Colt Forum banner

Nieuwe 2025 Colt Single Action Army 7.5

2.6K views 30 replies 16 participants last post by  treywhite82  
#1 ·
Image

Image

Image

Image

Heb net een nieuwe Colt Single Action Army revolver in bezit genomen, gemaakt deze maand. Heb meer dan een paar jaar gewacht om er een te bemachtigen voor bijna de adviesprijs. Langere 7,5-inch lopen lijken tegenwoordig moeilijker te vinden. Ik denk dat het wachten de moeite waard was en ik ben erg blij met degene die ik mee naar huis heb genomen. Dacht dat het nuttig zou zijn voor mensen om te zien hoe huidige productie-wapens eruitzien.
Image

#4 · (Edited)
Ik ben er dol op, die 7-1/2 inchers! De jouwe ziet er geweldig uit! 😆. Pete

#8 ·
Elke lengte is moeilijk te vinden, nieuwe productie, als je niet op zoek bent naar de batch die Colt net heeft gemaakt, die allemaal snel nieuwe eigenaren zullen vinden. De laatste was de 5-1/2 inchers denk ik. Ze hebben in de zomer (of herfst) van 2024 een paar 4-3/4's gemaakt. Het is zeldzaam om verschillende looplengtes van SAA's tegelijkertijd te zien... maar het gebeurt. De verf is nauwelijks droog als ze de raamsticker op deze baby's plakken. Een paar weken, ze zijn van de fabriek naar de handelaar gegaan.

#16 ·
Elke lengte is moeilijk te vinden, nieuwe productie, als je niet op zoek bent naar de batch die Colt net heeft gemaakt, die allemaal snel nieuwe eigenaren zullen vinden. De laatste waren de 5-1/2 inchers denk ik. Ze hebben in de zomer (of herfst) van 2024 een paar 4-3/4's gemaakt. Het is zeldzaam om verschillende looplengtes van SAA's tegelijkertijd te zien... maar het gebeurt. De verf is nauwelijks droog als ze de raamsticker op deze baby's plakken. Een paar weken, ze zijn van de fabriek naar de kerel gegaan…. Pang pang. Pew pew.

#14 ·
Dat is een geweldig uitziend pistool. Uit nieuwsgierigheid, is het serienummer vergelijkbaar met dat van mijn vriend die het in maart kreeg en die het slechts twee maanden eerder bestelde? Hieronder de thread waar ik vroeg of het daadwerkelijk gloednieuw was en niet al een tijdje op de plank lag. Deze nieuwe zijn uitstekend.

Ik ben het ermee eens. De afwerking was veel mooier dan ik had verwacht. Dit is mijn eerste nieuwe in de doos die ik ooit heb gekocht. Om het zacht uit te drukken: ik ben er best blij mee.

#15 ·
Leuk, laten we nu een bereikrapport krijgen
Gewoon nieuwsgierig….ben je via een LGS gegaan of heb je het rechtstreeks bij Colt besteld? Dat is zo'n snelle ommekeer.
Via mijn LGS. Stond al een tijdje op een wachtlijst. Er kwam er een binnen en ik kon mijn portemonnee niet snel genoeg pakken:)

#18 ·
Nou, dat is goed om te weten! Ik hoop dat ik er dit jaar nog een in het wild kan vinden en een bijpassend paar SAA's met lange loop heb!
Ik vind de 7 1/2" erg leuk. Het is naar mijn mening de beste om mee te schieten voor langere afstanden. Ik heb ze in elke maat, maar ik geef de voorkeur aan 7 1/2's. Ik vind de New Frontiers beter dan de Peacekeepe. Ik houd van verstelbare vizieren, hier zijn een paar van mijn nieuwe Frontiers.
Image

#20 ·
Gefeliciteerd! Er gaat niets boven de dag dat je thuiskomt met een nieuw stuk... aaien, foto's maken, het aan al je vrienden vertellen... het gevoel duurde vroeger een maand of langer. Nu duurt het de nacht dat ik het kreeg.

de 5,5 " is voor mij het meest evenwichtig (voor mij) meer ergonomisch enzovoort, maar de 7,5 " schiet het best, vooral na ongeveer 75 meter.

Toen Colt in de jaren 90 met de 38-40 kwam, kocht ik er een paar, maar wilde een 7,5"... toen hoorde ik dat ze er een korte serie van maakten, dus ik kreeg de 38-40 met de 7,5".

Beide 38-40's... elk heeft ongeveer 6-700 schoten eruit.

