Colt Forum banner

Vragen over de bouw van de M16A4

2.3K views 10 replies 5 participants last post by  AR15_1911  
#1 ·
Hallo, ik zit normaal gesproken op het revolverforum, maar moest hier een paar vragen plaatsen. Ik krijg een Competition HBAR die ik in een A4-configuratie wil bouwen. Het geweer wordt geleverd zonder bajonetbevestiging. Naast het toevoegen van de Knights Armament-rail wil ik de korrel vervangen door een met bajonetbevestiging. Heeft iemand dit al eens gedaan? Welke uitdagingen of problemen moet ik verwachten? Zijn er speciale gereedschappen nodig?

#2 ·
Zelfs als u de juiste gereedschappen heeft, zoals een freesmachine of een goede kolomboormachine, zou het moeilijk zijn om een ​​nieuwe vizierbasis met bajonetbevestiging op uw bestaande loop te installeren.

De vizierbases worden over het algemeen op lopen van wieg tot graf geĂŻnstalleerd, de twee conische penmontagegaten zijn niet exact hetzelfde met elke loop, als u slechts een paar duizendsten van een inch afwijkt, kunt u de tweede pen niet installeren.

Deskundige AR-wapensmeden zouden het kunnen doen met behulp van een vizierbasis zonder montagegaten, maar ze hebben het ook erg moeilijk en hebben er lang over nodig om het goed te krijgen, en tegen de tijd dat u voor hun arbeid hebt betaald, is het goedkoper om gewoon een nieuwe loop te kopen met de vizierbasis en bajonetbevestiging en gewoon uw lopen te verwisselen.

De meeste AR-eigenaren vervangen gewoon hun loopassemblage door een A4- of A2-overheidsprofiel loop, die lichter en gemakkelijker te dragen is dan een HBAR zware loop, en ze verkopen hun oude loop om te helpen betalen voor hun nieuwe loop of bewaren gewoon de oude loop voor reserveonderdelen.

Wapensmeden in mijn omgeving rekenen meestal ongeveer $ 50 of minder voor het verwisselen van lopen (omvat ook het installeren van een nieuw railsysteem), of u kunt uw eigen bovenste ontvanger-actieblok en loopsleutel kopen, u hebt ook een bankschroef voor de werktafel nodig om uw bovenste ontvanger en actieblok vast te houden.

• Like
Reactions: halfmoonclip
#11 ·
Aanbevelingen over waar ik een mil-spec loop en de Knight's Armament Rail kan krijgen?
Je zou kunnen zoeken op verschillende sites met classifieds zoals AR15.com, Sturmgewehr.com, ArmsList.com, GunsAmerica.com, ook op veiling sites zoals GunBroker.com.

Andere plaatsen waar ze verkrijgbaar zijn, zijn Colt dealers zoals FidelisFirearms.com en SpecializedArmament.com, ook goede bronnen zijn machinegeweer dealers die meestal M16A2 loop vervangingen hebben.

De Colt M16A4 lopen zijn zeer zeldzaam en moeilijk te vinden en als je ze vindt willen ze er te veel geld voor.

Bij het gebruik van een A2 loop met een A2 vizierbasis, zou je de vizierpen al dan niet kunnen veranderen in een hogere 0.040" pen, omdat de A2 vizierbasis 0.040" lager is dan de F gemarkeerde A4 vizierbasis, je moet het testen met je ladingen en als je het niet goed kunt nulstellen, verander dan naar een hogere vizierpen.

Koop de Knight's Armament M5 rail niet voor retail prijzen van meer dan $300, er zijn genoeg take off nieuw of als nieuw conditie waar de eigenaar van gedachten veranderde, ze gaan meestal voor $200 of minder.

#6 ·
Luister in ieder geval naar 1911 en BigG.
Kun je ons iets meer vertellen over wat je van plan bent met het pistool? In een kleine vlaag van euforie toen het Clinton-verbod afliep, pakte ik een HBar met dierbare herinneringen aan mijn GI M16A1 in mijn hoofd. Maar het voelde niet 'goed' aan, met een goede reden. De HBar maakte het slechts iets lichter dan een M1 Garand.
Je wilt een rail, dus een retro-pistool lijkt niet te zijn wat je wilt.
Maar voor elke toepassing, behalve het afschieten van zakken, wil je een lichtere loop dan de HBar.
Moon

#7 ·
Deze heren hebben gelijk. Ik heb een aantal AK-vizierbases en een paar AR-vizierbases vervangen. Het monteren van een nieuwe vizierbasis op lopen die al kanalen hebben die erin zijn gefreesd om de vizierpennen vast te houden, is een echte gok. Ze zijn zelden perfect uitgelijnd met de rest van het geweer en het achtervizier, en soms kan de kanteling zo slecht zijn dat je ze niet kunt gebruiken.

AK's gebruiken al ongeveer 15 jaar geen vizierbasis pennen meer. Ze hebben nu een gereedschap dat de zijkanten van de vizierbasis en het gasblok op de lopen ponsen en puntlassen. Deze bewerking laat zichtbare deukjes achter op de profielzijden van de twee delen die op de lopen komen. Ik dacht dat ik dit even zou vermelden......een beetje trivia voor ons.

#8 ·
Mijn plannen waren om een Knights-rail toe te voegen (heeft momenteel een Surefire-rail, dus ik kan het zo laten) en een ACOG...dat is het eigenlijk wel. Gewicht is geen probleem voor mij, want ik draag het niet. Ik ben gewoon op zoek naar een goede schutter op afstand in plaats van mijn CMP match AR te gebruiken.

#9 ·
Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een complete A-4 van Colt-onderdelen in elkaar gezet. Kort daarna ging ik met pensioen en realiseerde ik me dat ik de correct gekalibreerde ACOG-richtkijker niet kon betalen en ik had niets anders wat ik wilde verkopen! De retail is ongeveer $1300, je ziet zelden gebruikte exemplaren van dit model, en de M-4 ACOG is niet gekalibreerd voor een 20" loopgeweer. Na 100 meter begint de nauwkeurigheid met een M-4 ACOG en een 20" loop merkbaar te verminderen.
Het geweer schoot geweldig op een simpele rust met ijzeren vizieren, maar ik was van plan het mijn enige richtkijkergeweer te maken. Ik zit sinds Kerstmis krap bij kas, dus ik heb het verkocht aan mijn beste vriend in TX. Wat me daar zo'n goed gevoel over geeft, is dat het "nog steeds in de familie" is en dat mijn vriend 17 jaar lang instructeur kleine wapens en wapenmeester was bij de USAF. Hij heeft duizenden M-16-varianten herwerkt, maar hij vertelde me dat het iets voor hem betekende om een geweer van mij te hebben. Hij is een sentimentele sukkel, net als ik :)