Colt Forum banner

Colt Woodsman Match Target

10K views 41 replies 15 participants last post by  824tsv  
#1 ·
Tijd om de aap op mijn rug te voeden.
Kwam een Colt Woodsman Match Target uit 1940 tegen met Elephant Ear-handgrepen. 6,5” loop in 95% conditie. Sorry, geen foto's. De prijs is $1.850. Hoe klinkt die prijs?

#8 ·
Als beide wapens dezelfde conditie hadden, is het wapen uit 1940 meer waard. 1940 zou een Match Target van de eerste serie zijn. Je moet ervoor zorgen dat de grepen niet gebarsten zijn, ze zijn alleen al $500-600 waard.

#9 ·
Zoals anderen al zeiden, is de conditie alles en zoals Winston ook aangaf, is originaliteit ook belangrijk. Als alles origineel is (vooral de voorraden) en ik scheuren en blauwsel goed vind, dan is de prijs goed. Als een van de bovengenoemde dingen niet klopt, vragen ze meer dan ze zouden moeten.
De 1e serie in uitstekende staat zal hoge prijzen vragen. De juiste en originele doos en extra's drijven de prijs echt omhoog.

#11 ·
Tijd om de aap op mijn rug te voeden.
Kwam een Colt Woodsman Match Target uit 1940 tegen met Elephant Ear-grepen. 6,5” loop in 95% conditie. Sorry, geen foto's. De prijs is $1.850. Hoe klinkt die prijs?
Ervan uitgaande dat het echt 95% conditie is, en de grepen origineel en onbeschadigd zijn, zou ik daar in een hartslag op springen.

#15 ·
Tom heeft gelijk. De website van Bob Rayburn is de beste Colt Woodsman-bron die er is. Wat betreft boeken over de Colt Woodsman, die zijn er eigenlijk niet. Als je een van Bob Rayburns pocketgidsen kunt vinden (dezelfde info als zijn website), maar ze zijn niet meer leverbaar.

#16 ·
Tom heeft gelijk. De website van Bob Rayburn is de beste Colt Woodsman-bron die er is. Wat boeken over de Colt Woodsman betreft, zijn er eigenlijk geen. Als je een van Bob Rayburns pocketgidsen kunt vinden (dezelfde info als op zijn website), maar die zijn niet meer leverbaar.
Oké, ik ben erachter gekomen dat de Huntsman Match Target een reparatie in de grip heeft met een schroefschild. Op het magazijn staat alleen Colt Cal 22 L R. Ik weet niet zeker of ik het überhaupt wil nastreven, duidelijk overgewaardeerd nu. Welke prijs maakt dit een goede koop? Moet er Match Target op het magazijn staan om origineel te zijn? Heb het nog niet gezien, dus weet niet hoe de reparatie eruitziet
Zag ook een pre-Woodsman die alleen Colt Automatic uit 1922 zegt met een 6,5" loop, houten grip op 90% voor $800,00. Hoe is dit voor een schutter en de wenselijkheid?

#23 ·
Elke 1st Series Woodsman 'Bullseye' Match Target is moeilijk te verslaan. Een paar observaties....
En ik val Swamp Yankee's "Bullseye" Match Target niet af, maar wilde wijzen op de aftermarket vervangende grote Stock Mounting Screw (hij is blauw) en wat eruitziet als gerepareerde Elephant Ear Stocks.

Groeten,
Tom Platt.
prewoodsman@gmail.com

#24 ·
Elke 1st Series Woodsman 'Bullseye' Match Target is moeilijk te verslaan. Een paar observaties....
En ik val Swamp Yankee's "Bullseye" Match Target niet af, maar wilde wijzen op de aftermarket vervangende grote Stock Mounting Screw (hij is blauw) en wat lijkt op gerepareerde Elephant Ear Stocks.

Groeten,
Tom Platt.
prewoodsman@gmail.com
Ik heb een mooie Woodsman uit de jaren 40 gevonden, maar hij heeft plastic grepen. Hoe moeilijk en duur is het om deze te vervangen door origineel hout? Of misschien aftermarket?

#31 ·
Een paar vragen terwijl de experts bijeen zijn. Ik heb deze Series 2 een paar dagen geleden voor $400 gescoord met 90/95%.

De grepen zijn van plastic. Klopt dit?

Twee magazijnen. Eén gemarkeerd Colt 22 LR en de tweede 22 LR zien er verder identiek uit. Is de tweede aftermarket?

Bedankt bij voorbaat en ik wens jullie allemaal een fijne kerst.

#33 ·
Een paar vragen terwijl de experts bijeen zijn. Ik heb deze 90/95% Series 2 een paar dagen geleden voor $400 gescoord.

De grepen zijn van plastic. Klopt dit?

Twee magazijnen. Eén gemarkeerd Colt 22 LR en de tweede 22 LR, verder identiek. Is de tweede aftermarket?

Bedankt bij voorbaat en ik wens jullie allemaal een fijne kerst.

View attachment 764369
Uw Woodsman is een 3e serie 6" Match Target met hielmagazijnvergrendeling, 1955-1977.
Zwarte plastic grepen tot 1960, daarna walnoot.
Ik zou zeggen dat beide tijdschriften originele Factory Colt zijn. Maar een foto van beide zou dit bevestigen.

