Colt Forum banner
21 - 40 of 72 Posts
Discussion starter · #21 ·
Shooter13, Enkele geweldige foto's van Indiase wapens en artefacten. Elke keer als ik die foto's van C. S. Fly van Geronimo en zijn bende zie, uitgerust voor de oorlog, wil ik hem persoonlijk bedanken! Ik ben ook dankbaar aan die Apaches dat ze beseften dat ze binnenkort van de aarde zouden verdwijnen door de foto's toe te staan.

P.R. Roland's persoonlijke holster. Niet uit het oude westen tijdperk maar oud genoeg om een antiek te zijn.
Die holster doet me denken aan een tuig dat ik hier kocht en toen verkocht.

Image

Deze tuig werd naar mij verzonden om kogel lussen, vlekken toe te voegen en watervlekken te verwijderen.
Image

Ik vraag me af hoeveel oude, versleten enkelschotsgeweren, Spencers, enz. versierd werden met messing spijkers en verkocht als "Indiaans" bezit? Ik denk dat de oude spijkers een vierkante schacht hadden en de nieuwere rond, maar ik weet niet in welke periode dat gebeurde.

Chaffee, Dat is een heel mooi vroeg patroon Frazer-Pueblo holster voor een 7-1/2" Colt SAA. Ik hou ook van die Scout Belt! Iedereen zou graag eigenaar zijn van die rig.
Bedankt. Ik heb dat een paar jaar geleden van een lid hier gekregen, maar ik weet niet meer wie. Alle hulp bij het dateren zou worden gewaardeerd. De markeringen luiden 'R.T. FRAZIER PUEBLO-COLO.'.

Discussion starter · #26 ·
Bedankt. Ik heb dat een paar jaar geleden van een lid hier gekregen, maar ik weet niet meer van wie. Alle hulp bij het dateren zou worden gewaardeerd. De markeringen luiden 'R.T. FRAZIER PUEBLO-COLO.'
Bekijk mijn geplaatste foto's en een beetje info over R. T. Frazier met als kop "Colt SAA met gesneden Mexicaanse adelaar ivoren grepen, Frazier holster en sporen". "

Discussion starter · #27 ·
Hier is een holster dat zeker bewerkt en gespot is door dezelfde leerbewerker. Terwijl het holster nog een plat stuk leer was, werd de bewerking gedaan, waarbij plaatsen werden vrijgelaten voor het toevoegen van spots. Spots werden vervolgens toegevoegd voordat er werd gestikt. De enkele lus werd erop genaaid en vervolgens werd de voering op zijn plaats genaaid. Ten slotte werd de lange naad gestikt om dit holster af te maken. Dit holster past perfect op een 5-1/2" Colt SAA, zoals getoond.

Attachments

Discussion starter · #28 ·
Deze holster had een 4-3/4" Colt SAA begraven erin (naar beneden geduwd) toen het werd gevonden! Het was mogelijk niet bedoeld voor een Colt SAA, aangezien de aangegeven looplengte 6-1/2" zou zijn. Een 5-1/2" SAA is afgebeeld.

Attachments

Vroeger kende ik een van de vooraanstaande 'makers' van 'authentieke Indiase' spullen - hij deed het zelfs voor de jongens van het reservaat, door Trapdoors, Sharps en al het andere te veranderen in 'voorouderlijke erfstukken' om te verkopen aan nietsvermoedende kopers van alle soorten.

Hij deed het decennialang na de Tweede Wereldoorlog - tot eind jaren '70 - en 'productief' beschrijft zijn output - zijn werk was top, en veel ervan staat nog steeds in museumtentoonstellingen, grotendeels omdat 'curatoren' hun diploma's in Europese kunstgeschiedenis hebben.

Ik kende eigenlijk een paar van die jongens - een die Indiaanse oorlogszadels en WWII Duitse spullen maakte - een ander die Native American en Confederate materiaal maakte en de vlooienmarktcircuit in de zuidelijke staten volgde - beiden verkochten van tijd tot tijd via Manion's.

Ik werd er behoorlijk goed in om vervalsingen te spotten...

Discussion starter · #31 · (Edited)
Enkele geweldig uitziende holsters in deze thread! De afgezaagde Rolling Block trok mijn aandacht, ik denk dat dat een goed basisconcept zou zijn om een aantal van de "gesportiseerde" Rolling Blocks die ik heb gezien te repareren. Dat zou een praktische "conversie" zijn van een Rem RB-geweer met lange loop. Vervolgens gebruikt als karabijn of "Trapper's Model".

Discussion starter · #32 · (Edited)
Vroeger kende ik een van de vooraanstaande 'makers' van 'authentieke Indiase' spullen - hij deed het zelfs voor de mensen van de Rez, en maakte valstrikken, Sharps en al het andere tot 'voorouderlijke erfstukken' om te verkopen aan nietsvermoedende kopers van alle soorten.

