Colt Forum banner

Mijn nieuwe 3-cijferige Woodsman Match Target uit 1938

5.9K views 55 replies 18 participants last post by  BMAC  
#1 · (Edited)
Heb net een van Lumberjack's GB-veilingen van zondag gewonnen. Mijn eerste pistool van 22 kaliber. Ik zou dit gaan gebruiken voor plaatwedstrijden, ongeveer om de twee maanden is mijn lokale wedstrijd alleen voor 22 randvuur. Het kostte me zes maanden om me op te werken naar de expertgroep. Begonnen met een Wilson Supergrade 5 inch 45acp, maar drie maanden geleden overgestapt op 9mm Supergrade. Na drie maanden in expert en nooit beter dan midden in het pak met mijn 45acp, ben ik overgestapt op 9mm en doe ik het nu beter. Maar ik moest altijd de randvuurnacht overslaan. Tot nu.

https://www.gunbroker.com/item/783434825

Dit zou mijn plaatpistool worden, maar nadat Lumberjack had voorgesteld dat ik dit niet zou schieten, besloot ik een latere editie Match Target of een Model 41 te kopen. Waarom de Match Target? Een paar jongens schieten Volquartsen Scorpions of andere moderne high-end wapens, en ik wilde opdagen en ze wegblazen met een Match Target uit de jaren 50. Of deze schoonheid uit 1938. De Model 41 zou misschien mijn beste keuze zijn - ik kan geen Volquartsen Scorpion krijgen vanwege de "geen schroefdraadloop"-regels hier in CT. De jongens die ze hebben, moesten een jaar wachten en ze speciaal bestellen zonder de compensator. Omdat het CT is, zie ik wel een paar mooie High Standard Supermatic Trophy's, maar uit wat ik op het randvuurforum heb gelezen, wordt het moeilijk om vervangende onderdelen te vinden.

Een paar dingen die ik wilde vragen.
1. Iets anders schieten dan de 1938? Misschien schiet ik dit een jaar lang terwijl ik wacht tot mijn Volquartsen Scorpion is gebouwd?
2. Wat is de beste looplengte voor stalen platen? We zetten zes platenrekken op 15 yards, de platen zijn 8 inch breed. Is een korte loop beter voor platen? Match Targets op GB hebben momenteel een loop van 6 inch of 4,5 inch. De Model 41's variëren van 5,5 inch tot 7 inch lopen.
3. Heb ik het mis over de High Standard Supermatic Trophy hierboven?
4. Ik vind de Model 41 leuk omdat hij is opgesteld als een 1911 - iedereen houdt van de oudere, maar waarom? Wat is het afkapjaar? Zeg iets dat vóór 1980 is gemaakt? Mijn angst met deze oudere wapens is dat ze duizenden keren zijn afgevuurd. Klopt het dat een loop die wordt beschreven als helder en glanzend versleten velden en groeven kan hebben?

#2 ·
Je bent bang om een High Standard te schieten, maar vindt het redelijk om een 3-cijferig Match Target een jaar lang in wedstrijden te schieten? Alleen al die grepen zijn ongeveer $1.000 waard en vrij fragiel. Ik zou zeker iets minder ongerept en verzamelbaar kopen om in de wedstrijden te schieten. Ik denk niet dat er een slechte keuze is tussen de High Standard, Model 41 of een Match Target van de tweede of derde generatie. Kies de looplengte die je verkiest. Ik zou persoonlijk voor langer gaan.

#3 ·
Waarom niet eens kijken naar een bullseye grade .22 Conversion Unit om op je Wilson .45 of 9mm te zetten?
Er zijn een paar goede die er zijn die zeer geprezen worden om hun nauwkeurigheid, Marvel Precision en Nelson Custom. Ik schiet met een Marvel Precision Unit 1 en heb deze gemonteerd op een Norinco M1911A1 lower. Beide genoemde Conversion Units zijn verkrijgbaar met alleen een optic of een top rail met ijzeren vizier. Beide werken precies als een S&W Model 41 en zijn aanzienlijk goedkoper.
Klik op mijn foto om deze te vergroten. Let op het doel. Dat is geschoten op 20 yards met de optic. De nauwkeurigheid is uitstekend.

