Colt Forum banner

Korth revolver(s)

5.6K views 34 replies 13 participants last post by  Landspeedracer  
#1 ·
Ik ging een paar weken geleden naar mijn LGS om een aankoop op te halen. Daar informeerde ik naar de Korth.

Ik wilde naar de zwarte kijken, maar ze hadden hem niet. Maar de winkel had de iets duurdere zilveren.

Beide zijn .357/38 special, en je kunt ook een wiel voor 9MM bestellen, maar ik wil geen 9MM, en ik weet de kosten niet.

De mijne heeft een 6" loop, met door Jim Wilson gegraveerde kolf.

Jim Wilson leeft nog, hij is een voormalig 30+ jaar wetshandhaver in Texas, ik geloof Denton.

De Korth's worden gemaakt in Duitsland, één pistool, één wapensmid, en verzonden naar Nighthawk Custom. Ik denk dat Nighthawk de naam Jim Wilson op de kolf zet, het ziet er "ingebrand" uit.

Let wel, ik wilde alleen maar naar de Korth kijken. Verrek...kwam de creditcard tevoorschijn, en minuten later naar huis.

Ik heb ook van Nighthawk 4 speedloaders gekocht, ik denk van aluminium? met de naam Korth erop.

#4 ·
Ziet er mooi uit! Hoe is de actie etc.?
"boterzacht"..

van wat ik heb gelezen, is de trekker gemonteerd op rollagers!!

Ook zitten er schroeven aan weerszijden van het frame, vlakbij de kolf. Die dienen om de trekkerdruk af te stellen, wat de eigenaren naar verluidt zelf kunnen doen.

ik zal GEEN aanpassingen doen

ik heb absoluut geen spijt van de aankoop van deze revolver, hoewel hij duur is, het is een wapen dat ik lang zal hebben, en aangezien deze met de hand worden gebouwd, kan ik alleen maar "hopen" de waarde ervan te behouden, zo niet te verhogen, afhankelijk van hoeveel er jaarlijks worden geproduceerd.

Nog één ding, die "knop" die je aan de rechterkant ziet, net voor de trekkerbeugel..???

dat is de ontgrendeling voor de kraan..

#8 ·
Zou graag een rapport willen horen over de Korth nadat je ermee hebt geschoten
dit was gisteren de tijd op de schietbaan

1e doel, 7 yds, 357 magnums

5 in de borst,
1 in het hoofd

Sorry, deze site zegt dat mijn foto's de limiet in grootte overschrijden..????

ik zal kijken of ik een manier kan vinden om ze te verkleinen

#10 ·
ik ging een paar weken geleden naar mijn LGS om een aankoop op te halen. Daar informeerde ik naar de Korth.

ik wilde naar de zwarte kijken, maar die hadden ze niet. Maar de winkel had de iets duurdere zilveren.

Beide zijn .357/38 special, en je kunt ook een wiel voor 9MM bestellen, maar ik wil geen 9MM, en ik weet de kosten niet.

De mijne heeft een loop van 6 inch, met door Jim Wilson gegraveerde kolf.

Jim Wilson leeft nog, hij is een voormalig 30+ jaar wetshandhaver in Texas, ik geloof Denton.

De Korth's worden gemaakt in Duitsland, één pistool, één wapensmid, en verzonden naar Nighthawk Custom. Ik denk dat Nighthawk de naam Jim Wilson op de kolf zet, het ziet er "ingebrand" uit.

Let wel, ik wilde alleen maar naar de Korth kijken. verdomme... kwam de creditcard tevoorschijn, en minuten later naar huis.

ik heb ook, van Nighthawk, 4 speedloaders gekocht, ik denk gemaakt van aluminium? met de naam Korth erop

Hier zijn een paar foto's van de mijne.

View attachment 735805

View attachment 735806

View attachment 735807

View attachment 735808

#11 ·
Als het zo goed is als ik heb gelezen, hoef je je geen zorgen te maken over het beschieten met volle magnum-ladingen, en een heleboel daarvan. Blijkbaar geen zorgen over het op tijd houden, of zorgen over frame-uitrekking, eindschudden of andere mechanische zorgen.
Zou graag willen weten wat voor groepen je krijgt van een zandzaksteun op 15 of meer yards.

