Colt Forum banner

Python Roestvrij staal of nikkel

1.5K views 4 replies 3 participants last post by  A1A  
#1 ·
Ik heb een Python 2-1/2" uit 1981 (K73xxx), geen "S" in het uitwerpergebied, geen "N" onder de grepen, maar er is een B onder de grepen (kleine servicegrepen). Het is helder afgewerkt, ik heb het gekocht onder het mom dat het roestvrij staal is, maar anderen hebben gevraagd of het geen gepolijst nikkel is?
De trekker en de hamer zijn helder afgewerkt als dit helpt.
Bedankt,
Ball

#2 ·
Ik kan me vergissen, maar ik geloof dat roestvrij staal in '83 is geĂŻntroduceerd. Dus als ik gelijk heb, zou je python nikkel zijn. Iemand zal langskomen om me te corrigeren als ik het mis heb.

#3 ·
Er zijn eerdere threads die hierop betrekking hebben, maar hier zijn mijn opmerkingen. Ten eerste heeft Colt in 1981 of 1982 geen roestvrij staal gecatalogiseerd. IIRC, circa 1983 was het eerste jaar. Geen S in het uitwerpergebied (of op de cilinder of onder de kolf) duidt verder op niet-roestvrij staal. Er is geen consistente bevestiging van een N die onder de kolven van nikkelen pistolen verschijnt. Er zijn verschillende inspectie- en fabricagemarkeringen die daar verschijnen, waarbij N blijkbaar slechts een daarvan is. Nikkel heeft een gelige zweem. Roestvrij staal is "staalachtig". Ik geloof dat het jaar het echt vastmaakt, maar foto's zouden verdere opmerkingen mogelijk maken, hoewel ze onderhevig zijn aan belichting en fotovaardigheden en niet altijd nauwkeurig het uiterlijk weergeven. :cool:

#4 ·
Bedankt allemaal voor de antwoorden, ik ben wel terug gaan zoeken, maar was nog steeds onzeker.
Houdt nikkel meer waarde?
Nogmaals bedankt,
Ball