#4 ·
Wauw, daar had ik nog nooit aan gedacht. Je pistool ziet er geweldig uit. Maar ik vind het idee leuk om een speciale 22 te kopen om mee te schieten, iets dat mijn vrouw kan gebruiken, dat er mooi uitziet, nauwkeurig is en ook leuk is om mee te schieten. Ze gaat eindelijk leren schieten, net als mijn 11-jarige dochter. Dus ik vind het niet erg om iets voor hen te kopen om op te leren, en dat ik ook voor platen kan gebruiken. Iets dat mooi genoeg is dat ze het aan haar kinderen zal geven om op te leren. Daarom lijkt de Match Target hier steeds meer de juiste keuze. Ik vind het niet erg om $1.500 of zelfs 2.000 uit te geven aan iets dat uiteindelijk twee generaties lang in mijn familie zou kunnen zijn.

#6 · (Edited)
Ik ben het met Rick eens. De 41 is geweldig. De trekker is zo'n genot. Mensen houden van de eerdere exemplaren omdat de pasvorm en afwerking "beter" "lijkt". De vizieren waren naar mijn mening ook mooier. Wapens van vóór 1978 hebben een spankrachtindicator. De 5-inch zware loop kwam uit in 1963. Er zijn een paar 41's die lastig zijn. Latere exemplaren lijken meer problemen te hebben, maar uw ervaring kan variëren.

De mijne is gemaakt in 1966 en werkt feilloos op munitie met standaard snelheid.

#8 ·
Ik ben het met Rick eens. De 41 is geweldig. De trekker is zo'n genot. Mensen houden van de eerdere exemplaren omdat de pasvorm en afwerking "beter" "lijkt". De vizieren waren naar mijn mening ook mooier. Pistolen van vóór 1978 hebben een spaningsindicator. De 5 inch zware loop kwam in 1963 uit. Er zijn een paar 41's die lastig zijn. Latere exemplaren lijken meer problemen te hebben, maar uw ervaring kan variëren.

De mijne is gemaakt in 1966 en werkt feilloos op munitie met standaard snelheid.
Doug,

Ik denk dat het dan de 41 is. Afhankelijk van hoe je de volgende twee vragen beantwoordt. Ik zou dit ongeveer eens in de acht weken op een plaat schieten, alle andere wedstrijden zijn big bore of 9 mm. Je begint met low ready met een patroon in de kamer en de veiligheid ingeschakeld. Bij de zoemer kom je omhoog, zet je de veiligheid af en vuur je vervolgens op de eerste plaat. Eerst geel. Dan alle witten, dan de rode plaat als laatste. Twee man, twee platenrekken, één winnaar. Ik kan zes platen in zes seconden leegmaken. Eerste plaat in 1,3 (één seconde en 30/100ste) met splits van 0,80 tot 0,85 honderdste daarna. En iets sneller met mijn 9 mm Supergrade.

1. Hoe gemakkelijk is het om de veiligheid uit te schakelen? Ik moet die veiligheid heel snel kunnen uitschakelen - kan ik dat doen met die kleine veiligheidsontgrendeling? Kan de veiligheid van de 41 worden uitgeschakeld door met de duim van je schiethand naar beneden te vegen, zoals bij een 1911? De Match Target lijkt een grotere veiligheidsontgrendeling te hebben.
2. Ik weet dat sommige hiervan hetere munitie kunnen verdragen. Maar de meeste schieten het best met CCI standaarddruk. Natchez heeft 5.000 CCI Standard Velocity Rimfire 40 grain LRN (lood round nose) op 1070 fps voor slechts $250 per doos. Is dit de munitie waar jullie het over hebben? Of houdt de 41 van jacket'ed munitie? Ik heb 15.000 patronen CCI HP die ik niet in de Model 41 kan gebruiken. Maar wel met een Match Target...

Attachments

#9 · (Edited)
Om uw 2 vragen te beantwoorden:
1) De veiligheid van Model 41 is berucht stijf. De meeste gebruikers nemen niet de moeite om het om deze reden te gebruiken. De Colt Match Target heeft een grotere en gemakkelijk te bedienen duimveiligheid.
2) De Model 41 is een premium doelpistool. Alleen standaard snelheid op de mijne, maar ik veronderstel dat als je een terugslagbuffer wilt gebruiken, je er HV in zou kunnen schieten, maar ik persoonlijk zou het niet doen. Ik heb verschillende merken standaard snelheid .22 geprobeerd, maar ik lijk altijd terug te komen bij CCI.

