Colt Forum banner

Python versus Koningscobra...Wat is het echte verschil?

81K views 24 replies 17 participants last post by  Why Not  
#1 · (Edited by Moderator)
Wie zijn de Old Pros in dit forum die de meeste kennis over de Python hebben en mij kunnen opleiden over de verschillen tussen de 2020 Python en de King Cobra?? Ik wil graag alle voordelen weten die de Python heeft ten opzichte van de KC. En of het de extra $$$ waard is. Kwaliteit van materialen, interne onderdelen, zal alles uitwisselbaar zijn, nauwkeurigheid, etc., etc. Ik zou uw feedback zeer op prijs stellen. Dank u.

#2 ·
Volledig verschillende actie, extern volledig verschillende onderdelen. Ze zijn gewoon verschillend. Behandel ze allebei en kijk welke je voorkeur heeft. Persoonlijk vind ik ze allebei leuk, maar de Python's zijn degene die ik bezit. Beide revolvers zullen in staat zijn tot een betere nauwkeurigheid dan de meeste schutters aankunnen. Totdat je in de volledig op maat gemaakte revolvers komt die zijn gemaakt met matchgeweerlopen etc. zijn deze revolvers met de juiste munitie, wat altijd belangrijk is, moeilijk te verslaan.

Slechts mijn .02....

#3 ·
De nieuwe King Cobra is een prima revolver...gelijk aan zo ongeveer elke hedendaagse revolver. Dat wil niet zeggen dat hij perfect is...geen enkel pistool is dat. De Python is uitstekend...of het het monetaire verschil waard is, is aan de individuele persoon.

Ze hebben beide in wezen een vergelijkbare actie, hoewel ik niet weet of er onderdelen uitwisselbaar zijn, aangezien het Python-frame groter is, dus onderdelen, hoewel vergelijkbaar, zullen niet hetzelfde zijn. De King Cobra is gebouwd met een aantal MIM-onderdelen...hamer, trekker en wie weet wat nog meer. De Python is bijna volledig gesmeed...duurder. De kenmerkende geventileerde ribloop van de Python...duurder. Toch...de kwaliteit van de materialen is nog steeds hetzelfde (de Python heeft wel een eigen staalsoort, begrijp ik)...veranderingen zijn te wijten aan productietechnieken.

Nauwkeurigheid hangt ook af van de schutter. Ik denk dat beide nauwkeuriger zijn dan de meeste schutters kunnen vasthouden. Zeldzaam is de persoon die de absolute maximale precisie uit een vuistvuurwapen kan halen. Als het gaat om praktische nauwkeurigheid, is het waarschijnlijk een gelijkspel, plus er zijn altijd de onvermijdelijke mechanische verschillen tussen twee verder identieke machines. Er zijn altijd plus- en minpunten in bewerkingstoleranties die door geen enkele fabrikant kunnen worden geëlimineerd, tenzij kosten geen probleem zijn en dan gaat de uitwisselbaarheid van onderdelen verloren.

Je kunt met beide niet fout gaan. De King Cobra is uitstekend...de Python die op een groter frame staat, zal de terugslag wat temmen. Er is een trots op het bezit van een Python die andere revolvers kunnen repliceren buiten een zeer klein aantal...een S&W Registered Magnum bijvoorbeeld.

#7 ·
Het belangrijkste verschil is dat de nieuwe King Cobra een revolver met een klein frame is, gebouwd op een frame en cilinder van dezelfde algemene grootte als de oude Colt "D" frames zoals de Detective Special.

De nieuwe 2020 Python gebruikt hetzelfde formaat frame en cilinder als de originele Python, wat het Colt "I" frame was.
Dit is een veel groter frame dan de nieuwe King Cobra.

Er is geen uitwisselbaarheid van onderdelen tussen de nieuwe KC en de nieuwe Python.
Beide hebben moderne veiligheids-ontstekingsacties met transferstang die voor het eerst werden gebruikt op de Mark III-serie van 1969, hoewel de nieuwe modellen "vee"-veren gebruiken.
De nieuwe KC "Vee"-veer drijft alleen de hamer aan, de 2020 Python "Vee"-veer drijft de hamer en de trekker aan, net als de originele Python.

De 2020 Python is een meer verfijnde revolver die is gebouwd volgens een hogere standaard van pasvorm en afwerking, en is bedoeld als holster-, jacht- en doelpistool.
De nieuwe KC is bedoeld als een verborgen verdedigingsrevolver.
Eens.
dfariswheel heeft die vergelijking heel goed gemaakt
Vic

#5 ·
DFaris heeft het precies geraakt. De KC is kleiner en lichter en het meest geschikt voor verborgen dragen. Ik bezit er twee en daar worden ze allebei voor gebruikt. De Python is groter en zwaarder en is daarom, althans in mijn ogen, slecht geschikt voor verborgen dragen, zelfs het 4,25"-model. Vanwege het extra gewicht kan de Python echter veel beter omgaan met magnum-ladingen dan mijn King Cobra's. Sterker nog, typische .38 Special +P-ladingen laten mijn twee KC's rocken, maar ze zijn als boter met de Python. Gewoon mijn 2 cent.

