Colt Forum banner

Super X 44-40 munitie vraag

1.8K views 13 replies 6 participants last post by  SavvyJack  
#1 ·
Ik liet mijn lokale wapenwinkel (LGS) vier dozen 44-40 voor me pakken, zonder na te denken. Ik kwam thuis en keek naar de dozen en het is 200 grain die op 1190 fps loopt.
Op de munitiepagina van Winchester hebben ze twee aanbiedingen, een van 750 ft./s en een van 1190 ft./s.
Ik ben nu benieuwd of dit te heet wordt om door een 1906 colt saa te laten lopen?

#2 · (Edited)
De 750 fps is de snelheid van een revolver, terwijl 1190 fps de snelheid van een geweer is. Dezelfde lading als jacketed softpoint. Ze hebben nu misschien een loden cowboy-lading, wat de 750 fps zou verklaren. Alle Winchester- of Remington .44-40-ladingen zijn standaarddruk. Ze stopten met het maken van de hogesnelheidsgeweerladingen na WO II.

RED HET MESSING! Koop een set RCBS Cowboy-matrijzen en koop zachte loden kogels .428-.429", 200-215 grain van Matt's. Een lading van 6,5 grain Bullseye, WST of TiteGroup past goed bij de fabriekssnelheid en is veilig in uw Colt uit 1906. De mijne dateert uit 1905.

Als u uw eigen kogels wilt gieten, is Accurate 43-215C een beproefd, traditioneel ontwerp van wijlen John Kort. Giet 50-50 loodgieterslood en wielgewichten en smeer met 50-50 bijenwas en olijfolie. Ook geschikt voor zwart poeder.

#3 ·
Winchester 44-40...dat spul is duur.

In 1906 zou Colt SAA in staat moeten zijn om rookloos poeder te verwerken.

Winchester vermeldt dat in hun geweersectie, en de snelheid van de kogel komt van een loop van een geweer.

Hornady vermeldt een maximale lading (onder geweer) Unique 7.0gr met een snelheid van 1100fps voor een 205gr loden kogel "cowboy".
Hornady vermeldt ook een maximale lading (onder pistool) Unique 7.0gr met een snelheid van 750fps voor dezelfde 205 gr loden kogel "cowboy".

Ze vermelden ook dubbele ladingen (geweer en pistool), dezelfde kogel, voor 800X (max. 7.9gr) en Clays Universal (max. 7.2gr), dezelfde maxima, voor geweersnelheden zijn 1100, voor pistool 750fps voor 800x en 700fps voor Clays.

Het testgeweer is een 20" bbl Rossi 92. Het testpistool was een 4 3/4" bbl Cimarron Model P.

Dus, de Winchester-snelheid komt redelijk dicht in de buurt van wat Hornady rapporteert voor een iets zwaardere kogel, voor zowel geweer als pistool. Je moet je eigen beslissing nemen, maar als het pistool in goede staat zou zijn, zou ik er geen problemen mee hebben om die munitie er zelf in te verschieten.

Dat is nog steeds veel, veel minder dan de 1560fps die Winchester adverteerde in hun "High Velocity" "niet voor pistolen" "alleen voor Winchester 1892-acties" 44-40 rond 1903. In de jaren 1930 verminderden ze die ladingen tot ~1300fps, en in de jaren 1980 was de heetste lading 1190fps. Hier is de hele geschiedenis: Chasing the 44-40 - Chasing The 44-40

#4 ·
Ja, de Savvy Jack-pagina's zijn een goede bron van informatie over de .44-40. Mijn ervaring is dat de beste resultaten worden behaald door de snelste poeders te gebruiken die de gewenste snelheid bereiken met het laagste gewicht van de lading. Unieke en langzamere poeders produceren geen uniforme snelheid of verbranden niet volledig bij drukken onder ongeveer 14.000 psi.
Elk van de snel brandende pistool- of hagelgeweerpoeders werkt goed. Red Dot, Green Dot en 700X geven goede resultaten, maar hun grotere deeltjesgrootte doseert niet zo goed als Bullseye, WST, TiteGroup, die de poeders bij uitstek zijn voor schoon brandende cowboyladingen.

