Colt Forum banner

Vraag over de scharnierpen

6.9K views 6 replies 5 participants last post by  hmaag  
#1 ·
Hier zijn foto's en de afmetingen in twee standaarden

#2 ·
Dat is geen Colt-pin. Het is een aftermarket-pin.
Brownell's verkoopt mogelijk nog steeds de originele Colt-pin die u mist. Ze zouden er een voor u bij Colt kunnen bestellen.

#3 ·
Ik wil zeggen dat het een HK-pin is, maar ik ben niet zeker.
HK gebruikt hetzelfde soort borgpen in hun geweren.

Ze kunnen de exacte pin gebruiken op hun AR-15-type geweren en ze gebruiken ze op hun G3-types.

Ga naar Brownell's Schematics en kijk onder HK.
Er is een afbeelding van dit type pin voor het G36-geweer, onderdeelnummer 11.
Klik op de rode 11 en klik vervolgens op de afbeelding ervan verderop de pagina om deze uit te vouwen. Het ziet er precies hetzelfde uit als de pin die u hierboven heeft afgebeeld.

Gun Parts Corp toont ook dat type pin voor het HK G3-geweer, onderdeel 52......

#4 ·
Ik wil zeggen dat dat een HK-pin is, maar ik ben niet zeker.
HK gebruikt hetzelfde soort borgpen in hun geweren.

Ze kunnen dezelfde pin gebruiken op hun AR-15-type geweren en ze gebruiken ze op hun G3-types.

Ga naar Brownell's Schematics en kijk onder HK.
Er is een foto van dit type pin voor het G36-geweer, onderdeelnummer 11.
Klik op de rode 11 en klik vervolgens op de foto ervan verderop de pagina om deze uit te vouwen. Het ziet er precies hetzelfde uit als de pin die je hierboven hebt afgebeeld.

Gun Parts Corp toont ook dat type pin voor het HK G3-geweer, onderdeel 52......

https://www.gunpartscorp.com/gun-manufacturer/heckler-koch/rifles-hk/g3
Bedankt

Het probleem dat ik heb, is het achterhalen van de afmetingen van de HK-pennen

Toen ik afmetingen vond, waren ze kleiner, zoals 6 mm diameter en korter

Maar ze lijken erg op elkaar

Image

Image

Ik heb het gevraagd op het HKPro-forum, maar aangezien mijn bericht niet over een HK-wapen ging, is het volgens mij door mods verwijderd. Lijkt daar een vrij gesloten wereld te zijn.

#5 ·
Image

Hier is een KNS Precision Inc. pin met een diameter van 0,315 inch voor het AR-type met grote diameter, die Colt gebruikte vanaf het begin van de AR-15 SP1 tot ongeveer de Amerikaanse ban van 1994 tot 2004.

De pin met grote diameter is ook verschoven ten opzichte van het midden van de militaire draaipin met een diameter van 0,250 inch om te voorkomen dat er alleen een kleine gatbus wordt gebruikt, aangezien deze is verschoven, kon er geen militaire bovenste helft M-16 worden gebruikt.

Deze KNS-draaipennen zijn de pennen die hier in de VS vaak worden gebruikt, ik had veel oudere AR's met dit type pin gezien.

KNS maakt ook 0,250 inch dia. om te passen op de huidige Colt- en militaire specificaties van AR-typen.

De Colt-fabriek maakte ook een draaipinasapter voor een onderste ontvanger met een groot gat om te worden gekoppeld aan militaire en moderne bovenste ontvangers met een klein gat, ik had die fabriekspennen gebruikt en ze zijn beter dan andere merken adapterpennen op de markt.

Over de pin die je hebt en die eruitziet als een HK-pin, ben ik het ermee eens dat het een HK is, omdat ik van 1989 tot 2001 een HK 94 pre-ban 9 mm karabijn had.

Het probleem is dat die HK-pennen een andere diameter en lengte hebben die niet werken met de AR-pin-afmetingen.

Je HK-pintype op je AR kan waarschijnlijk zijn gemaakt door Duitse wapensmeden, ze hebben net het HK-type gekopieerd, maar een aangepaste pin gemaakt om op de AR te passen.

• Like
Reactions: CLASSIC12
#6 ·
Image

Hier is een KNS Precision Inc. pin met een diameter van 0,315 inch voor de AR-typen met grote diameter die Colt gebruikte sinds het begin van de AR-15 SP1 tot ongeveer het Amerikaanse verbod van 1994 tot 2004.

De pin met grote diameter en is ook verschoven ten opzichte van het midden van de militaire draaipin met een diameter van 0,250 inch om te voorkomen dat er alleen een kleine gatbus wordt gebruikt, aangezien deze is verschoven, kon er geen militaire bovenste helft M-16 worden gebruikt.

Deze KNS-draaipennen zijn de pennen die hier in de VS vaak worden gebruikt, ik had veel oudere AR's met dit type pin gezien.

KNS maakt ook 0,250 inch dia. om te passen op de huidige Colt- en militaire specificatie AR-typen.

De Colt-fabriek maakte ook een draaipenadapter voor een onderste ontvanger met een groot gat om te worden gekoppeld aan militaire en moderne bovenste ontvangers met een klein gat, ik had die fabriekspennen gebruikt en ze zijn beter dan andere merken adapterpennen op de markt.

Over de pin die je hebt en die eruitziet als een HK-pin, ben ik het ermee eens dat het een HK is, want ik had een HK 94 pre-ban 9mm karabijn van 1989 tot 2001.

Het probleem is dat die HK-pennen een andere diameter en lengte hebben, die niet werken met AR-pin-afmetingen.

Uw HK-pintype op uw AR kan waarschijnlijk zijn gemaakt door Duitse wapensmeden, ze hebben net het HK-type gekopieerd, maar een pin op maat gemaakt om op de AR te passen.
Bedankt, ik zal een paar KNS-pennen kopen