Colt Forum banner

Nikkelgeweren in de Indianenoorlogen....

14K views 56 replies 18 participants last post by  Cozmo  
#1 · (Edited)
Image

Ik vind de geschiedenis van nikkel dat werd uitgegeven aan de Native American Indian War Scouts altijd interessant. Dat en het feit dat de officieren van die tijd ze ook erg leuk vonden.

Image

Image

Image
SN 49470. 45 Cal. Nikkel afwerking met 7-1/2″ loop. Volledige korrel. Pistool is correct gemarkeerd voor dit serienummerbereik met een enkele regel loopadres en 3-regelige patentdatums aan de linkerkant van het frame. De linker achterkant van de trekkerbeugel is gestempeld met “45CAL”. Alles passend, inclusief loop en cilinder die zijn gemarkeerd met de laatste 4 cijfers van het serienummer. De grepen zijn ook in de groef gemarkeerd met inkt met de laatste 4 cijfers van het serienummer. De initialen van Henry Nettleton staan ​​op de meeste onderdelen, waaronder loop, trekkerbeugel, cilinder en backstrap. Valt in het serienummerbereik van orig. nikkel martial sgl acties. Goed uitziende nikkelen martial gemaakt in 1878 consistent met andere nikkelen wapens van Henry Nettleton.

http://www.icollector.com/Henry-Net...kel-Plated-U-S-Colt-Cavalry-Model-Single-Action-Revolver-with-U-S-I-D_i13750739

“Vervaardigd in 1878, deze revolver werd geïnspecteerd door Henry Nettleton en de kolf is gestempeld met “U.S.I.D.”. De markering was die van het United States Interior Department en een groot aantal van deze vernikkelde Cavalry Models werden uitgegeven aan Indian Scouts. Nettleton inspecteerde een aantal van deze vernikkelde modellen, beginnend bij serienummer 47.000 tot ongeveer 50.400, met de grootste concentratie in de range van 49.000 tot 50.400. Deze vernikkelde Cavalry Models worden in detail besproken in Kopecs “A Story Of The Colt Single Action Army Revolver”. Op pagina 250, tweede paragraaf, stelt de auteur het volgende: “In onze studies in de afgelopen jaren bestond uit een grondig onderzoek van meer dan twaalfhonderd U.S. Colt Single Action Revolvers, die vandaag de dag in collecties over de hele wereld bestaan. Slechts één revolver die is onderzocht, is gestempeld met “U.S.I.D.” op de kolfband. De bovenkant van de loop is gemarkeerd met het adres met één regel en de onderkant is gemarkeerd met “P/H.N.” direct voor de cilinderpen. De linkerkant van het frame is gemarkeerd met de patentdatums met drie regels, gevolgd door “U.S.”. De laadpoort is gemarkeerd met het assemblagenummer “1102”. De cilinder is gemarkeerd met de letter “P” en “H.N.”. “H.N.” is ook gemarkeerd op de onderkant van het frame boven het serienummer, onder het serienummer op de trekkerbeugel en op de bovenkant van de backstrap. Het volledige bijpassende serienummer is gemarkeerd op het frame, de trekkerbeugel en de backstrap met het gedeeltelijke nummer “9391” op de cilinder. De markering “45 Cal” is aanwezig aan de linkerkant van de voorste trekkerboog. “Bulls-eye” uitwerperstang kop, blad voor en frame inkeping achter vizieren. Voorzien van een gladde, uit één stuk bestaande walnoten grip met een vage ovale cartouche aan de onderkant van beide zijden en “H.N.” aan de onderkant rechts. De bijgevoegde fabrieksbrief bevestigt het kaliber met de lengte van de loop, de afwerking, de grepen als “Niet vermeld” en dat deze op 12 augustus 1878 als 1 van 150 werd afgeleverd aan de U.S. Government Inspector in de Colt-fabriek.”

#4 · (Edited)
De Indian Scouts - als uniform onderdeel van het leger - kregen normale wapens die toen in gebruik waren - de 7 1/2" Colt en de Trapdoor.

Indian Police waren degenen met een vernikkeld wapen.

In 1883 leverde Remington ongeveer 1300 vernikkelde revolvers aan de Indian Police.

Er staat niets in het contract over specifieke markeringen, indien van toepassing - maar ze probeerden te profiteren van de overheidscontracten van Colt en noemden de revolver het "Model Furnished Interior Department for Indian Police".