#8 ·
[snip]
Elk van de snel brandende pistool- of hagelgeweerpoeders werkt goed. Red Dot, Green Dot en 700X geven goede resultaten, maar hun grotere deeltjesgrootte doseert niet zo goed als Bullseye, WST, TiteGroup, die de poeders bij uitstek zijn voor schoonbrandende cowboyladingen.
Ik weet dat dit geen herlaadthread is, maar ik wil graag een vraag stellen als je het niet erg vindt. Ik heb alleen naar de ladingen verwezen om te zien of ze vergelijkbaar waren met de Winchester-fabriek voor de veiligheid. Ik heb nog nooit 44-40 herladen.

Ik overwoog welke poeder(s) ik moest bestellen. Ik ben in Texas, erg vochtig, als dat uw aanbeveling zou veranderen. Op basis van wat u schreef, lijkt Tite Group een goede keuze. Ik zal natuurlijk niet beginnen met het maximum, maar alleen om de discussie te vergemakkelijken, toont de oude Hornady-handleiding 5,2gr TG als het maximum, wat de lichtste maximale lading is. Heeft u ooit Tite Group gebruikt?

TG staat ook vermeld voor 45 Colt en 38 Special, maar niet voor de andere pistoolpatronen die ik herlaad. Misschien kan ik het toch niet vinden. We zullen zien.

Bedankt,

#5 ·
Hier wat goede info,
het is al een paar jaar geleden dat ik nog heb herladen en ik heb maar één 44-40, dus ik heb er nooit matrijzen voor gekocht,
ik zie dat de meeste fabrieksleveringen voor deze patroon in de range van 7 tot misschien 850 liggen,
ik bewaar de hetere patronen over het algemeen voor mijn Ruger's en Smiths, maar ik zal een paar patronen door mijn Colt jagen, ik was gewoon verrast door de vermelde snelheid.

#6 ·
Als je in de buurt bent van een Murdoch's Ranch & Home Supply, dan verkopen ze HSM Cowboy-lading 200gr LRNFP met een snelheid van 853 fps. Ze labelen het als geweer, dus die snelheid komt waarschijnlijk van een geweer, wat het een zeer lichte lading maakt.

De prijs is slechts $50,99 voor een doos van 50!

Mijn nichtje heeft afgelopen weekend 3 dozen voor me opgehaald. Ik heb geen andere ladingen gezien die in de buurt van die prijs komen. Ze verkopen het echter niet online. De website laat wel zien welke winkels het op voorraad hebben.

Als je alleen messing wilt kopen, heb ik geen geluk gehad met kopen bij Starline, maar er is een klein bedrijfje genaamd Maverick Reloading. Ik kon in december 400 Starline-hulzen krijgen voor $0,40 per stuk (meer dan de kosten van Starline direct, maar de helft van de prijs van sommige anderen). Sindsdien zijn ze twee keer weer op voorraad gekomen en meteen weer uitverkocht. Ik heb een melding ingesteld via ammoseek.

#7 · (Edited)
In de Rugers, Gen3 Colts, New Services van na 1920 die warmtebehandeld zijn, Winchester 92, Marlin 1894 en de moderne Italiaanse Colt-klonen die op CIP zijn getest, kunt u tot 20.000 psi laden. Deze ladingen werden druk getest met Winchester 240-grain .430" mantelkogels die werden afgevuurd in een 10-inch Contender met rekstrook en Oehler 43 PBL.

OK om lichtere gegoten kogels te vervangen in geschikte sterke wapens:

7 grains Bullseye, Winchester primer case, OAL 1.598", 935 fps, 18.900 psi
17 grs IMR4227, Winchester primer case, OAL 1.598", 968 fps, 17.200 psi
18 grs IMR4227, Winchester primer case, OAL 1.598", 1028 fps, 19.200 psi
19 grs IMR4227. Winchester primer case, OAL 1.598", 1089 fps, 20.300 psi
24 grs IMR4198, Winchester primer case, OAL 1.597", 1137 fps, 19.700 psi

Accurate 43-240F is een zware .44-40 kogel met een vergelijkbare zittingsdiepte als de geteste Winchester kogels.