#6 ·
Misschien zou een betere vergelijking zijn tussen de 2020 Python en de New King Cobra Target. Het extra gewicht van de 4,25" full underlug loop en de toevoeging van de uitstekende vizieren brengen deze fijne revolver naar mijn mening een stukje hoger. Natuurlijk nog steeds geen Python, maar voor degenen met een budget denk ik dat hij voor de prijs niet te verslaan is.

#8 ·
Ik ben nieuw op het forum. Ik realiseer me dat dit een ouder draadje is, maar ik wil graag reageren. Ik was op zoek naar informatie over het verschil en kon het niet vinden. Ik kon geen dealers vinden die ze allebei op voorraad hadden om te vergelijken. Ik kocht eerst een nieuwe 2020 Python, want dit is een pistool dat ik al sinds de late jaren zeventig wilde hebben, toen ik op de middelbare school zat nadat ik met een vriend had geschoten. Zoals sommigen hebben gezegd, heb ik uiteindelijk toch een 2019 King Cobra Target gekocht.
Eerst de Python, ik denk dat Colt hiermee een schot in de roos heeft gescoord. De pasvorm en afwerking zijn perfect. Het enige wat ik er nog aan zou willen zien, is een bredere, niet gekartelde trekker.
Nu de King Cobra Target, ik denk dat het Target-model sterk lijkt op de originele KC, maar dan op een kleiner frame. De pasvorm en afwerking zijn uitstekend, maar niet helemaal hetzelfde als de Python. Ik heb de grepen veranderd in Pachmayr presentatiegrepen van een "D"-frame, die meer lijken op de originele KC.
Dus wat krijg je voor de extra $500 MSRP? De Python heeft een brede hamerneus, terwijl de KC smal is. De bedieningselementen (trekker, hamer en cilinderontgrendeling) zijn mooier afgewerkt op de Python. De framematen zijn vergelijkbaar met SW K-frame voor de KC en L-frame voor de Python. De vizieren zijn identiek. Het gewicht is 34oz en 41oz.
Het andere dat ik wil veranderen, is het korrel van de KC, zodra ik er een van een Python kan vinden. Beide pistolen blijven jarenlang in onze familie en ik ben van plan om ze allebei regelmatig te gebruiken. Sommige mensen vinden het niet leuk dat ze de slangennamen opnieuw hebben gebruikt voor de nieuwe modellen en daar ben ik het niet mee eens. Maar ja, ik rijd ook in een nieuwe Mustang LOL.

#11 ·
Beide triggers zijn uitstekend. Triggers gaan meer over gevoel dan over daadwerkelijke getallen. Beide pistolen gebruiken hetzelfde mechanisme/ontwerp, hoewel de KC is verkleind.

#15 ·
Door de vergelijking naast elkaar te bekijken, kunt u het verschil in cilinder- en framegroottes zien. Je kunt ook zien dat mijn KC schreeuwt om een ​​rode Python-helling.

#17 ·
De King Cobra is een veel nieuwer ontwerp, hij is van binnen erg S&Wish. Het gevoel van de trekker is heel anders. Als je een Colt wilt om mee te schieten, is er niets mis met de King Cobra. Als je een verzamelobject wilt om naar te kijken en misschien af en toe mee te schieten, is de Python moeilijk te verslaan.

#18 ·
De King Cobra is een veel nieuwer ontwerp, hij is van binnen erg S&Wish. Het gevoel van de trekker is heel anders. Als je een Colt wilt om mee te schieten, is er niets mis met de King Cobra. ALS je een verzamelobject wilt om naar te kijken en misschien af en toe mee te schieten, is de Python moeilijk te overtreffen.
De King Cobra is een veel nieuwer ontwerp, hij is van binnen erg S&Wish. Het gevoel van de trekker is heel anders. Als je een Colt wilt om mee te schieten, is er niets mis met de King Cobra. ALS je een verzamelobject wilt om naar te kijken en misschien af en toe mee te schieten, is de Python moeilijk te overtreffen.
Segante, ik neem aan dat je hier verwijst naar de originele ontwerpen? Met het voordeel dat ik zowel een 2019 King Cobra Target als een 2020 Python bezit, kan ik bevestigen dat het ontwerp van de interne onderdelen hetzelfde is. Sterker nog, het zou me niet verbazen als sommige onderdelen uitwisselbaar zijn. Een typische dag op de schietbaan is het meenemen van deze twee revolvers naar de schietbaan en afwisselend schieten tussen de twee. Dat is een van de redenen waarom ik deze twee revolvers heb gekocht, om er regelmatig mee te schieten, zodat ik niet met mijn originelen hoef te schieten, wat een probleem zou kunnen zijn als er iets kapot gaat. IMHO voelt de trekker van deze twee revolvers erg vergelijkbaar aan en ik denk dat beide superieur zijn in ontwerp en duurzamer dan hun originelen.