Het kaliber was .45 Colt

De Remington-Keene werd ook met hen geassocieerd.

De Indian Police vielen onder de minister van Binnenlandse Zaken, als onderdeel van het Office of Indian Affairs.

Colt verkocht ze aan de Amerikaanse overheid en verzond ze "t.a.v. U.S. Indian Agent" - in het U.S. Indian Warehouse, gelegen aan Wooster Street 77-79, New York, op 26 mei 1899.

Betaald uit de begroting 'Pay of Indian Police, 1899'.

Het waren 75 5 1/2" loop, geblauwde .45's.

Veel meer is te vinden in Kopec en Fenn's 'Colt Cavalry and Artillery Revolvers - A Continuing Study'.

#5 · (Edited)
dogface said:
De Indian Scouts - als een uniform onderdeel van het leger - kregen toen normale wapens in gebruik - de 7 1/2" Colt en de Trapdoor....
De USID wordt genoemd in de originele post en quote hierboven met de 1e generatie wapens.
Hoewel men wel moet nadenken over de foto van Custer, Bloody Knife en zijn Scouts die in 1874 duidelijk een nikkelen 7,5" Colts laten zien. Zou de vroege Scouts ook niet echt "uniform" noemen.

De latere Apache Scouts misschien. De eerdere Indian Scouts... niets wat ik heb gezien voor historische foto's toont uniform, "uniformen".

Geen Indiaan maar best grappig als je teruggaat en leest waarmee Cody opdaagde voor wapens ('73 Winchester en een Remington revolver) en kleding voor zijn Scouting slechts weken nadat Custer was vermoord.

"Toen een paar onvriendelijke grappenmakers in Philadelphia grapjes maakten dat een echte scout, wiens taak vaak stealth inhield, nauwelijks over de vlaktes zou zwerven in een rood shirt en bellen, was Buffalo Bill woedend. Hij zwoer om op een dag zijn podiumkleren te dragen tijdens een echte campagne. Gedurende de lange, vermoeiende rit van de 5e hield Cody vast aan zijn fluwelen broek, bellen en al."

Image

http://www.historynet.com/buffalo-bills-skirmish-at-warbonnet-creek.htm

Image

Bloody Knife weer, maar met een '73 geweer. Bloody Knife stierf met Custer in '76.

Image

#6 ·
BisleySteve said:
Elke verzamelaar zou er trots op zijn om er een te bezitten. Bedankt dat je het met ons hebt gedeeld.
Jongens!

Het werd in 2012 geveild voor $ 20.485 inclusief de premie van de koper!

Ik hou van het pistool. Alleen niet $ 20K waard. Dus ik schiet een Cimarron-kopie :)

#9 · (Edited)
Ja, anderen kunnen zeggen wat ze willen over Cody.

Image

Geel haar uit het zadel schieten nadat hij zijn eigen zitplaats had verloren, was een goedkope roman-chit die echt gebeurde. De ooggetuigenverslagen uit de eerste hand van zijn paardrijkunsten en buffeljachtvaardigheden zijn eigenlijk best verbazingwekkend. De man viel op in de menigte.

"Cody en de eenzame Cheyenne schoten bijna tegelijkertijd op elkaar, Cody gebruikte zijn Winchester-karabijn en de Indiaan antwoordde met een zware revolver. Cody's doel was beter: zijn eerste schot ging door het been van zijn tegenstander en doodde de pony waarop hij reed.

Op dat moment struikelde Cody's eigen paard in een prairiehondengat en gooide Bill met zijn hoofd naar beneden op de grond. De verkenner krabbelde in een oogwenk overeind, net toen zijn gewonde tegenstander nog een kogel langs zijn oor liet suizen. Cody knielde, richtte zorgvuldig en vuurde zijn tweede schot af, een schot dat de jonge Cheyenne recht in het gezicht raakte en hem dood op het bruine prairiegas liet vallen. Terwijl Cody's metgezellen de andere zes Cheyenne verspreidden, rende hij naar voren met een bowie-mes en stripte de hoofdhuid van zijn dode vijand."