#9 · (Edited)
Ik heb de afgelopen tien jaar 8 pond TiteGroup gebruikt in verschillende pistool- en revolverkalibers. Veilige ladinggewichten in de "cowboy kalibers" zijn precies hetzelfde als voor Bullseye.

In mijn .44-40's met 208-215 grain gegoten kogels laad ik 6 grain in de oudere Colts en 7 grain in mijn 1930 New Service, Ruger Vaquero en S&W 544 Texas Wagon Train met zwaardere 240 grain kogels voor jachtladingen. Ik krijg complete pass-throughs op herten, varkens, verwilderd vee. Grote meplat klinknagels op bot als ze zacht gegoten zijn 8-10 BHN. De revolversnelheid is 870 fps met de 240-grain kogel, terwijl de karabijnsnelheid 1050 fps is.

#10 ·
Olin/Winchester/Western maakt al lange tijd 44/40 WCF-munitie en Winchester ontwikkelde het in 1873. Als het niet veilig was, zouden ze het ofwel niet maken, of grote waarschuwingen op de doos hebben. Zoals ze doen voor 45-70 munitie. Op dozen staat dat het veilig is voor gebruik in alle geweren, de hogere drukladingen zullen zeggen dat het niet gebruikt mag worden in trapdoors of 1886 hendelactie!

#11 ·
Hoe is de conditie van het pistool? In het bijzonder, is uw cilinder aangetast? Elke aantasting vermindert de sterkte van de wanden van de cilinder - wat cruciaal is voor Colts van 44 en 45 kaliber. Elke aantasting en het is alleen zwart poeder, naar mijn mening. Er is hier een grote discussie over zwart poeder versus rookloos vóór 1910, zelfs met het rookloze proefmerk op de trekkerbeugel.

Als u rookloos gaat schieten, wilt u de patroon met lagere druk. Niets gewonnen door schade aan te richten (gebarsten cilinder en/of bovenste band). 1906-pistolen zijn voor mij "prime" pistolen - enkele van de mooiste en best passende pistolen die zijn gemaakt tijdens de hoogtijdagen van de eerste generatie productie. Waarom de populatie met één verminderen door een gebroken band. Schiet iets dat veiliger is voor het pistool (en u).

Allemaal mijn mening, anderen zullen het waarschijnlijk niet eens zijn. Maar ik heb genoeg spullen om te schieten, als ik ervoor kies om met een pistool van ruim 100 jaar oud te schieten, maak ik veilige keuzes over munitie. Ik ben net begonnen met het schieten met een 1883, het krijgt altijd Holy Black onder een kogel van 200 grain om de druk rond de 7k psi te houden.

#12 ·
Voor zijn leeftijd is hij mechanisch in uitstekende staat, het is een van die wapens waarvan ik denk dat ze nauwelijks zijn afgevuurd, qua uiterlijk, maar het heeft wat ik karakter noem,
Ik heb het al een hele tijd in mijn bezit, maar ik heb het nog nooit afgevuurd, ik zal het hier een van deze dagen in de zon zetten en er een paar foto's van maken om te plaatsen,

#13 ·
Ik liet mijn LGS vier dozen 44-40 voor me pakken, zonder na te denken, ik kwam thuis en ik bekijk de dozen en het is 200 grain met 1190 fps
Op de munitiepagina van Winchester hebben ze twee aanbiedingen, één met 750 ft./s en één met 1190 ft./s

Ik ben nu benieuwd of dit te heet gaat worden om door een 1906 colt saa te laten lopen?
Correct,
Winchester biedt twee fabrieksladingen aan, low recoil lead Cowboy Action-ladingen (Western Town Box Art), en Jacketed Soft Point jachtladingen (White-Tail Buck Box Art). De jachtladingen zijn de geadverteerde ladingen van 1.190 fps, terwijl de low recoil-ladingen in een geweer 800 fps kunnen halen.

De jachtladingen zijn "normale druk"-ladingen, goed voor alle wapens.

De jacketed kogels zijn .4255", terwijl de loden kogels .429" zijn... of tenminste degene die ik ontleedde waren .429".