Colt Forum banner

Colt Army Special 38, Vragen.

1.1K views 8 replies 5 participants last post by  Freedom  
#1 ·
Kan de Colt Army Special 38 omgaan met 38 special +P munitie? Waarom werden deze pistolen niet gemarkeerd met 38 special toen ze werden gemaakt?

#3 ·
De Colt "E" revolvers met medium frame, zoals de Army Special, kunnen veilig +P .38 Special munitie verschieten, maar veel ervan zal snellere slijtage veroorzaken.
Het heeft eigenlijk niet veel zin om een antieke Colt overmatig te verslijten, maar hij kan er wel een flink stuk van verschieten.

In de vooroorlogse dagen had Colt de standaard om revolvers alleen te markeren met .38, ongeacht welk kaliber het werkelijk was.
Een .38 gemarkeerde Colt kon .38 Colt New Police/.38 S&W, .38 Long Colt of .38 Special zijn.
Het hing sterk af van het model, waarbij de korte .38 patronen meestal in de small frame modellen zaten, zoals de Police Positive, en de langere patronen in de medium frame modellen.

#5 · (Edited)
Bedankt voor de twee antwoorden. Ik heb deze Army special al vele jaren en heb er alleen 38 Colt short en 38 Colt long mee geschoten. Tijd om hem nu 38 special munitie te geven.
Je hebt een gebrek aan informatie verstrekt. Als hij .38 Long Colt en .38 Short Colt schiet, is hij niet bedoeld voor de .38 Special patroon, van welk type dan ook. De patronen zijn compleet verschillend.

#7 ·
Gri. Ik herlaad 38Colt short en 38Colt long messing, met behulp van 38 special matrijzen. Dezelfde matrijzen laden 38 special voor mijn S&W 637 Airweight. Mijn vrouw schiet graag 38 Colt shorts in de 637. Bob.
Begrepen.

#8 ·
Rond 1910 stopte Colt met het gebruik van hun eigen patronen, behalve 45 Colt en 45 ACP. In wezen begonnen ze alle S&W-patronen te gebruiken, behalve de twee genoemde en 44 WCF.

Uw Army Special was vanaf dag één ontworpen om de 38 Special patroon te gebruiken. Het is ook OK om de 38 Short en Long Colt te verschieten, maar waarom?