Colt Forum banner

Originele Colt DA .38 M1892-uitrustingen

3.4K views 13 replies 11 participants last post by  Tall  
#1 ·
Ik wilde met mede-verzamelaars de uitrusting delen die ik heb samengesteld voor mijn Colt M1892 New Army & Navy revolvers.

Beide revolvers zijn opgewaardeerd naar M1901 specificaties en zijn verder in hun originele militaire staat en specificaties. Ik heb nieuwe handveren laten monteren om de vergrendeling te verbeteren en schiet er af en toe mee met een 148gr HBWC over een milde lading Bullseye in een .38spl huls. De holsters en patroondozen spreken voor zich - ze zijn allemaal geĂŻnspecteerd in Rock Island Arsenal in 1903, 1904, 1904 en 1905 met T.C. en H.E.K. inspectiestempels. De munitiekisten zijn gedateerd op 26 maart 1908, maart ? 1913 en 3 maart 1915 (de 1915 is geopend en vol).

Het boek en de foto zijn echter wat ik echt wilde delen. Het boek is een cavalerie reglementboek gedrukt in 1896. Een stempel aan de binnenkant geeft aan dat het op 9 augustus 1897 in Californië is ontvangen. Weet iemand welke militaire basis dit zou kunnen zijn?

De foto is in 1899 gemaakt door B. W. Kilburn uit Littleton, NH. Het toont de 4e Cavalerie die in de Filippijnen is gelegerd. Beide afbeeldingen op de afdruk zijn bijna identiek. Als je goed kijkt, zijn er zes revolvers te zien die worden gehanteerd of in een holster zitten, waarvan er verschillende duidelijk Colt M1892 zijn. Ik heb ze op de linker afbeelding omcirkeld.

#3 ·
....
Het boek en de foto zijn echter echt wat ik wilde delen. Het boek is een cavalerie reglementenboek gedrukt in 1896. Een stempel aan de binnenkant geeft aan dat het op 9 augustus 1897 in Californië is ontvangen. Weet iemand welke militaire basis dit zou kunnen zijn geweest?
Ik geloof dat het hoofdkwartier van het Department of California van het leger zich destijds in de Presidio in San Francisco bevond.

#7 ·
Benicia Arsenal was tot in de jaren zestig het bevoorradingscentrum voor de westkust en de Stille Oceaan, gerund door US Army Ordnance. Ik heb eigenlijk een US Army 1901 die lijkt op die van de OP, maar dan zonder accessoires, die in oktober 1901 naar Benicia werd verscheept en mogelijk naar de Filippijnen is gegaan.

Maar aangezien het boek van de OP specifiek de hoofdkwartierstempel heeft, ging het waarschijnlijk naar de Presidio.

#9 ·
Wat een geweldige post! Bedankt voor het delen! Deze legers / marines zijn leuk (verslavend) om te verzamelen. Mijn doel is om elk model te proberen te krijgen. Archieven hadden brieven over drie verzonden naar Springfield. Ik zou er graag een willen hebben met een adres in de Filippijnen. Ik ben ook bezig met het samenstellen van een complete uitrusting.

#12 ·
Dit is BG Daniel F. Craig's Colt New Army and Navy Model 1896 US revolver. Het pistool en andere items kwamen van de familie. Ik heb meer, inclusief familiefoto's, maar dit zijn de belangrijkste items:

Een originele nominatie van Captain Craig voor de Medal of Honor, samen met acht anderen, voor actie op 17 oktober 1899 in de buurt van Porac, eiland Luzon. Captain Craig ontving de medaille niet, maar drie van de anderen in deze actie wel.

Een foto van BG Craig samen met zijn originele in Frankrijk gemaakte DSM, gegeven voor actie in Frankrijk tijdens de Eerste Wereldoorlog.

BG Craigs Colt New Army and Navy 1896 US Revolver met zijn op de Filippijnen gemaakte holster met zijn Art Nouveau-stijl initialen gesneden in de voorkant. De revolver, serienummer #140xxx, dateert van iets na zijn actie in Luzon.

#13 ·
De foto is in 1899 gemaakt door B. W. Kilburn uit Littleton, NH. Het toont de 4e Cavalerie die gelegerd is op de Filippijnen. Beide afbeeldingen op de afdruk zijn bijna identiek. Als je goed kijkt, zijn er zes revolvers te zien die worden gehanteerd of in een holster zitten, waarvan er verschillende duidelijk Colt M1892 zijn. Ik heb ze op de linker afbeelding omcirkeld.
Ik ga ervan uit dat je hier "Model 1892" als een generieke term gebruikt, aangezien het op de foto onmogelijk zou zijn om onderscheid te maken tussen de Model 1892, Model 1894 en Model 1896 revolvers die in dienst waren op het moment dat de foto werd genomen (1899). Voor zover het Amerikaanse leger betreft, hield het Model 1892 technisch gezien officieel op te bestaan na 1896, toen ze (op ongeveer 333 na, die niet konden worden getraceerd) werden teruggestuurd naar Springfield Armory en werden opgewaardeerd naar Model 1894 door de hand en de handveer te vervangen, de vergrendelingshendel en de vergrendelingshendelschroef toe te voegen en speling te bewerken voor de vergrendelingshendel.Over een ander onderwerp, zoals je misschien al weet, was de bovenste revolver op je tweede foto een van de 19.589 U.S. Army Colt .38 D.A. revolvers van alle modellen (1892, 1894, 1896, 1901 en 1903) die in 1918 werden gerepareerd en gereviseerd door Remington Arms-U.M.C. voor uitgifte aan niet-gevechtsondersteuningstroepen, zowel in de VS als in het buitenland, tijdens de Eerste Wereldoorlog. Bewijs van deze reparatie/revisie komt van de initialen L.E.B. (Kapitein Leroy E. Briggs, Ordnance Corps Reserve, de Ordnance Corps inspecteur bij Remington-U.M.C.) die op het frame boven het linker handvatpaneel verschijnen.Jim