Ik ben nieuw op het forum. Ik realiseer me dat dit een ouder draadje is, maar ik wil graag reageren. Ik was op zoek naar informatie over het verschil en kon het niet vinden. Ik kon geen dealers vinden die ze allebei op voorraad hadden om te vergelijken. Ik kocht eerst een nieuwe 2020 Python, want dit is een pistool dat ik al sinds de late jaren zeventig wilde hebben, toen ik op de middelbare school zat nadat ik met een vriend had geschoten. Zoals sommigen hebben gezegd, heb ik uiteindelijk toch een 2019 King Cobra Target gekocht.
Eerst de Python, ik denk dat Colt hiermee een schot in de roos heeft gescoord. De pasvorm en afwerking zijn perfect. Het enige wat ik er nog aan zou willen zien, is een bredere, niet gekartelde trekker.
Nu de King Cobra Target, ik denk dat het Target-model sterk lijkt op de originele KC, maar dan op een kleiner frame. De pasvorm en afwerking zijn uitstekend, maar niet helemaal hetzelfde als de Python. Ik heb de grepen veranderd in Pachmayr presentatiegrepen van een "D"-frame, die meer lijken op de originele KC.
Dus wat krijg je voor de extra $500 MSRP? De Python heeft een brede hamerneus, terwijl de KC smal is. De bedieningselementen (trekker, hamer en cilinderontgrendeling) zijn mooier afgewerkt op de Python. De framematen zijn vergelijkbaar met SW K-frame voor de KC en L-frame voor de Python. De vizieren zijn identiek. Het gewicht is 34oz en 41oz.
Het andere dat ik wil veranderen, is het korrel van de KC, zodra ik er een van een Python kan vinden. Beide pistolen blijven jarenlang in onze familie en ik ben van plan om ze allebei regelmatig te gebruiken. Sommige mensen vinden het niet leuk dat ze de slangennamen opnieuw hebben gebruikt voor de nieuwe modellen en daar ben ik het niet mee eens. Maar ja, ik rijd ook in een nieuwe Mustang LOL.