Ik ben altijd verbaasd geweest dat Colt's New Frontier, die hun premium SA-revolver zou moeten zijn, vaak zulke eenvoudige en saaie afgewerkte houten grepen heeft. Een paar voorbeelden van GB-veilingen..
Chaosrob,Raad eens welke meer holster/tijd op de schietbaan krijgt![]()
![]()
![]()
Hier is een NIB .45 uit 1971 met de grips waar je het over hebt. Het zijn nogal saaie grips, dat klopt. Zeker voor een pistool dat toen $225 (!!) kostte. Elke Italiaanse pasta blaster pistool die ik ooit heb gehad, heeft in vergelijking uitstekend uitziende en aanvoelende grips, hoewel ze de neiging hebben om die "Uberti rood" kleur te hebben die gewoon schreeuwt "Ik ben geen echte Colt!".Enkele van de slechtste Colt-fabrieks grips die ik ooit heb gezien, zaten op vernikkelde 2e generatie SAA's in Stagecoach-dozen. Ze waren gemaakt van het meest utilitaire (om chaosrob's geweldige beschrijving te lenen) walnoot dat ik ooit heb gezien.
Ik heb de 6" New Frontier gekocht van Dean die ook versierd was met de geweigrepen. Ik heb nog geen foto's gemaakt, hoewel er veel tijd is verstreken. Ik vond zijn WTS-bericht in de hoop zijn foto daarvan ook te vinden. Zijn foto's waren ook veel beter dan wat ik uiteindelijk krijg. Helaas moest hij de aanbieding opschonen, denk ik. Omdat zijn mooie foto ervan weg was. Het ziet eruit als die van jou met een iets langere loop.Doe er wat PG's op en ze zal er meteen goed uitzien. Ik had het geluk om een NF .22 met extra Mag-cilinder te kopen van een heel aardig forumlid en het werd al snel een van mijn favoriete .22's. Nogmaals bedankt Dean, elke keer als ik haar op de ranchito vastmaak, glimlach ik en waardeer ik onze transactie. Ik gebruik je foto's omdat ze veel beter zijn dan alles wat ik kan doen, met jouw toestemming meneerView attachment 70637 View attachment 70638
Niet alleen is het hout eenvoudig, maar de rechte vorm van veel ervan maakt niet volledig gebruik van de vorm van de gripframe van de SA.
Het is jammer dat mensen die deze wapens niet volledig begrijpen, soms verantwoordelijk zijn voor het ontwerpen en bouwen ervan. Men zou waarschijnlijk gewoon de geschiedenis van de veranderingen aan de SAA kunnen traceren sinds deze werd geĂŻntroduceerd om een gevoel te krijgen voor de algehele gezondheid en besluitvorming voor Colt als geheel.
Ik ben altijd verbaasd geweest dat Colt's New Frontier, die geacht wordt hun premium SA-revolver te zijn, vaak zulke eenvoudige en dof afgewerkte houten grepen heeft. Een paar voorbeelden van GB-veilingen..
![]()
Ik zou niet dood gevonden willen worden met een Colt New Frontier. De moderne vizieren van de Ruger-imitatie vernietigen de klassieke lijnen van de revolver volledig. Waarom Colt niet probeerde het originele Flat Top Model nauwkeuriger te dupliceren, is mij een raadsel. USFA en Uberti deden het, waarom kon Colt het niet?johngross....Heb je ooit tongolie geprobeerd?