#10 ·
Geel haar uit het zadel schieten nadat hij zijn eigen zitplaats had verloren, was een goedkope roman chit die echt gebeurde.
Misschien. Interessant om op te merken dat Larry McMurtry in zijn non-fictieboek, "The Colonel and Little Missie: Buffalo Bill, Annie Oakley & the Beginnings of Superstardom in America" geeft verschillende andere versies van dit verhaal, waaronder een waar de kerel die Yellow Hair vermoordde, Cody een paar dagen later naar het lichaam bracht en Cody op dat moment de hoofdhuid afsneed.

Wat we wel weten is dat Buffalo Bill het verhaal opnam in zijn wildwestshow en in een film.

Een fragment uit de Wild West Show heeft deze versie:

Samen vuurden beiden, de chef met zijn geweer en Buffalo Bill met zijn revolver, en beide paarden vielen neer. Buffalo Bill ving zich behendig op zijn voeten op, terwijl de Indiaan met één been onder de zijne vastzat en met zijn oorlogskreet stormde de verkenner op hem af. Toen hij naderde, slaagde de chef erin zijn been onder zijn paard te bevrijden en opnieuw te vuren, net als Buffalo Bill, en beiden met revolvers. De kogel van de Indiaan sneed een lichte snee in de arm van Bill, terwijl hij de roodhuid in het been raakte, en het volgende moment sprong hij met zijn mes op hem af, die beiden hadden getrokken. De hand-to-hand gevecht duurde nauwelijks vijf seconden en Buffalo Bill had zijn mes in de brede rode borst gedreven en scheurde toen de hoofdhuid en de veren oorlogskap van zijn hoofd en zwaaide ermee boven zijn hoofd en schreeuwde met klinkende tonen:
"Bravo! de eerste hoofdhuid om Custer te wreken!"

Een andere versie:

Samen vuurden beiden, de chef met zijn geweer en Buffalo Bill met zijn revolver, en beide paarden vielen neer. Buffalo Bill ving zich behendig op zijn voeten op, terwijl de Indiaan met één been onder de zijne vastzat en met zijn oorlogskreet stormde de verkenner op hem af. Toen hij naderde, slaagde de chef erin zijn been onder zijn paard te bevrijden en opnieuw te vuren, net als Buffalo Bill, en beiden met revolvers. De kogel van de Indiaan sneed een lichte snee in de arm van Bill, terwijl hij de roodhuid in het been raakte, en het volgende moment sprong hij met zijn mes op hem af, die beiden hadden getrokken.
De hand-to-hand gevecht duurde nauwelijks vijf seconden en Buffalo Bill had zijn mes in de brede rode borst gedreven en scheurde toen de hoofdhuid en de veren oorlogskap van zijn hoofd en zwaaide ermee boven zijn hoofd en schreeuwde met klinkende tonen:
"Bravo! de eerste hoofdhuid om Custer te wreken!"

Een andere: http://www.rootsweb.ancestry.com/~nalakota/wotw/mlyhbb/yellow_hand_deathof_wotw093029.htm

De hoofdhuid bevindt zich naar verluidt in het Cody Museum. Ik ben er een paar keer geweest, maar kan me niet herinneren dat ik het heb gezien.

Geweldig CMR-schilderij...!

#11 · (Edited)
Brian said:
Misschien....
Hey Brian. Chris Madsen en een andere soldaat gaven ooggetuigenverslagen over het gevecht met Yellow Hair.

Het geweer ('73 Geweer geen karabijn trouwens) en de pistool van Yellow Hair worden goed beschreven.

Madsen vertelde het verhaal 30 jaar later op verzoek van het Congres opnieuw en bracht hen naar de exacte plek aan Warbonnet Creek waar het gevecht plaatsvond. Chris Madsen was geen simpele cavalerie-pogue, noch daarvoor, noch later in zijn leven, op zoek naar een verloren glorie. Een andere no-chit echte deal.

"Ooggetuige Christian Madsen, een soldaat van de Vijfde Cavalerie die later een bekende wetshandhaver werd, noteerde dat Cody voor de groep uitliep en op de Cheyenne-onderchef Yellow Hair schoot en hem doodde. Yellow Hair had die naam te danken aan een trofee die hij droeg: de hoofdhuid van een blonde vrouw. Volgens Cody scalpte hij Yellow Hair nadat hij hem had gedood en zwaaide ermee in de lucht, terwijl hij riep: “De eerste scalp voor Custer!”

https://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Madsen

Cody heeft het misschien geroepen... of hij heeft het misschien gewoon gedacht: “De eerste scalp voor Custer!” Het zorgde later voor goed theater. Niemand die er toen bij was, herinnert zich dat Cody het zei.

