Colt Forum banner

Vragen over Colt-magazines

8.6K views 10 replies 8 participants last post by  other dave  
#1 ·
Ik heb 3 Colt AR15's en ben benieuwd wat de juiste magazijnen zijn.

1 MH037361
2 SP195127
3 SP124159

Is er ook een betrouwbare bron voor fabricagedata?
Ik ben nieuw met Colt AR's en er is zoveel informatie dat het het beste is om te vragen aan kennisbronnen zoals het Colt Forum!

#2 ·
Uw nummer 3 is gemaakt in 1980 en de 20e en 30e magazijnen moeten gemarkeerd zijn met Colt's Firearms Division Colt Industries.

De andere twee, waarvan ik alleen maar gok dat ze in de jaren 1990 zijn gemaakt, zijn gemarkeerd met Colt's Mfg. Co. Inc.

De meeste Colt-magazijnen die vanaf de jaren 1970 tot de huidige productie zijn gemaakt, worden in feite door Okay Industries voor Colt gemaakt.

Als u het serienummer niet kunt vinden, gaat u naar de Colt-site en klikt u op klantenservice en klikt u op serienummer opzoeken. Als er geen informatie wordt weergegeven, bel dan de klantenservice van Colt.

Hieronder staan enkele links voor Colt-serienummers en militaire/commerciële M-16/AR-15-magazijninfo.

https://bpullignwolnet.dotster.com/retroblackrifle/

Troy's Mag FAQ

#7 ·
Dit waren 20-schots magazijnen die beperkt waren tot 5 schoten. Ik heb er minstens één. Ooit overwoog ik om er een 20-schots magazijn van te maken, maar nu bewaar ik het gewoon als curiositeit.
Alle 5-schots magazijnen uit de jaren 70 en 80 die ik heb gezien, hebben gewoon een "U-vormig" metalen stuk onder de volger dat voorkomt dat er meer dan vijf patronen in worden geladen in wat normaal gesproken een 20-schots magazijn is. Het metalen stuk is op geen enkele manier aan het magazijn of de volger bevestigd, dus het kan worden verwijderd om een 20-schots magazijn te "creëren". De capaciteit van 5 schoten kan worden hersteld door het metalen stuk terug onder de volger te plaatsen.

#10 ·
Image