#10 ·
Om je 2 vragen te beantwoorden:
1) De veiligheid van Model 41 is berucht stijf. De meeste gebruikers nemen niet de moeite om het om deze reden te gebruiken. De Colt Match Target heeft een grotere en gemakkelijk te bedienen duimveiligheid.
2) De Model 41 is een premium targetpistool. Alleen standaard snelheid op de mijne, maar ik veronderstel dat als je een terugslagbuffer wilt gebruiken, je er HV in zou kunnen schieten, maar ik persoonlijk zou het niet doen. Ik heb verschillende merken standaard snelheid .22 geprobeerd, maar ik lijk altijd terug te komen bij CCI.
Bedankt, dus de 40 grain lead round nose of een andere standaard snelheid CCI die ik niet zie bij mijn gebruikelijke online verkopers? Als de veiligheid stijf is, kan dat dan worden verholpen door constant gebruik via droogvuren? Ik kan geen plaat schieten tenzij die veiligheid aan staat voorafgaand aan de zoemer. Ik heb sterke handen, dus is het iets dat gewoon met spierkracht in de uit-positie kan worden gemanoeuvreerd bij de zoemer? Of misschien kan een smid het oplossen?

Heel erg bedankt voor de hulp hier mensen!

#11 · (Edited)
Ik kan uw vraag over de duimveiligheid van Model 41 niet beantwoorden. Ik gebruik geen van mijn wapens in wedstrijden en omdat de duimveiligheid stijf is, gebruik ik de veiligheid niet. Ik geef de voorkeur aan de .22 Conversion Unit-route voor mijn Bullseye League-wedstrijden, omdat ik het reeds aangepaste lagere .45ACP-frame met de soepele trekker kan gebruiken en dan hetzelfde pistool als .45ACP kan gebruiken in de 3 gun 2700 wedstrijden. Ik heb Federal Target, Eley Match, RWS Match allemaal zonder problemen gebruikt in mijn Model 41's. CCI SV (standaardsnelheid) is hierboven in de winkels gebruikelijker dan wat dan ook en is redelijk geprijsd.

#17 ·
Ik kan je vraag over de duimveiligheid van Model 41 niet beantwoorden. Ik gebruik geen van mijn wapens in competitie en omdat de duimveiligheid stijf is, gebruik ik de veiligheid niet. Ik geef de voorkeur aan de .22 Conversion Unit voor mijn Bullseye League-wedstrijden, omdat ik het reeds aangepaste onderste .45ACP-frame met de soepele trekker kan gebruiken en dan hetzelfde pistool als .45ACP in de 3 gun 2700-wedstrijden kan gebruiken.
Ik heb Federal Target, Eley Match, RWS Match allemaal zonder problemen gebruikt in mijn Model 41's. CCI SV (standaardsnelheid) is hierboven in de winkels gebruikelijker dan wat dan ook en is redelijk geprijsd.

View attachment 588515 View attachment 588517 View attachment 588519
Op de middelste foto, wat is dat stuk metaal dat naar beneden hangt? Deze vraag bewijst dat ik gloednieuw ben in de 22 randvuurwereld. Tenminste in mijn volwassen leven. Als 14-jarige nam ik mijn Ruger Model 10/22 karabijn en schoot ermee vanaf een spoorbrug - een stellage die 40 voet boven een langzaam stromende rivier lag. Treinen hadden hem jaren geleden al niet meer gebruikt, maar hij was stevig en veilig. Ik bracht een kerstman-grote zak met lege blikken en flessen mee en gooide ze stroomopwaarts, om ze vervolgens te beschieten als ze naderden, of, nadat ze onder de brug waren gevaren, ver in de verte, op minstens 100 meter afstand. Geweldig, want één treffer en ze zouden zinken. Ik kon zien waar ik miste, dit met ijzeren vizieren. Veel mooie herinneringen aan die schietopstelling, zeker.

Ik neem dit allemaal in me op en zie jullie foto's plaatsen van jullie meerdere pistolen en denk waarom niet allebei? Dus daar is het, dat was makkelijk. Ik heb zes of zeven weken om mijn plaatpistool te krijgen, te oefenen en me voor te bereiden op de 22 randvuurnacht. Ik hou van de look van de zes inch WMT 824rsv die in bericht 12 wordt getoond. En ben benieuwd hoe ik ermee schiet. Om Ricks punt hieronder, ik zal waarschijnlijk mijn 1938 schieten, maar er ook voor zorgen.