"Congressional Medal of Honor: Hij behaalde deze eer op 26 april 1872 voor dapperheid in actie bij Platte River, Nebraska (Slag bij Summit Springs). Op 11 juli 1869 doodde Cody Chief Tall Bull en redde een gevangen witte vrouw. De schermutseling was tussen het 5e Leger en de Cheyenne Dog Soldiers. Tall Bull was de leider van de Cheyenne. Het leger was die dag in de minderheid met 450 tegen 244. Destijds was hij een burgerverkenner die voor het leger werkte."

Ik neem de geschreven verslagen @ face value :) Doden met zes pistolen, '73 en een scalpeur meerdere keren krijgt van mij de echte shit-prijs.

#12 ·
Hey Brian. Chris Madsen and another trooper gave eye witness accounts on the Yellow Hair fight.
Whoa...that Chris Madsen feller...that's some history!

In 1930, Congress invited an aged Chris Madsen, then a retired law officer of considerable fame himself, to help relocate the spot where the Warbonnet battle took place. Madsen, his memory undimmed by the passage of 54 years, did so without difficulty. In 1934, no less than two monuments were dedicated there, a place still pretty much smack in the middle of nowhere. One stone obelisk commemorates the heroism of the 5th Cavalry; the other marks the spot where Buffalo Bill killed his Indian.

Wild times. Be an interesting location to visit.

Cody museum...I think I've been three times...never seem to spend enough time there...will have to make the journey again soon...

Cheers!

#15 ·
Maestri? Dat zou zijn alsof je Yellow Hair of Toni als enige getuige hebt :) Sorry jongens, Brian en ik dwalen af :)

Ongetwijfeld heeft Cody op een gegeven moment, voor geld, verfraaid wat hij wel deed. Maar hij heeft geen onzin verzonnen die hij echt niet deed :)
Kijk naar de opmerkingen van de officieren over zijn rij- en buffeljachtvaardigheden. Die jongens waren profs die probeerden de kost te verdienen voordat we ook maar een idee hadden wat een "pro" 100 jaar later zou zijn.

Kun je je voorstellen dat Sitting Bull en Cody samen zitten met een fles whisky en praten over de oude tijd? Doet me denken aan een deel van de vertelling uit "Legends of the Fall". Respect.

#19 · (Edited)
Het grootste deel van mijn bibliotheek zit nog in dozen. Maar veel documentatie van Cody die een '73 geweer in 44-40 gebruikte. Hij schoot en gaf veel '73's weg als cadeau aan vrienden. Cody's handwapen van keuze op dat moment, ook goed gedocumenteerd, was een Remington.

Madsen's rapport is hier te vinden:
Indian War Vetrans
Herinneringen aan het legerleven en campagnes in het Westen, 1864-1898 Jerome A. Greene

Wapens afgebeeld hieronder uit Cody's persoonlijke collectie is een Remington New Model Army. Het is gemakkelijk te denken dat "Remington New Army" is ingekort tot een Colt Army. Serienummer 73293, gebruikt door Cody tijdens zijn jaren als verkenner, Indiaanse strijder en buffeljager. Een cadeau van Cody aan zijn oude vriend Charles Trigo. De notitie in Cody's handschrift op zijn visitekaartje luidt: “Deze oude Remington revolver droeg en gebruikte ik vele jaren in Indiaanse oorlogen en buffelslachtingen. En hij heeft me nooit in de steek gelaten. W. F. Cody 13 december 1906.” (Men zou gedacht kunnen hebben dat hij vermeldde dat hij er Yellow Hair mee had gedood, als dat zo was geweest.) De periode foto van Cody in zijn acteursgarderobe met de volle ronde loop '73 (logisch omdat het lichter was en nog steeds een volle magazijnbuis met patronen had) er is een pistool met ivoren handvat te zien. Dezelfde kleding die hij aantrok om zich aan te melden voor de 5e.

Chris Madsen's eerstehands commentaar op het gevecht bij Warbonnet Creek was dat Cody een geweer gebruikte en Yellow Hair een pistool.