#12 ·
Als het zo goed is als ik heb gelezen, zou je je geen zorgen hoeven te maken over het schieten met volle magnum-ladingen, en een heleboel daarvan. Blijkbaar geen zorgen over het op tijd houden, of zorgen over frame stretching, end shake of andere mechanische zorgen.
Zou graag willen weten wat voor groepen je krijgt van een zandzaksteun op 15 of meer yards.
ik heb de Korth gevoed met .38 special. zowel fabriek als herladen... schiet net zo ongelooflijk als met de 357 mags.

ik moet nog een rustapparaat proberen, want ik schiet op elk van mijn wapencollecties.

ik zal proberen dit in gedachten te houden, over ongeveer 1-2 maanden als ik dit weer mee terugneem naar de range. (al mijn wapens zitten in een roulatie om naar de range te gaan)

#13 · (Edited)
Ik verlangde naar een Korth en na de verkoop van verschillende oudere wapens kocht ik een 4 inch met 9 mm cilinder. De actie is de soepelste die ik ooit heb gevoeld, als een warm mes door zachte boter. De 9 mm heeft zijn eigen juk en om ze te verwisselen open je de cilinder, druk je op een knop aan de linkerkant van het frame en verwijder je de cilinder en het juk. Doe hetzelfde om de andere cilinder/juk te installeren.

#14 ·
Ik verlangde naar een Korth en na de verkoop van verschillende oudere wapens kocht ik een 4 inch met een 9mm cilinder. De actie is de soepelste die ik ooit heb gevoeld, als een warm mes door zachte boter. De 9mm heeft zijn eigen juk en om ze te verwisselen open je de cilinder, druk je op een knop aan de linkerkant van het frame en verwijder je de cilinder en het juk. Doe hetzelfde om de andere cilinder/juk te installeren.
Image
Roy, waar is de andere cilinder voor gekamerd? Gebruikt hij maanclips met de 9mm?

Cam

#16 ·
De extra cilinder is 9 mm en heeft geen moon clips nodig. Het is een messing stuk dat in de rebated rand van de 9 mm past. Ik stopte een 9 mm patroon erin en draaide de cilinder ondersteboven en de 9 mm patroon kwam er pas uit toen ik de uitwerperstang indrukte.
Image
Bedankt Roy, erg mooi en iets wat ik nog niet eerder heb gezien. Welk kaliber is de tweede cilinder voor? Hoe accuraat is het pistool?

Cam.

#23 · (Edited)
Het is moeilijk te geloven dat het met Hogues komt. Dat slaat nergens op.
Het maakt het veel comfortabeler om te schieten met mijn hete ladingen. Ik heb er ook de houten handgrepen bij, maar die zitten nog in het plastic. Ik heb het gebruikt opgehaald bij de eigenaar van mijn wapenwinkel. Hij heeft wat gezondheidsproblemen en kan niet meer schieten. Er waren maar ongeveer 50 rondes doorheen gegaan. Wat me verbaast, is de soepelheid van de DA. Ik heb een Colt Python uit '72 die een erg mooie trekker heeft, maar die kan zich niet met deze meten

#26 ·
Nighthawk maakt ze ook af nadat ze hun logo erop hebben gestempeld of vice versa.

Ik had er een. Het was leuk. Hield van de snelle cilinderwissel....Maar het was niet zo mooi als de ratzeberg die mijn oom me liet schieten, dus ik verkocht hem om mijn Ted Yost te financieren.

Leuke wapens. Gekke prijzen erin nu. Ze waren 3k toen ze voor het eerst uitkwamen.

#30 ·
Termite, dat zijn geweldige foto's. Ik ben meer onder de indruk dat je indoor range target load een koffiekopje vol H110 is!

Mijn favoriet is 4,4 grs Accurate No. 2!
Ik probeer niet supernauwkeurig te zijn met die ladingen. Soms moet ik gewoon wat stoom afblazen. Ik schiet graag zware ladingen in revolvers, maar ik hou van lichte ladingen in mijn 1911's.
Als kanttekening is mijn 44 mag lading 23,5 H 110. Kan er maar ongeveer 20 of zo schieten.

#32 · (Edited)
Hier is mijn Korth-revolver - het is een Classic-model met de hoogglans plasma blauwe afwerking - waardoor hij er bijna iriserend uitziet.

Image

Zijn maatje in mijn kluis is deze - Korth PRS in .45 ACP. High-tech pistool met een rollockingsysteem met boutkop (HK-stijl), een polygonloop en een diamantachtige carbon afwerking. Van alle wapens die ik heb (veel), heeft deze de beste trekker.

Image

#35 ·
ik ging een paar weken geleden naar mijn LGS om een aankoop op te halen. Daar informeerde ik naar de Korth.

ik wilde naar de zwarte kijken, maar die hadden ze niet. Maar de winkel had de iets duurdere zilveren.

De mijne heeft een 6" loop, met door Jim Wilson gegraveerde kolf.

Let wel, ik wilde alleen maar naar de Korth kijken. verdomme... kwam de creditcard tevoorschijn, en minuten later naar huis.

ik heb ook van Nighthawk 4 speedloaders gekocht, ik denk van aluminium? met de naam Korth erop

hier zijn een paar foto's van de mijne.

View attachment 735805

ik zou ook voor de zwakte zijn gevallen.

View attachment 735806

View attachment 735807

View attachment 735808