Hij deed het decennialang na de Tweede Wereldoorlog - tot eind jaren '70 - en 'productief' beschrijft zijn output - zijn werk was top of the line, en veel ervan staat nog steeds in museumtentoonstellingen, grotendeels omdat 'curatoren' hun diploma's in Europese kunstgeschiedenis hebben.

Ik kende eigenlijk een paar van die jongens - een die Indian War-zadelmakerij en WWII Duits spul deed - een ander die Native American en Confederate materiaal deed en de vlooienmarktcircuit in de zuidelijke staten volgde - beiden verkochten van tijd tot tijd via Manion's.

Ik werd er behoorlijk goed in om vervalsingen te spotten...
Dat is klassiek! De man leverde zelfs de Rez. Ja, ik heb soortgelijke verhalen gehoord over mensen als de moeder van Jesse James, de vrouw van Pancho Villa en de enige overlevende van de Coffeeville Raid - Emmett Dalton. Vele jaren geleden liet een vriend me een 4" geblauwd zwartkruit Colt SAA Sheriff's Model zien met "Emmett Dalton" lichtjes op de broekriem gekrast.

Ik herinner me ergens gelezen te hebben dat veel van de messing spijkers die Indianen gebruikten om hun geweren, oorlogsknuppels en andere voorwerpen te versieren, werden verkregen door ze los te wrikken van houten kisten of bagage die was buitgemaakt op blanke kolonisten of reizigers die waren gedood in Indiaans gebied. Ik weet niet zeker hoe accuraat dat is, maar het klinkt aannemelijk.

Hier is er een met vlekken die ik dertig jaar geleden voor een vriend heb gemaakt. Een twee pistolen kopie van Hopalong Cassidy's tuig. Ook is dat versleten tijdschrift daar een Guns & Ammo uit 1970 die mijn vader kocht toen ik dertien was. Ik begon net met mijn leerfetisj en heb het al die jaren bewaard vanwege die Indiaas gemaakte, met kralen versierde twee pistolen tuig. Ik heb het nog nooit in een ander boek of in een museum gezien. Het is de meest indrukwekkende holsteruitrusting die ik ooit heb gezien.

Originele spijkers hebben een loodrug - met vierkante schachten - de eerste man die ik noemde, schraapte vroeger de vuilnisbelten af ​​voor afgedankte meubels om ze te bemachtigen, omdat ze geruime tijd in productie bleven.

Een ander stukje decoratie waren de tinnen labels die op pijptabak werden aangetroffen, omdat ze felgekleurd waren.

Als je ooit voorbeelden van een moderne maker wilt zien, kijk dan naar de helaas overleden Chuck Burrows (Wild Rose Trading Co.) - Chuck markeerde 'zijn' werk, maar hij deed het goed, want het was niet zijn bedoeling om te misleiden - de andere man deed het niet, hoewel hij nooit 'zei' dat zijn spullen vals waren - hij liet de koper zichzelf overtuigen...

Koop nooit een lijst met pijlpunten op een gele jute achtergrond - dat geef ik je gratis...

Discussion starter · #36 ·
Wyatt - Je hebt een flitsende pistoolriem gemaakt! Toen ik de Indiaanse holsters etc. zag, herinnerde ik me de 45 x 5-1/2" Colt SAA met ivoor grip, holster en pistoolriem die Geronimo in New Mexico achterliet nadat hij zich had overgegeven. Ik denk dat hij het aan een fotograaf verkocht, maar het is nu in het Smithsonian.

Discussion starter · #37 · (Edited)
Originele tacks hebben een loodrug - met vierkante schachten - de eerste man die ik noemde, doorzocht vroeger de vuilnisbelten naar weggegooid meubilair om ze te krijgen, omdat ze geruime tijd in productie bleven.

Een ander stukje decoratie waren de tinnen labels die op pijptabak werden gevonden, omdat ze felgekleurd waren.

Als je ooit voorbeelden van een moderne maker wilt zien, kijk dan naar de helaas overleden Chuck Burrows (Wild Rose Trading Co.) - Chuck markeerde 'zijn' werk, maar hij deed het goed, want het was niet zijn bedoeling om te misleiden - de andere man deed het niet, hoewel hij nooit 'zei' dat zijn spullen vals waren - hij liet de koper zichzelf overtuigen...

Koop nooit een frame met pijlpunten op een gele jute achtergrond - dat geef ik je gratis...;-D
Dat is interessant over de met lood gevulde tackkoppen. Wist dat niet.

Discussion starter · #38 ·
Ik herinner me dat ik ergens gelezen heb dat veel van de messing spijkers die Indianen gebruikten om hun geweren, oorlogsknuppels en andere voorwerpen te versieren, werden verkregen door ze los te wrikken van houten kisten of bagage die was buitgemaakt op blanke kolonisten of reizigers die waren gedood in Indiaans gebied. Ik weet niet zeker hoe accuraat dat is, maar het klinkt plausibel.
Ik heb ook gehoord dat Indianen plaatmetaal voor pijlen kregen van de ruĂŻnes van huifkarren op weg naar het westen.

21 - 40 of 72 Posts