Image

#20 · (Edited)
Jim Martin said:
Het artikel dat je las, maakte een fout door te zeggen dat het "geel haar" was dat hij doodde, het was eigenlijk "gele hand"
Nee.. Cody vermoordde "Yellow Hair" niet Yellow Hand. Yellow Hair werd vernoemd naar de blonde hoofdhuid van de vrouw die hij droeg. Ze haalden dat oorspronkelijk ook allemaal door elkaar.

Het lijkt erop dat het een paar dagen later op het reservaat rechtgezet is.

#31 ·
Nee..Cody heeft "Yellow Hair" gedood, niet Yellow Hand. Yellow Hair werd vernoemd naar de blonde hoofdhuid van de vrouw die hij droeg. Ze hebben dat oorspronkelijk allemaal door elkaar gehaald in die tijd.

Het lijkt erop dat het een paar dagen later op het reservaat rechtgezet is.
Ergens onderweg hebben de onderzoekers de namen verward en het bleef hangen, een beetje zoals het zeggen van long colt in plaats van .45 colt, Custer werd Yellowhair genoemd, ik heb veel oud onderzoeksmateriaal uit het Wilde Westen van lange tijd geleden waarin Yellowhand staat. Toen hij in de Ned Buntline-toneelshow werkte, werd die naam gebruikt, dat kun je opzoeken.

#21 · (Edited)
Als je het opmerkt, is die Remington-revolver een conversie.

Wat betreft de naam Yellow Hair/Hand... Ik heb jarenlang over de controverse rond de naam gelezen. Mijn 2 vragen zijn: Als hij vernoemd is naar de hoofdhuid van de blonde vrouw, hoe lang heeft deze Indiaan die dan bij zich gedragen? In de vlaktestammen kregen jongens bij de geboorte een naam en kregen ze dan een andere naam nadat ze 'man werden', een succesvolle jacht/overval hadden, wat dan ook. Als hij vernoemd is naar de hoofdhuid, moet hij die jarenlang bij zich hebben gedragen als hij volwassen was. Of was hij een jongere? Scalpen werden over het algemeen niet lang nadat ze na het innemen waren getoond, weggegooid. Niet dat het mij iets uitmaakt.

#54 ·
Als je het opmerkt, is die Remington-revolver een conversie.

Wat betreft de naam Yellow Hair/Hand... Ik heb jarenlang over de controverse rond de naam gelezen. Mijn 2 vragen zijn: Als hij vernoemd is naar de hoofdhuid van de blonde vrouw, hoe lang heeft deze Indiaan hem dan meegedragen? In de vlaktestammen kregen jongens bij de geboorte een naam en kregen ze dan een andere naam nadat ze 'man werden', een succesvolle jacht/overval hadden, wat dan ook. Als hij vernoemd is naar de hoofdhuid, moet hij hem jarenlang hebben meegedragen als hij volwassen was. Of was hij een jongere? Hoofdhuiden werden over het algemeen niet lang nadat ze na inname waren getoond, weggegooid. Niet dat het mij iets uitmaakt.
De 'Pahaska' Lodge en Museum, bovenop Lookout Mountain, (met uitzicht op Golden, Colorado, mijn woonplaats), had vroeger een aantal hoofdhuiden tentoongesteld, maar ik weet niet of dat nog steeds het geval is. Buffalo Bill Cody (en zijn vrouw en zoon) ligt begraven op een korte afstand van de lodge, de berg af.

Hoewel ik geen westerse "historicus" ben, heb ik nog nooit gehoord dat hoofdhuiden werden weggegooid, maar alles is mogelijk! Een andere zaak om in gedachten te houden, is dat de praktijk van het scalperen werd geïmporteerd in de Native American cultuur (van de binnenvallende Europese barbaren), en geen bijzondere betekenis had in de levensstijl, religie of anderszins van de Amerikaanse Indianen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lookout_Mountain_Park#Buffalo

#22 · (Edited)

• Buffalo Bill's Remington Revolver

Van de vele revolvers van Buffalo Bill is dit misschien wel het belangrijkste pistool dat hij gebruikte in zijn dagen als prairie-man die het Amerikaanse grensleger leidde tijdens de Indiaanse oorlogen. Het pistool, een Remington New Model Army .44 percussie-revolver uit de Amerikaanse burgeroorlog, gebruikt door William Cody, alias Buffalo Bill.