Ik blijf met vragen komen, hier is er nog een. Het is slecht om een randvuurwapen droog te vuren, maar hoe zit het met patroonhulzen? Laad mijn magazijn met patroonhulzen en droogvuur zoveel als ik wil? Mijn succes in de plaat is deels te danken aan droogvuren. Ik hoop dat ik hetzelfde kan doen met mijn 41 en tweede of derde generatie WMT. Hier is een pistool dat ik nooit zal afvuren. Scott is een veel betere fotograaf dan ik...

Attachments

#12 ·
Ik ben het met Rick eens over de greephoek van de Colt Woodsman Match target. Ik kan zowel het Model 41 als de Woodsman Match Target redelijk goed schieten, maar als het erop aankomt, zou ik de voorkeur geven aan de S&W. Ik neem niets weg van de Woodsman, het is een prima pistool. De duimveiligheid werkt ook gemakkelijk.

#13 · (Edited)
Ik heb verschillende Model 41's gehad en er flink mee geschoten....duizenden rondes. Ik gebruikte uitsluitend Remington gold tip hi-speed. Ik heb nooit een storing of een kapot onderdeel gehad en ik kon een bierblikje in de lucht laten stuiteren. Ik was zo zeker van de 41 dat ik hem zelfs een tijdje heb gedragen. De target grips camoufleerden niet erg goed, maar ik kon knopen van je shirt op 21 voet afstand afschieten! Ik raad hi-speed niet aan, maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Tot slot, je MTW is beschoten en verzorgd, dus schiet ermee als je wilt... zorg er gewoon voor.

P.S. De veiligheid is klein en stijf, maar als het nodig is, kun je een vervanging krijgen en een smid een speed safety extension erop laten lassen. Ik denk dat de standaard veiligheid gemakkelijk is als je er eenmaal aan gewend bent, maar je hebt opties.

#14 ·
Ik schiet ongeveer 15 of zo verschillende doel-auto's van het kaliber .22 en dit zou mijn suggestie zijn. Voor uw wedstrijdprogramma zou ik de Nelson Conversion voor een van uw 1911-frames aanschaffen. U kent de greep, de veiligheid, de trekker, enz. al, dus daarover geen vragen.

Met de Nelson Conversion heeft u de eenvoudige optie van een weaver rail of ijzeren vizieren. Bullseye-schutters zijn er dol op, en ik ook.

#18 · (Edited)
Ik schiet ongeveer 15 of zo verschillende doel .22 auto's en dit zou mijn suggestie zijn. Voor je competitieprogramma zou ik de Nelson Conversion voor een van je 1911 type frames nemen. Je kent de greep, veiligheid, trekker, etc. al, dus daar geen vragen over.

Met de Nelson conversion heb je de gemakkelijke optie van een weaver rail of ijzeren vizieren. Bullseye schutters houden ervan, en ik ook.
Mijn Supergrade triggers zijn fenomenaal. Tot het punt dat zowat iedereen die ze schiet me vertelt dat ze een van de beste triggers hebben die ze ooit hebben geschoten. Dus misschien heb ik al een betere trigger dan wat ik zou krijgen op een Model 41. Maar mensen zijn enthousiast over de Model 21 trigger. Is dit omdat de Model 21 exact het 1911 trigger ontwerp gebruikt, op maat gemaakt voor het frame van de Model 21?

#15 ·
Vervang de grepen op de Match Target en schiet ermee. Ik heb er een en schiet er regelmatig mee en met de olifantenoren grepen. Noem me gek, maar daar is hij voor gemaakt. Het klinkt alsof je hem daarvoor hebt gekocht en je dan door de verkoper hebt laten overtuigen om hem niet te gebruiken.

Alle andere voorgestelde pistolen zijn geweldige pistolen, net als veel van de andere Woodsman die te koop zijn. Mijn favoriet is een Woodsman uit 1921 van vóór de Woodsman-serie die waanzinnig accuraat is. Haal in ieder geval degene die je hebt gekocht tevoorschijn en probeer hem uit. Al was het maar om te zeggen dat je ermee hebt geschoten.

#16 · (Edited)
In de jaren 80 ben ik lid geworden van een club en heb ik deelgenomen aan de bullseye pistoolcompetitie. Ik was er trots op mijn nieuwe Colt Woodsmen te hebben. Ik schoot best goed voor een jonge gast met goed zicht, maar veel van de meer ervaren schutters zeiden: Ik kan niet geloven dat je dat pistool elke dinsdag gebruikt, waarop ik antwoordde dat ik het daarom gekocht had, om ermee te schieten! Een paar weken later kocht ik een S&W model 41 met 4 magazijnen, de verkoper kocht een Browning Medalist, we waren allebei blij. Ik heb beide pistolen nog steeds. Het leven is goed. Maar uw Woodsmen is veel waardevoller dan de mijne toen, dus ik zou er waarschijnlijk niet mee schieten en een 41 of iets dergelijks kopen.