#19 ·
Mijn KC 2” is mijn huidige keuze. Mijn 6” python staat gepland om dit jaar bij me te zijn voor het witstaartseizoen. Momenteel heeft de KC een betere trekker out of the box. (Beide modellen uit 2021). Aangezien mijn python en anaconda beide de gevreesde Cali drop safety notch hebben die de verder geweldige Python trekker verpest. Beide zullen ook worden gecorrigeerd... Zodra de rail beschikbaar komt, zal de anaconda de taken voor witstaartherten overnemen

#20 ·
Ja, ik ben een oude thread aan het herstellen... Ik heb net een New King Cobra besteld met de 4,25 inch loop. Ik heb wel een Python die ik in de jaren 80 van een vriend heb gekocht... het is een droom om mee te schieten. Hij had er een Leupold-richtkijker op gemonteerd. Hoewel ik niet gecharmeerd ben van de richtkijker, maakt het mijn schieten wel nauwkeuriger, maar voegt het wel wat gewicht toe. Ik weet niet zeker waarom hij het deed, want hij was geen jager. Ik wou dat hij het niet had gedaan, maar ik heb tenminste een hele mooie Python. Ik kijk dus uit naar de nieuwe King Cobra, een pistool dat ik al vele jaren wil hebben, oude versie of nieuwe.

Attachments

#23 ·
Je kunt er net zo goed in springen, aangezien ik ze allebei heb. Simpel gezegd, ik denk dat ze verschillende niches vullen.

De 3-inch King Cobra is mijn huidige dagelijkse carry. Met slechts 28 oz is hij comfortabel en verbergt hij zich goed onder een lichte jas of een loszittend shirt. Met een beetje oefening is de praktische nauwkeurigheid goed. Hij kan alles aan, van lichte ladingen in de stad tot zwaardere ladingen in het bos. Voor mij past hij goed in mijn handen en wijst hij goed. Ik heb er niets aan veranderd, hij werkt direct uit de doos.

Mijn Python is misschien wel mijn favoriete pistool voor op de schietbaan. Met 148gr HBWC is hij angstaanjagend nauwkeurig. De pasvorm en afwerking zijn uitstekend, net als de trekker. Met 42 oz draag ik hem echter niet vaak. De KC vervult die rol prima, dus er is simpelweg geen dwingende reden om de extra omvang en het gewicht te dragen. Op de schietbaan kunnen mensen hem daadwerkelijk zien en ja, hij trekt soms wel een paar kijkers.

De 4-inch King Cobra Target, daar kan ik niets over zeggen. Geen echte reden voor mij om er een te nemen, de twee hierboven hebben de zaken gedekt. Dat is totdat de 22 LR-versie in de schappen ligt, dan wil ik er een voor oefening op de schietbaan en plinking. De 357-versie zou, denk ik, een perfect prima en minder dure targetrevolver zijn voor degenen die niet in staat of bereid zijn om de extra $ voor een Python te rechtvaardigen.

#24 ·
Kan net zo goed meedoen, aangezien ik ze allebei heb. Simpel gezegd, ik denk dat ze verschillende niches vullen.

De 3-inch King Cobra is mijn huidige dagelijkse carry. Met slechts 28 oz is hij comfortabel en verbergt hij zich goed onder een lichte jas of een los shirt. Met een beetje oefening is de praktische nauwkeurigheid goed. Hij kan alles aan, van lichte ladingen in de stad tot zwaardere ladingen in het bos. Voor mij past hij in mijn handen en wijst hij goed. Ik heb er niets aan veranderd, hij werkt meteen.

Mijn Python is misschien wel mijn favoriete pistool op de schietbaan. Met 148gr HBWC is hij angstaanjagend nauwkeurig. De pasvorm en afwerking zijn uitstekend, net als de trekker. Met 42 oz draag ik hem echter niet vaak. De KC doet die rol prima, dus er is simpelweg geen dwingende reden om de extra grootte en het gewicht mee te dragen. Op de schietbaan kunnen mensen hem daadwerkelijk zien en ja, hij trekt soms wel een paar kijkers.

De 4-inch King Cobra Target, daar kan ik niets over zeggen. Geen echte reden voor mij om er een te nemen, de twee hierboven hebben de zaken gedekt. Dat is tot de 22 LR-versie in de schappen ligt, dan wil ik er een hebben om op de schietbaan te oefenen en te plinken. De 357-versie, denk ik, zou een perfect goede en goedkopere targetrevolver zijn voor degenen die de extra $ voor een Python niet kunnen of willen rechtvaardigen.
Ik heb de laatste tijd met mijn King Cobra Target van 4 inch geschoten... Ik heb 350 patronen .357 en .38spl afgevuurd. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Hij is nauwkeurig en een genot om mee te schieten. Niet helemaal zo soepel als mijn Python, maar verdomd dichtbij. Hij is kleiner, lichter en veel gemakkelijker te hanteren. Ik ga misschien op zoek naar de 6-inch!