Deze misschien wel belangrijkste revolver zal op de veiling vergezeld gaan van Cody's persoonlijke visitekaartje in zijn functie als rechter-advocaat-generaal van Wyoming, met de boodschap: "Voor Charlie & Carrie. Deze oude Remington-revolver. Ik droeg en gebruikte hem vele jaren in de Indiaanse oorlogen en bij het doden van buffels. En hij heeft me nooit in de steek gelaten. WF Cody 13 december 1906." Cody schreef deze notitie aan zijn vrienden Charles en Carrie Trego, toen hij hen het pistool in 1906 met Kerstmis gaf.

Na het ontvangen van een Medal of Honor voor zijn buitengewone moed in de oorlogen, werd hij een van de beroemdste Amerikanen van de 19e eeuw met Buffalo Bill's Wild West show, die liep van 1883 tot 1913. Daarvoor bracht Cody jaren door op de Plains en bouwde hij zijn legende op. Tussen 1868 en 1876 vocht hij in 19 gedocumenteerde veldslagen en schermutselingen. Zijn citaat uit 1872 luidde gedeeltelijk: "De heer Cody handelde op zijn gebruikelijke manier." [Heritage Auctions]

#23 ·
Ik denk niet dat de foto van de Remington hierboven dezelfde is als die u eerder liet zien. Deze is nog steeds percussie en de trekkerbeugel ziet er anders uit. Ook op de 1e foto ziet het geweer er veel ruwer uit dan op de volgende. Zijn er 2 verschillende Cody Rems? Of zie ik het verkeerd?

#24 ·
Chaffee said:
> Als het vernoemd is naar de hoofdhuid van de blonde vrouw, hoe lang heeft deze Indiaan het dan meegedragen?.
Men zou zich kunnen afvragen. Yellow Hair droeg naar verluidt een gevederde hoofdtooi die bijna de grond raakte. Iets dat je moest verdienen.
Mogelijk kreeg hij de naam als "volwassene" door een blonde vrouw te scalperen. Lijkt meer op iets dat een kind zou doen en de naam zou krijgen voor de moeite. Het was een cultuur die moed en het tellen van coup waardeerde. Slechts speculatie, maar je moet je afvragen.

#25 ·
Gewoon een oude herinnering toen ik als jongen van zeven of acht jaar oud was in de jaren veertig. Mijn ouders bezaten een oude dorpswinkel in een klein dorpje. Naast de deur had de oom van mijn moeder een slagerij. Ik was daar en een waarschijnlijke vriend van mijn oom wilde een cheque innen. Om indruk op me te maken, gaf hij hem een boze blik, haalde wat ik nu een enorme nikkelen S&W Schofield of een American noem tevoorschijn, legde het op de toonbank terwijl hij zijn vinger nat maakte en langzaam het contante geld telde, terwijl hij de man wantrouwend aankeek! Mensen waren toen niet bang om een beetje humor te tonen. We hadden luie banken in onze winkel. Ik herinner me dat mijn vader en een verre neef van hem daar zaten en elkaars revolvers bekeken. Ooit was papa in de kelder van de winkel iets aan het doen. Een drummer kwam binnen om zijn assortiment of wat dan ook achter de toonbank te controleren. Hij zag papa's revolver uit het zicht achter de toonbank steken, pakte hem op en speelde ermee, hij vuurde en miste papa maar net! Papa vloog naar boven en viel hem aan. Ik zat op school, maar papa zei dat de verkoper wit was en trilde.

#26 ·
Ik heb de conversie niet gezien. Hetzelfde serienummer geweer...op beide foto's.

Met dat in gedachten maakt het het '73 geweer des te begrijpelijker...na "19 gedocumenteerde gevechten en schermutselingen". Warbonnet Creek is een van, zo niet zijn laatste.

#27 · (Edited)
Ik zag de conversie niet. Hetzelfde serienummer geweer...op beide foto's.

Met dat in gedachten maakt het '73 geweer dat des te begrijpelijker...na "19 gedocumenteerde veldslagen en schermutselingen". Warbonnet Creek is een van, zo niet zijn laatste.
Oké, ik heb de serienummers niet gezien. Maar op de 1e foto zweer ik dat het de conversiering heeft die op sommige Remington-conversies te vinden is. Ik heb de foto vergroot om te bevestigen. De andere foto is een percussiecilinder. Ik verbeeld me misschien dingen en misschien zijn er een paar tepels afgebroken en het grappige is dat ik vandaag nog niet eens ben begonnen met drinken.

