteren, olie kan absorberen en kan krimpen door beschadiging.

Een synthetisch materiaal of nylon kan de terugslagabsorberende eigenschappen hebben die je nodig hebt.

Succes.
Ik heb twee nieuwe Browning-buffers onderweg, ik heb verschillende soorten delrin en andere soortgelijke stoffen. Indien nodig. Sommige mensen halen 1000+ schoten met de fabriek, anderen niet veel. De fabrieksbuffer is naar ik aanneem spuitgegoten. Sommige van de replica's zijn 3D-geprint.

#13 ·
De industrie gebruikte al lange tijd plastic buffers toen de recente Buckmark werd geĂŻntroduceerd. Je zou denken dat ze wel zouden weten welk materiaal ze moesten gebruiken. Sommige buffers gaan lang mee en andere zijn gevoelig voor problemen. Ik had begin jaren 90, denk ik, twee Buckmarks. Beide waren als nieuw of nieuw en geen van beide voerde de laatste patroon uit het magazijn.

#14 ·
Ik hoorde van een man die vuurwapenbuffers maakt van oranje verkeerskegels.
Hij zei dat het plastic erg duurzaam is.
Vaak kun je er een krijgen van een gemeentelijke wegenbouwdienst, of, zoals hij "grapte", er een op straat oppikken.

Ik heb een hoge dunk van de Buckmark-serie.
Ik besloot eind jaren 80 weer te gaan doel schieten en kocht een Buckmark.
Ik was er erg tevreden mee, maar het vizier achter was er een waarbij je een schroef moest losdraaien en de andere vastdraaien om de windvang af te stellen.
Dit werkte niet voor formeel doel schieten, dus verkocht ik hem en kocht ik een High Standard Victor.
Een paar jaar later verbeterde Browning de vizieren achter naar een betere.

Maar gewoon als schutter is de Buckmark een erg mooi pistool, en door de jaren heen heeft Browning een verbijsterende verscheidenheid aan varianten gemaakt om aan vrijwel elke behoefte te voldoen.
Een neef bezit een Camper??-versie met een roestvrijstalen loop en een rubberachtige grip.
Het vizier achter is zeer acceptabel voor het beoogde doel, maar ik ben een beetje onzeker over de duurzaamheid van het plastic vizier voor.
Als ik vandaag een .22 LR pistool zou kopen, zou het vrijwel zeker een Buckmark zijn.

#18 ·
Heb de nieuwe Factory-buffers en ze zijn van gevormd rubber. Zeer flexibel. Drie volle magazijnen CCI SV verschoten om de werking te testen. Werkte perfect.

Vierde magazijn geladen voor nauwkeurigheid en de eerste kogel afgevuurd en vastgelopen op de tweede. Opgelost en de laatste 9 kogels zonder problemen afgevuurd.

3 5/8" 25 yard uit de losse pols groep geschoten. Tandemkross eendelige geleidestang staat op mijn lijst.

Attachments

#19 ·
Pat, ik geloof dat we dezelfde Buckmark hebben, een UDX Plus. De mijne is, denk ik, nieuwer en heeft een vizier met glasvezel. De mijne loopt als een naaimachine.

Je noemde Kandemkross. Heb je hun Victory-trekker en/of hun versnellingsbak overwogen? Ik heb ze geĂŻnstalleerd in de Buckmark van de ex-vriend van mijn kleindochter en samen hebben ze de trekker behoorlijk verbeterd. Ik herinner me de daadwerkelijke vermindering van de trekkracht niet meer. Ik zou overwegen ze in de mijne te installeren, maar ik wil hem laten zoals hij is voor nieuwe schutters.

Trouwens, mooi schot.

#20 ·
Eerlijk gezegd ben ik niet op de hoogte van alle aangepaste mods hiervoor. Ik had op Rimfire Central gelezen dat de geleidestang uit één stuk een goede verbetering leek.
De trekker is redelijk goed op deze, ik zou een set fijne blade/groove vizieren kunnen maken.
Ik heb altijd meer geluk gehad met fijne vizieren.