Colt Forum banner

Colt Diamondback***UPDATE***

3.3K views 33 replies 21 participants last post by  oberon  
#1 · (Edited)
Ik vond deze 1978 Diamondback verstopt in de "Surplus Corner" op de Century Arms website waar ze hun individuele gebruikte wapens te koop aanbieden.

Meer foto's als het hier is…….!

Century heeft af en toe interessante wapens. Ik kocht een tijdje geleden twee Winchester Model 37 enkelschots hagelgeweren in 16 ga van hen voor $99 per stuk.
Best,
Charles
Image
Image

#6 ·
Wow, dat is een erg mooi revolver. Gefeliciteerd daarmee - ik ben niet bekend met de Century Arms-site waarnaar u verwijst - kunt u deze alstublieft linken?
Ik weet niet zeker wat uw scherm laat zien, maar het ziet er van mijn kant in behoorlijk slechte staat uit. Met roestplekken, versleten afwerking en beschadigde kolf. Geen idee wat er onder de zijplaat en de grepen zit. Misschien alleen een leuke schutter als de prijs goed is. Wens de OP veel succes.

#4 ·
De zwartgemaakte gebieden zijn delen van de foto's. Ze moeten worden uitgesneden.

#16 ·
PS,
Ik heb het als shooter gekocht. De prijs was ongeveer de helft van de gangbare prijs op de online veilingwebsites.
Ik ben op zoek naar een set Rogers-grepen ervoor. Ik heb een perfecte concealholster en verschillende Bianchi Speed Strips.
Atta Boy Charles...laat niemand je diamant in de ruwe staat verwoesten!!

#10 ·
Interessante algemene slijtage aan die Colt. Zowel de grepen als het metaal hebben een soort waterschade of chemische blootstelling gezien. Heb je onder de grepen gekeken? Ik zou hem uit elkaar halen en hem van binnen en van buiten goed schoonmaken. Goed invetten voor de montage. Geweldige revolver en leuk om een deal te sluiten!

#13 ·
Century Arms was een paar jaar geleden de koper van een ton bewijsmateriaal en dienstwapens van de Policia de Puerto Rico. Sportsmans Warehouse verkocht er veel van - sommige waren absolute rommel en sommige waren best mooi. Ik heb er waarschijnlijk een dozijn van verschillende merken gekocht. Veel Colts in de partij en sommige leken erg op die DB. De dienstwapens waren geletterd naar PR. Ik denk dat ze in een lekkend pakhuis werden opgeslagen.

De Sportsmans-wapens zijn allemaal weg, maar CAI lijkt ze nog steeds uit te druppelen.

Dit Model 13 was waarschijnlijk in de slechtste staat, maar het is wel goed schoongemaakt.

Ik vind je Diamondback mooi, ik wed dat hij wel goed schoon te maken is.

Attachments

#15 · (Edited)
Century Arms was een paar jaar geleden de koper van een hoop bewijs- en dienstwapens van de Policia de Puerto Rico. Sportsmans Warehouse verkocht er veel van - sommige waren absolute rommel en sommige waren best mooi. Ik heb er waarschijnlijk een dozijn van verschillende merken gekocht. Veel Colts in de partij en sommige leken erg op die DB. De dienstwapens waren geletterd naar PR. Ik denk dat ze werden opgeslagen in een lekkend pakhuis.

De Sportsmans-wapens zijn allemaal weg, maar CAI lijkt ze nog steeds uit te druppelen.

Dit Model 13 was waarschijnlijk in de slechtste staat, maar het knapte wel op.
View attachment 941345
View attachment 941344

Ik vind je Diamondback leuk, ik wed dat hij wel goed schoon te maken is.
Ik heb de afgelopen jaren verschillende van de Puerto Ricaanse wapens uit verschillende bronnen gekocht.
Ik ben er zeker van dat ze allemaal op een gegeven moment door CAI zijn gegaan.
Ik denk dat de slechtste van mijn partij een 2" S&W Model 12-3 Airweight is. Hij knapte echter wel mooi op!