#28 ·
Chaffee said:
Scalpen werden over het algemeen weggegooid kort nadat ze getoond waren nadat ze waren genomen.
Mijn begrip en ik heb scalpen gezien als decoraties op wapens van Plains Indianen die tientallen jaren oud zijn en van generatie op generatie zijn doorgegeven.

#32 · (Edited)
De Slag bij Warbonnet Creek was een schermutseling die werd gekenmerkt door een duel tussen "Buffalo Bill" Cody en een jonge Cheyenne-krijger genaamd Heova'ehe of Yellow Hair (vaak verkeerd vertaald als "Yellow Hand").[SUP][1][/SUP] Het vond plaats op 17 juli 1876 in Sioux County in het noordwesten van Nebraska.

Tijdens het hoogtepunt van het verzet van de Plains Indianen tegen de blanke nederzetting keerde Cody in de zomer van 1876 terug naar de prairies om te scouten voor het Vijfde Leger. Op 17 juli 1876, slechts drie weken nadat Custer en de Zevende Cavalerie waren verslagen in de Slag bij Little Big Horn, onderschepte het regiment van Cody een groep Cheyenne-krijgers. Toen Buffalo Bill, in zijn toneelkleding, een Cheyenne-krijger genaamd Yellow Hair (vaak verkeerd vertaald als "Yellow Hand") doodde en scalpeerde, riep hij naar verluidt: "Eerste scalp voor Custer!" Buffalo Bill de grensman had bewezen dat Buffalo Bill het personage geen simpele acteur was.

https://centerofthewest.org/explore/buffalo-bill/research/buffalo-bill/

DIT IS GOED.....

https://www.youtube.com/watch?v=YtxTlwXzj54

dit is ook het bekijken waard....
https://www.youtube.com/watch?v=vdhoRJ2w37E

goeie foto's van zijn Remington en '73 @ 15:40 maar er zijn er nog meer

#35 ·
"De Slag bij Warbonnet Creek was een schermutseling die werd gekenmerkt door een duel tussen "Buffalo Bill" Cody en een jonge Cheyenne-krijger genaamd Heova'ehe of Yellow Hair (vaak verkeerd vertaald als "Yellow Hand").[SUP][1][/SUP] Het vond plaats op 17 juli 1876 in Sioux County in het noordwesten van Nebraska.

"Tijdens het hoogtepunt van het verzet van de Plains Indianen tegen de blanke nederzetting keerde Cody in de zomer van 1876 terug naar de prairies om te scouten voor het Vijfde Leger. Op 17 juli 1876, slechts drie weken nadat Custer en de Zevende Cavalerie waren verslagen in de Slag bij Little Big Horn, onderschepte Cody's regiment een groep Cheyenne-krijgers. Toen Buffalo Bill, in zijn toneelkleding, een Cheyenne-krijger genaamd Yellow Hair (vaak verkeerd vertaald als "Yellow Hand") doodde en scalpeerde, riep hij naar verluidt: "Eerste scalp voor Custer!" Buffalo Bill, de grensman, had bewezen dat Buffalo Bill, het personage, geen simpele acteur was."

https://centerofthewest.org/explore/buffalo-bill/research/buffalo-bill/

DIT IS GOED.....

https://www.youtube.com/watch?v=YtxTlwXzj54

dit is ook het bekijken waard....
https://www.youtube.com/watch?v=vdhoRJ2w37E

goeie foto's van zijn Remington en '73 @ 15:40 maar er zijn er nog meer
Ik geloof nog steeds de andere manier, ik denk dat de verkeerde vertaling een product is van de recente tijd en heb het omgedraaid, ik weet dat dit een slechte bron is voor documentatie, maar als je alle films bekijkt die in de jaren '30-'40 en tot in de jaren '50 over dit onderwerp zijn gemaakt, is het altijd yellow hand, dit onderzoek moet afkomstig zijn van oude bronnen en niet van internet, ik zal het gewoon oneens moeten zijn over dit onderwerp. Als mijn oude vriend Rodd Redwing nog leefde of Tim McCoy, dan zouden ze het denk ik eens zijn.