Colt Forum banner

Vragen over Colt-magazines

8.6K views 10 replies 8 participants last post by  other dave  
#1 ·
Ik heb 3 Colt AR15's en ben benieuwd wat de juiste magazijnen zijn.

1 MH037361
2 SP195127
3 SP124159

Is er ook een betrouwbare bron voor fabricagedata?
Ik ben nieuw met Colt AR's en er is zoveel informatie dat het het beste is om te vragen aan kennisbronnen zoals het Colt Forum!

#2 ·
Uw nummer 3 is gemaakt in 1980 en de 20e en 30e magazijnen moeten gemarkeerd zijn met Colt's Firearms Division Colt Industries.

De andere twee, waarvan ik alleen maar gok dat ze in de jaren 1990 zijn gemaakt, zijn gemarkeerd met Colt's Mfg. Co. Inc.

De meeste Colt-magazijnen die vanaf de jaren 1970 tot de huidige productie zijn gemaakt, worden in feite door Okay Industries voor Colt gemaakt.

Als u het serienummer niet kunt vinden, gaat u naar de Colt-site en klikt u op klantenservice en klikt u op serienummer opzoeken. Als er geen informatie wordt weergegeven, bel dan de klantenservice van Colt.

Hieronder staan enkele links voor Colt-serienummers en militaire/commerciële M-16/AR-15-magazijninfo.

https://bpullignwolnet.dotster.com/retroblackrifle/

Troy's Mag FAQ

#7 ·
Dit waren 20-schots magazijnen die beperkt waren tot 5 schoten. Ik heb er minstens één. Ooit overwoog ik om er een 20-schots magazijn van te maken, maar nu bewaar ik het gewoon als curiositeit.
Alle 5-schots magazijnen uit de jaren 70 en 80 die ik heb gezien, hebben gewoon een "U-vormig" metalen stuk onder de volger dat voorkomt dat er meer dan vijf patronen in worden geladen in wat normaal gesproken een 20-schots magazijn is. Het metalen stuk is op geen enkele manier aan het magazijn of de volger bevestigd, dus het kan worden verwijderd om een 20-schots magazijn te "creëren". De capaciteit van 5 schoten kan worden hersteld door het metalen stuk terug onder de volger te plaatsen.

#10 ·
Image

Ik herinner me dat mijn eerste Colt AR-15 SP1 die ik in 1971 nieuw kocht, 20-schots magazijnlichamen had, maar intern geblokkeerd was tot 5 schoten met een U-vormig metaal, de bodemplaat is nog niet geklonken.

Later, rond midden tot eind jaren 80, zijn de bodemplaten geklonken zoals op de foto van mijn 5-schots geblokkeerde magazijn met de 20-schots body, merk op dat de vroege bodemplaten vóór 1990 gemarkeerd zijn met Colt's Firearms Division Colt Industries.

Image

Dit is het huidige Colt 9-schots magazijn met een schuine synthetische onderkant die ik in 2011 kreeg met mijn nieuwe Sporter M4 Carbine model SP6920.

Deze 9-schots magazijnen zijn meestal bij Match Target-serie geweren en worden ook verzonden naar staten met semi-automatische verbodswetten.

De 8-schots met de even lange onderkant zijn een eerdere versie en aangezien ze gemarkeerd zijn met Colt MFG, zijn ze gemaakt na 1990 toen het bedrijf zijn naam veranderde in Colt Mfg.