Ik kocht afgelopen zomer een 6" roestvrijstalen Python die wat timingproblemen had, en stuurde hem ter reparatie naar Colt. Ik besloot om de pistool in de fabriek te laten afstellen, en Colt stuurde hem in recordtijd terug (Dank u, Colt!). Helaas kon ik er vanwege zakelijke schema's pas eergisteren mee naar buiten. Daarbij had ik niet veel tijd, want het werd al erg donker tegen de tijd dat ik weg kon, maar ik moest iets doen om stress te verlichten, en ik wilde graag de werking van de Python testen, vooral met betrekking tot de gevoeligheid van de primer. De wind waaide ongeveer 30 MPH, met uitschieters tot 45, dus het had weinig zin om serieuze nauwkeurigheidstests uit te voeren, en aangezien de tijd kort was, nam ik geen doelen of standaards mee, omdat ik ervan uitging dat ik gewoon zou schieten op wat er op de "schietbaan" stond (een populaire schietplek een paar kilometer buiten de stad met een goede kogelvanger). De enige "doelen" die beschikbaar waren, waren een paar soep- en frisdrankblikjes op de 100 yard lijn. Eerst vuurde ik ongeveer 20 herlaadbeurten af met CCI-primers, en ze gingen allemaal af, zonder fouten. Toen vuurde ik ongeveer 20 fabrieksrondes af, wederom foutloos. Het lijkt erop dat de fabriek precies heeft gedaan wat ik vroeg, een aangepaste afstelling, maar met genoeg pit om alle primers af te vuren. Hoewel ik de nauwkeurigheid niet testte, was de wind hard en met rukwinden, en ik schoot uit de losse hand op 100 yards, bijna elke kogel raakte het doel, zowel single als double action, en verschillende blikjes werden weggeschoten, waarbij herhaalde schoten hetzelfde deden, de andere blikjes (verzwaard of in de grond gestoken) kregen alleen gaten - ik kan niet wachten om er met doelen op meer geschikte afstanden en met genoeg tijd om het echt uit te zoeken, uit te gaan! Tot nu toe is er maar één probleem - nu overweeg ik om mijn 4" Blue (nieuw gekocht) en mijn Nickel 2,5" Python (vintage 1965) in de fabriek te laten afstellen. Dank u, Colt - Geweldig werk!