Groeten,
Tom Platt
prewoodsman@gmail.com

#32 ·
Bedankt prewoodsman, dat is goede informatie en de reden waarom ik deze geweldige website vaak bezoek. Ik heb er altijd al een willen hebben en die was lokaal te koop. Ik heb er nog niet mee geschoten en wist dat de kolf gebarsten was. Ik heb hem net geolied en in de kluis gelegd. Ik ben een paar dagen weg voor Kerstmis en heb geen verdere foto's, maar als ik terug ben, kan ik er nog een paar meer plaatsen en foto's van de doos.

#36 ·
FWIW, 2 Colt Woodsman Match Targets gingen afgelopen weekend voor $4200 en $4400 onder de hamer op een veiling. Beide hadden MT serienummers en stonden vermeld als NRA "Excellent". Originele dozen, papierwerk, hangende labels, etc. Verzenddata van 1939 en 1941. Supermooi als je het geld kunt uitgeven.

#37 ·
FWIW, 2 Colt Woodsman Match Targets gingen afgelopen weekend voor $4200 en $4400 onder de hamer op een veiling. Beide hadden MT-serienummers en stonden vermeld als NRA "Excellent". Originele dozen, papierwerk, hangende labels, etc. Verzenddata van 1939 en 1941. Supermooi als je het geld kunt uitgeven.
Het is een moeilijke tijd om verzamelobjecten te kopen die veel gevraagd worden, vooral op een veiling, een geweldige tijd om te verkopen. Ik denk dat veel mensen niet konden of wilden reizen vanwege Covid en in plaats daarvan besloten hun geld uit te geven om hun collecties uit te breiden. Ik heb onlangs verschillende zeldzame bamboestokken verkocht die allemaal origineel en in uitstekende staat waren voor het dubbele van wat ik er 3 jaar geleden voor betaalde. We verhuisden tijdens Covid naar Bozeman MT nadat onze visreis naar Nieuw-Zeeland was geannuleerd en de waarde van ons huis aan de rivier in Noord-Michigan omhoogschoot. Dat gezegd hebbende, heb ik mooie Match Targets zien gaan van $1.800 tot $2.500. Natuurlijk geen doos of label en sommige hadden niet het juiste magazijn. Toegegeven, ik ben hier nieuw in, maar ik denk dat ik mijn MT ga vinden op een wapenshow of LGS, niet op een veiling. Te veel blootstelling aan te veel kopers. Gewoon mijn 2 cent.
BTW, woont er toevallig een lid in Montana?

#38 · (Edited)
Online veilingen bepalen tegenwoordig de prijs op wapenshows en lokale wapenwinkels. Bijna alle "lokale" veilingen die door de meeste veilingmeesters worden gehouden, worden nu alleen online of in combinatie online en persoonlijk gehouden.

Een lokaal veilingbedrijf in mijn omgeving veilt 3000+ wapens van een man die net is overleden. De eerste online veiling van 1000 wapens was voor de wapens van lagere kwaliteit, maar velen brachten verrassend hoge prijzen op. De volgende twee veilingen zijn voor de duurdere spullen. Zou interessant moeten worden.

Kijk er eens tegenaan, de kans om een koopje onder de huidige marktprijs te krijgen is klein. Koop nu of betaal later meer.

#39 ·
Ik heb een Series 1 MT (eigenlijk heb ik drie extra MT's met olifantenoren [een in originele doos met gereedschap]) die geen doelringen op de vlakke kant heeft en "Geo. Elliason" gegraveerd/gestempeld op de rechterkant van de loop heeft met het serienummer gegraveerd/gestempeld op de voorkant van de greep. Bovendien hebben de grepen een antislipbehandeling. G. Elliason was een Colt-medewerker die een vizier ontwierp dat werd gebruikt op de MT en op Colt Commanders. Het is in VG-staat; Ik wacht op de terugzending van een Colt Archive-brief. Ik vermoed dat dit een speciaal stuk is dat door Colt voor de heer Elliason is gebouwd. Heeft iemand informatie over dit vuurwapen?

#40 ·
Ik heb een Series 1 MT (eigenlijk heb ik drie extra MT's met olifantenoorgrepen [een in originele doos met gereedschap]) die geen doelringen op de vlakte heeft en "Geo. Elliason" gegraveerd/gestempeld heeft op de rechterkant van de loop met het serienummer gegraveerd/gestempeld op de voorkant van de greep. Bovendien hebben de grepen een antislipbehandeling. G. Elliason was een Colt-medewerker die een vizier ontwierp dat werd gebruikt op de MT en op Colt Commanders. Het is in VG-vorm; Ik wacht op de terugkeer van een Colt Archive-brief. Ik vermoed dat dit een speciaal stuk is dat Colt voor de heer Elliason heeft gebouwd. Heeft iemand informatie over dit vuurwapen?
Sorry; de naam staat aan de linkerkant achter waar het doel zou zijn geweest en met de antislipbehandeling en SN-gravering bedoelde ik dat het op het frame binnen mooie houten grepen met een duimsteun moest staan.