Colt Forum banner

Weer vernikkelde Colts (en Custers Indian Scouts)

7.6K views 20 replies 10 participants last post by  saddlesore  
#1 ·
Na het lezen van het hoofdstuk "The Nickel Plated U.S. Cavalry Models" van The Study of the Colt Single Action Army Revolver door Graham, Kopec en Moore, lijkt het erop dat de reguliere uitgifte van Nickel Plated Colts door het leger aan Native American Scouts een theorie blijft, ondanks de foto van wijlen George Armstrong Custer en zijn Indian Scouts die schijnbaar Nickel Plated Colts dragen.
Custer had een flair voor het excentrieke (bijvoorbeeld uniformen); hij had ze persoonlijk kunnen verwerven en aan zijn Scouts kunnen geven.
Later kregen Indian Police Colts uitgereikt via het Bureau of Indian Affairs van het Ministerie van Binnenlandse Zaken; ze waren geblauwd, in de veronderstelling dat Native Americans geen voorkeur hadden voor plating.

#2 · (Edited)
De Indian Scouts - als een uniform onderdeel van het leger - kregen de normale wapens die toen in gebruik waren - de 7 1/2" Colt en de Trapdoor.

Indian Police waren degenen met een vernikkeld wapen.

In 1883 leverde Remington ongeveer 1300 vernikkelde revolvers aan de Indian Police.

Er wordt niets vermeld in het contract over specifieke markeringen, indien van toepassing - maar ze probeerden te profiteren van de overheidscontracten van Colt en verwezen naar de revolver als het "Model Furnished Interior Department for Indian Police".

Het kaliber was .45 Colt.

De Remington-Keene werd ook met hen geassocieerd.

De Indian Police vielen onder de minister van Binnenlandse Zaken, als onderdeel van het Office of Indian Affairs.

Colt verkocht revolvers aan hen via de Amerikaanse overheid en verzond ze "c/o U.S. Indian Agent" - in het U.S. Indian Warehouse, gelegen aan Wooster Street 77-79, New York, op 26 mei 1899.

Betaald uit de begroting 'Pay of Indian Police, 1899'.

Het waren 75 5 1/2" loop, geblauwde .45's.

#3 ·
Ik had het bewijs aangehaald dat de Colts die aan de Indian Scouts werden verstrekt, geblauwd waren en verwees naar A Study of the Colt Single Action Army Revolver door Graham, Kopec en Moore; Ik deed dit omdat een foto van Custer en zijn Scouts gewapend met wat leek op vernikkelde Colts leidde tot de veronderstelling dat Indian Scouts vernikkelde Colts hadden; Ik gaf ook aan dat de Single Action Colts die aan de Indian Police werden verstrekt, ook geblauwd waren, wat wordt aangegeven op pagina 253 van de studie door Graham, Kopec en Moore;

"Hoewel sommige van de Colt Single Actions die door de Indian Police op de verschillende reservaten werden gebruikt, mogelijk uit Ordinance-voorraden zijn gehaald en daarom "U.S." zijn gemarkeerd, is er geen documentatie in die zin gevonden. In feite lijken alle indicaties ons ertoe te brengen te geloven dat de leveringen van revolvers voor de Indian Police afkomstig waren van burgerlijke bronnen."

Colt-records tonen een vrij grote zending van 45 kaliber 5 1/2" loop Colt Single Action revolvers, geblauwd, verkocht aan de "U.S. Government and shipped to a U.S. Indian Agent" op 26 mei 1889. Deze zending van vijfenzeventig revolvers bevond zich allemaal in het serienummerbereik van 186.000 en werd uiteraard acht jaar nadat de "U.S."-productie van de Colt Single Action was gestopt, verkocht.

Het is interessant om te vernemen dat 1300 vernikkelde Remingtons aan de Indian Police werden verstrekt.

#5 · (Edited)
#6 ·
Ik heb gelezen dat de foto waarnaar u verwijst, die Custer en zijn verkenners met 7 1/2" SAA's toont, er misschien alleen maar VERNIKKELD uitziet. De gedachte is dat de zon of de verlichting de kleur van de wapens reflecteerde of wegvaagde. Ik denk ook dat ik heb gelezen dat officieren geen zijwapens kregen en dat ze die moesten kopen. Sommigen die ze kochten, lieten ze vernikkelen. Groeten.

#12 ·
Colt deed in de late jaren 1880 een 'terugkoop' - voor commerciële verkoop, en vele werden geplateerd.

