Colt Forum banner

Colt Aircrewman

4.9K views 20 replies 17 participants last post by  highway08  
#1 · (Edited)
In 1947 werd de U.S. Air Force een onafhankelijke tak van het leger. In 1950 begon de Air Force met het ontwikkelen van een lichtgewicht overlevings- en persoonlijke verdedigingswapen voor de bemanning. Colt en Smith & Wesson dienden revolvers van aluminiumlegering in met lopen van twee inch voor tests. Na de eerste testronde bestelde de Air Force 1189 Colt "Aircrewman" revolvers. Ze werden genummerd A.F. nr. 1 t/m A.F. nr. 1189. In 1959 was een aantal gesprongen cilinders of frames gemeld, dus beval de Commanding Officer van het Air Material Command alle Aircrewman revolvers te vernietigen. Er zijn er slechts ongeveer 50 gecatalogiseerd als authentiek. (deze informatie is afkomstig van de Rampant Colt Summer 2009) Volgens de Blue Book zijn er misschien minder dan 25 overgebleven. Kwill heeft er ongeveer 100 gedocumenteerd. 25 of 50, of 100, maakt niet echt uit, deze zijn extreem zeldzaam. Ze werden in 1951 geproduceerd. Het kaliber is 38 special. Het frame en de cilinder zijn gemaakt van aluminium. De vizieren zijn vast. De grepen zijn van geruit walnoothout en hebben zilveren Air Force medaillons.
Image

Image

[SUB][/SUB]
Image

Image

Image

#3 ·
Wat een mooi geweer. Zo blij dat je dit zeldzame geweer met ons allen hebt gedeeld. Ik ben er dol op!! Bedankt voor het plaatsen.

#4 ·
Geweldige vondst, gefeliciteerd!

Ik ben opgegroeid op 5 minuten de heuvel op van Bolling AFB (Joint Base Anacostia-Bolling) in Washington en herinner me dat ik daar grote USAF-vliegtuigen zag, evenals vliegtuigen met opvouwbare vleugels op de aangrenzende Anacostia Naval Air Station in de jaren 50 en begin jaren 60. Nu zijn het Defense Intelligence Agency en verschillende kantoren daar gevestigd en de enige vliegtuigen zijn presidentiële helikopters.

#12 ·
Ik bezit er op dit moment drie. Twee typische met USAF-markering en één zonder markering. Ik ben er zeker van dat ik er in het verleden over heb gepost. Degene die er zwart uitziet, heeft de afgelopen zes decennia in de droge woestijn van het zuidwesten doorgebracht, en degene die er bruin uitziet, was gedurende dezelfde periode in het stoomachtige kustgebied van Virginia. De “nieuw in doos” ongemarkeerde zat de afgelopen 40 jaar in een kluis in Maryland. Het werd in 1957 gekocht door een professor van een Colt-ingenieur die het (volgens brief) om onbekende redenen ontving en het enkele jaren later verkocht. Kevin vertelde me dat het pas de 8e bekende ongemarkeerde Aircrewman is.

Attachments

#16 ·
Ik ben in de eerste plaats een verzamelaar. En als ik een zeldzaam en verzamelbaar stuk als dit plaats, krijg ik altijd een lid dat vraagt: "Hoe schiet het?"

Dit. We moeten het weten!!! :)

Gefeliciteerd met een obscuur stuk.
Het is een geweldige schutter, vooral met +P munitie!!!

#17 ·
Ik heb wat "Treasury Loads"...de .38 Special +P+. Ik vraag me af hoe goed een Aircrewman bestand zou zijn tegen een van die. Wacht...laten we het eerst proberen op een S&W-versie!

#19 · (Edited)
Ik heb wat "Treasury Loads"...de .38 Special +P+. Ik vraag me af hoe goed een Aircrewman dat zou kunnen weerstaan. Wacht...laten we het eerst proberen op een S&W-versie!
Rod's Aircrewman na het gebruik van +P munitie
Image