#21 ·
Heb net een nieuwe Colt Single Action Army revolver in bezit genomen die deze maand is gemaakt. Wacht al meer dan een paar jaar om er een te bemachtigen voor bijna de adviesprijs. Langere 7,5-inch lopen lijken tegenwoordig moeilijker te vinden. Ik denk dat het wachten de moeite waard was en ik ben erg blij met degene die ik mee naar huis heb genomen. Dacht dat het nuttig zou zijn voor mensen om te zien hoe huidige productie-wapens eruitzien.
Ik weet zeker dat je dit weet, maar . . . . voor het geval je het niet weet . . . .
Als je hem hanteert of ermee schiet, laat dan NOOIT de hamer zakken vanaf de laadkerf, RECHT naar beneden ZONDER EERST de hamer TERUG naar VOLLEDIG GESPANNEN te brengen!
Anders is de gevreesde "cilinderstreep" het resultaat!

#22 ·
Ik weet zeker dat je dit weet, maar . . . . voor het geval je het niet weet . . . .
Als je het hanteert of afvuurt, laat dan NOOIT de hamer zakken vanaf de laadkerf, RECHT naar beneden ZONDER EERST de hamer TERUG naar VOLLE HAAN te brengen!
Anders is de gevreesde "cilinderstreep" het resultaat!
Goed advies. Draai ook als de hamer naar beneden is, de cilinder totdat deze vergrendelt. Vaak duurt het een kleine draai en dan vergrendelt hij. Dit veroorzaakt ook die streep waar je het over hebt. Proost!

#23 ·
Goed getimed, zou een enkele actie geen cilinderring mogen achterlaten. De bout moet omhoogkomen in het concave gebied net voor de inkeping. Je kunt dit zien (nadat je er zeker van bent dat er geen patronen in de cilinder zitten) door het pistool op ooghoogte te brengen met een witte muur of een soort licht op de achtergrond en te kijken hoe de bout valt terwijl je langzaam de hamer terugtrekt met je duim. Hij zou pas omhoog moeten komen vlak voor de inkeping.

Ik heb een paar eerste generaties die na een eeuw of langer geen cilinderring hebben en ik heb ze gebruikt tot de koeien thuiskwamen….

Bijna iedereen kan het pistool uit elkaar halen, maar slechts een heel klein aantal mensen kan het echt goed timen. Mensen vervangen hun hoofdveren… het is een gemakkelijke klus… maar het moet opnieuw getimed worden.

#24 ·
Op de juiste tijd, zou een enkele actie geen cilinderring moeten achterlaten. De bout moet omhoog komen in het concave gebied net voor de inkeping. Je kunt dit zien (nadat je er zeker van bent dat er geen patronen in de cilinder zitten) door het pistool op ooghoogte te brengen met een witte muur of een soort licht op de achtergrond en te kijken hoe de bout valt terwijl je langzaam de hamer terugtrekt. Hij zou pas vlak voor de inkeping omhoog moeten komen.

Ik heb een paar eerste generaties die na een eeuw of langer geen cilinderring hebben en ik heb er mee geschoten tot de koeien thuiskwamen….

Bijna iedereen kan het pistool in zijn onderdelen strippen, maar slechts een heel klein aantal mensen kan het echt goed timen. Mensen wisselen hun hoofdveren uit… het is een gemakkelijke klus… maar het moet opnieuw getimed worden.
Ook ik heb een 1e generatie die geen sleepsporen heeft. Ik heb er honderden keren mee geschoten.

#27 ·
We zijn niets in de ogen van Colt, aangezien hun brood en boter afkomstig is van L.E. en overzeese verkopen. Het zou me niet verbazen als er niet meer dan een dozijn werknemers werkzaam zouden zijn in de civiele productie van het bedrijf. Van wat ik heb gehoord, verlaten slechts een paar honderd SAA's de fabriek per jaar.
Zou me helemaal niet verbazen wat betreft de SAA. Maar ze lijken wel een aantal double actions te produceren en te verzenden?

#28 ·
Heb net een nieuwe Colt Single Action Army revolver in bezit genomen die deze maand is gemaakt. Wacht al meer dan een paar jaar om er een te bemachtigen voor bijna de adviesprijs. Langere 7,5-inch lopen lijken tegenwoordig moeilijker te vinden. Ik denk dat het wachten de moeite waard was en ik ben erg blij met degene die ik mee naar huis heb genomen. Dacht dat het nuttig zou zijn voor mensen om te zien hoe huidige productie-geweren eruit zien.

View attachment 958970
View attachment 958969
View attachment 958971
View attachment 958968
View attachment 958967
Dat is een prachtige revolver, en veel mooier dan de meeste nieuwe SAA's die ik heb gezien. Misschien krijgt CZ zijn zaakjes op orde met deze?
Bedankt voor de post
DB