Ik werd verliefd op dit revolver toen ik vorige week een wapenwinkel in Dallas bezocht. Ik kocht er 2 Colt BP-revolvers van de 2e generatie en had geen contant geld meer voor deze. Het is een 1858 Remington New Model gemaakt rond 1863-64, voor zover ik kan zien (serienummer is 630XX op loop, backstrap, trekkerbeugel en frame). Ik kan hier geen database voor vinden. Wat me verbaast, is de hoeveelheid originele blauwing die op dit wapen is overgebleven. Ik zou zeggen 75-80%. Ik vind het een beetje vreemd dat er geen afwerking meer op de cilinder zit, maar voor zover ik begrijp, droegen mensen meerdere cilinders bij zich. De vergrendeling en de trekker zijn uitstekend. De boring is als nieuw. Glanzend zonder frosting of pitting en sterke, scherpe rifling. De rechter grip heeft een cartouche. Een "H" is gestempeld op het frame boven de hamerschroef. Een "W" is gestempeld voor de cilinder aan de linker- en rechterkant van het frame. Het serienummer staat op de onderkant van de loop. Een "W" is gestempeld op de zijkant van de cilinder en een "W" en "K" op de achterkant van de cilinder. Ziet eruit als een "F" gestempeld op de linkerkant van de loop net voor het frame. Een 'H" gestempeld voor de ram latch aan de onderkant van de loop. De trekkerbeugel heeft een T of L erop gestempeld en iemand heeft er 4 ondiepe inkepingen aan de onderkant van gevijld, voor de vingerbeschermer. Ik zou graag reacties horen van degenen die bekend zijn met deze wapens. Bedankt, Cliff