Veel meer is te vinden in Kopec en Fenn's 'Colt Cavalry and Artillery Revolvers - A Continuing Study' - geschreven na 'A Study of the Colt Single Action Army Revolver' - door Graham, Kopec en Moore was geschreven.
Een deel van de terugkoop was de uitgifte van de Virginia Militia. Ze werden door de staat verkocht aan Herman Boker. Hij vernikkelde ze om te helpen verhullen dat ze militair waren. Colt kreeg dit te horen en kocht ze terug en verkocht ze op de civiele markt. Ik heb er een in die serienummerreeks en het vertoont sporen van nikkel.

#10 ·
Ik betwijfel of die Remington's in .45 LC waren gekamerd. Hoewel de '73 Remington wordt getoond in .45, zijn er maar heel weinig geproduceerd. Het frame is te kort om de .45 LONG Colt-patroon te herbergen. Tenzij je herlaadt met een flattip-kogel, zal de geladen patroon het frame raken en een blokkade van de cilinderrotatie veroorzaken. Je had de .45 Schofield-patroon kunnen laden (waar het leger toch al op was overgestapt). Maar mijn informatie is dat Remington heel weinig .45 gekamerde '73-modellen produceerde. De overgrote meerderheid was in .44 WCF of .44 Remington.

#11 ·
Ik betwijfel of die Remington's in .45 LC waren gekamerd. Hoewel de '73 Remington wordt aangeboden in .45, zijn er maar heel weinig geproduceerd. Het frame is te kort om de .45 LONG Colt-patroon te herbergen. Tenzij je herlaadt met een flattip-kogel, raakt de geladen patroon het frame en veroorzaakt dit een blokkering van de cilinderrotatie. Je had de .45 Schofield-patroon kunnen laden (waar het leger toch al op was overgestapt). Maar mijn informatie is dat Remington heel weinig '73-modellen in .45 heeft geproduceerd. De overgrote meerderheid was in .44 WCF of .44 Remington.
Ik gooi dit eruit zonder de boeken te pakken en uit mijn geheugen: Ik denk dat het 1875 Remington-frame voor een .45lc langer is in de cilinderopening om een langere cilinder te herbergen. Er waren, denk ik, 10.000 1875's geproduceerd voor wat het Egyptische contract wordt genoemd, die in .45lc waren, dus het moest werken. Ik sta open voor correctie...bedankt.

#13 ·
Een vriend van mij heeft twee van de vernikkelde pistolen in zijn verzameling U.S. Cavalry Colts. Beide zijn gemarkeerd met U.S. en geĂŻnspecteerd met 7 1/2" lopen. En beide hebben misschien nog 70-80% van het nikkel. Ik heb ze al jaren niet meer vastgehouden, maar ik herinner me dat er geen tekenen waren dat ze ooit opnieuw waren afgewerkt. Ze lijken oorspronkelijk vernikkeld te zijn geweest. De volgende keer dat ik hem zie (hopelijk snel), zal ik de serienummers opvragen. Ik heb deze pistolen altijd fascinerend gevonden en zou graag willen weten hoe ze tot stand zijn gekomen.

#16 ·
De Egyptische contract Remintons waren allemaal in .44 Remington, vergelijkbaar met de .44 Colt patroon.
Ik corrigeer dat het originele kaliber voor het Egyptische contract .44 Remington was. Bedankt. Bij het lezen hierover ontdekte ik dat het volledige Egyptische contract niet werd ingevuld omdat Egypte geld schuldig was voor rolling blocks die eerder naar hen waren gestuurd. Sommige van de .44 Remingtons die niet naar Egypte werden gestuurd, werden omgebouwd naar .45 Gov't en verkocht aan de Mexicaanse regering... het artikel zegt ongeveer 500 daarvan. Ik heb gelezen en bevestigd dat de originele .45 kalibers in een Long Colt (evenals de Schofield) zouden passen vanwege een langere cilinder en een grotere frame-opening. Wat ik niet weet, zijn de conversies die naar Mexico zijn gestuurd; hebben ze gewoon een .44 cilinder opnieuw gekamerd die alleen de Schofield zou kunnen bevatten? Het lijkt onpraktisch om een bestaande .44 te nemen en de frame-opening groter te maken en een nieuwe cilinder te maken. Dit klinkt als een onderwerp voor het Remington-forum! Nogmaals bedankt voor de correctie. keith

#18 ·
Dit staat er niet direct mee in verband, maar toen ik de afgelopen weken over al deze nikkelen Colts las, kwam ik een draad tegen waarin stond dat je geen reinigers op basis van ammoniak op nikkelen wapens moet gebruiken. Nu kan ik die draad niet meer vinden. Wat moet je dan gebruiken?
Ik gebruik Hoppe's Elite. Nooit, maar dan ook nooit, problemen mee gehad.