Hier is hij (rechtsonder) met mijn andere Model 12's.
Image

#18 ·
Er zijn verschillende voorkeuren voor verschillende mensen. Sommige mensen zouden het prettig vinden als hun vuurwapens voor altijd als nieuw blijven..... Sommigen zouden liever degelijk bewaarde exemplaren hebben die in goede tot uitstekende staat verkeren..... De rest van ons heeft afgeragde, afgetrapte, alledaagse wapens die al een realistische bestaan hebben gehad en er qua uiterlijk niet veel slechter uit kunnen zien, tenzij ze volledig vernield zijn.
Die Diamondback vertegenwoordigt waarschijnlijk een groter deel van hen dan degenen die allemaal mooi en knap zijn en nog nooit een dag in hun leven hebben gewerkt. Ik vind het leuk. De Db in de stapel is verre van perfect, maar hij is er helemaal.
Ik ben op zoek naar een 4" blauwe Python die de cursus heeft doorlopen. Weet je.... Eentje die minstens zo afgetrapt is als de ^^Diamondback van de OP. Het kan een doorn in het oog zijn voor velen van jullie, maar zolang hij bruikbaar is en doet wat hij moet doen, ben ik erbij. (De meeste in de stapel zijn zo.....)

#25 ·
Jaren geleden kocht ik een gebruikte S&W model 27 3 1/2 in slechte staat en dat wist ik. Ik heb meerdere exemplaren van alle andere belangrijkste looplengtes, en ik wilde deze, ook al was hij in slechte staat. Ik stuurde hem naar mijn favoriete revolver-smid en na veel werk, een opnieuw blauw maken en Altamont-grepen, heb ik er een die me bevalt. Ik heb de herwerkte originele grepen, maar ik hou van de Altamont-grepen. Ik kocht een El Paso holster & riem en draag hem "When I feel Lucky"...... Mijn administratie geeft aan wat ermee is gedaan en als ik sterf, stel ik me voor dat hij terechtkomt bij iemand die ik ken en die van gebruikte, misbruikte wapens houdt die weer tot leven zijn gewekt. Ze kunnen erachter komen wat ik ervoor heb betaald, maar waarschijnlijk niet wat ik erin heb. Ik hoop dat ze ervan genieten. Die revolver-smid heeft veel projectwapens voor me gered of aangepast, omdat hij het leuk vindt... hij moet wel, want hij rekent me veel minder dan het werk waard was, en hij werkt alleen voor zijn vrienden.... Hij houdt van .44's, dus herbouwde hij een model 28 in een .44 Spl voor me, passend bij degene die hij voor zichzelf deed, behalve de grepen... Ik koos voor Altamont's. Ik heb ook een Diamondback die niet perfect is, maar een solide 7 uit 10 is en goed draagt/schiet.

#26 ·
Jaren geleden kocht ik een gebruikte S&W model 27 3 1/2 in slechte staat en dat wist ik. Ik heb meerdere exemplaren van alle andere belangrijkste looplengtes, en ik wilde deze, ook al was hij slecht. Ik stuurde hem naar mijn favoriete Revolver-smid en na veel werk, een opnieuw blauw maken en Altamont-grepen, heb ik er een die me bevalt. Ik heb de herwerkte originele grepen, maar ik hou van de Altamont-grepen. Ik kocht een El Paso holster & riem en draag hem "When I feel Lucky"......
Mijn administratie geeft aan wat er mee gedaan is en als ik overlijd, stel ik me voor dat hij terechtkomt bij iemand die ik ken en die van gebruikte, misbruikte wapens houdt die weer tot leven zijn gewekt. Ze kunnen erachter komen wat ik ervoor betaald heb, maar waarschijnlijk niet wat ik erin heb. Ik hoop dat ze ervan genieten. Die Revolver-smid heeft veel projectwapens voor me gered of aangepast, omdat hij het leuk vindt... hij moet wel, want hij rekent me veel minder dan het werk waard was, en hij werkt alleen voor zijn vrienden.... Hij houdt van .44's, dus bouwde hij een model 28 om in een .44 Spl voor me, passend bij degene die hij voor zichzelf heeft gedaan, behalve de grepen... Ik koos voor Altamont's.
Ik heb ook een Diamondback die niet perfect is, maar een solide 7 uit 10 is en goed draagt/schiet.
Dat klinkt perfect voor mij!

#31 ·
Uitstekend. Precies de juiste conditie om mee te schieten, in een holster te dragen, mee te nemen op de camping. Niet zo mooi dat je je zorgen maakt over een paar regendruppels of een vingerafdruk van een week dragen. Ik heb zo'n Python. Gedragen door een agent voor zijn carrière, het heeft slijtage van zijn handen en holster maar schiet nog steeds geweldig.