Craig

#22 ·
Dat "metaal" onder de loop is een loopgewicht. Ze werden vastgeklemd en konden interne gewichten bevatten om de balans aan te passen. Let ook op de aluminium mondingsrem. Ze waren verkrijgbaar voor de klassieke 7 3/8" loop die rond 1978 werd stopgezet.

#28 ·
Mijn nieuwe plaatjesschieter: een "ongebruikte in doos" 1967 WMT!

Zeer goede keuze.
Dat dacht ik ook. De foto's zijn niet zo mooi als die van Lumberjack, maar van wat ik zie, is het echt een mooi pistool. Ik stond niet op het punt om een volledig gedocumenteerd en verpakt pistool van de verzamelaarsmarkt te halen en er een schutter van te maken. Volgens de artikelbeschrijving is dit "ongebruikt". Het zou onwaarschijnlijk zijn dat dit echt een oud, versleten pistool was, waarbij iemand dan de oude afwerking verwijderde, het echt mooi oppoetste en vervolgens een kwaliteitsvolle herblauwsel aanbracht. Ik zou in staat moeten zijn om een gereviseerd, versleten pistool te herkennen door het te inspecteren, nietwaar? Niet dat ik een expert ben, maar aangezien de lopen deel uitmaken van het frame, zou het onmogelijk zijn om de loop en andere interne onderdelen te vernieuwen en te reviseren om het "nieuw en ongebruikt" te laten lijken. Toch?

Nee, dit pistool is legitiem en ik zal de eerste eigenaar zijn. Ik zal het goed behandelen, want ik heb grote plannen met deze. Het wordt het pistool waarmee mijn vrouw en dochter leren schieten, en ook mijn belangrijkste plaatjespistool, tenzij het wordt vervangen door een Model 41. Maar zelfs daarna zal het nog mooi genoeg zijn om het door te geven aan mijn kleinkinderen om te gebruiken. En oud genoeg om hopelijk te ontsnappen aan een toekomstige massa-confiscatie.

#25 · (Edited)
Ik schiet ook in .22 stalen plaat wedstrijden. We schieten 5 stages waarbij elke stage ongeveer 20 - 30 platen heeft om omver te schieten. Voor de standaard pistool klasse gebruik ik een 1949 vintage Colt Woodsman 2nd model Match Target uitgerust met een set Lew Sanderson target grips en 5 "tombstone" magazijnen om te herladen. Voor de revolver klasse gebruik ik een 1948 vintage S&W K22 met Altamont grips, speed loaders voor snel herladen! Het meest vermakelijke van alles voor mij is de standaard geweer klasse. Ik gebruik een Remington Nylon 66 uitgerust met een keepvizier. Ik gebruik kleine plastic buisjes voorgeladen met elk 10 patronen voor snel herladen. Ik kan de volgbuis eruit trekken, de munitie laden en de volgbuis terugplaatsen ongeveer zo snel als ik het magazijn van een Ruger 10/22 kan wisselen! Het trekt veel bekijks en vragen!

#31 ·
Dat is een prima 3e model MTW. Aangezien snelheid een prioriteit lijkt te zijn en de MTW je keuze is, zou ik eerder naar een 2e model MTW hebben gekeken dan naar een 3e.
Ja, snelle en gemakkelijke magazijnwisselingen met behulp van de duimmagazijnontgrendeling zoals bij een 1911. Als er verder niets is, zijn we hier zeker enablers....nu heb je een mooie 2e serie Woodsman nodig om de andere 2 aan te vullen!

#35 · (Edited)
Ja, de magazijnontgrendeling is sneller te gebruiken op een 2e generatie. Ik gebruik ook graag vroege 3e generatie magazijnen in mijn 2e generatie Woodsman's, omdat ze veel gemakkelijker te laden zijn met 10 patronen dan de oudere "tombstone"-magazijnen.

Hier is een van mijn 2e generatie MT's. Gemaakt in 1952. Ik schiet er vaak mee en het schiet raak. Ik vind de gripadapter op de 2e generaties ook fijn en ik geef de voorkeur aan de loop van 4,5 inch, maar dat ben ik gewoon: