Colt Forum banner

De wapens die beschikbaar zijn voor de San Diego PD

5K views 20 replies 14 participants last post by  blueiron  
#1 ·
Mooi werk als je het kunt krijgen en de wapens nog steeds kunt betalen. Springfield en Ruger hebben de low end bedekt voor 1911's. En geen Kimber te bekennen. Interessante lijst voor wie erop staat en wie niet, naast de modellen die ze mogen dragen.
  • Basisprijs: $3.285 (.45 ACP) | $3.385 (9mm) voor de Wilson ACP
  • Basisprijs: $5.740 (.45 ACP) | $5.840 (9mm) Wilson Tactical Super Grade

#3 ·
Ik zou graag en trots een Colt 1911-pistool op mijn werk dragen... die optie heb ik nooit gehad toen ik agent was... het moest van de instantie komen.

Een Sig 220 of 226 zou een acceptabel alternatief zijn geweest, maar ik ben in hart en nieren een 1911-man.

#4 ·
Ik draag daadwerkelijk een Colt 1911 in dienst, Waterbury NH etc. - geen badge echter, alleen een _ _ _ _ _ _
De goede Sig P-serie is waarschijnlijk de beste automatische pistool ter wereld voor burgers, als het nog van mij was, zou ik de 220 dragen. Maak me geen zorgen over het verliezen van ivoor, alleen bloed.
Image

#5 · (Edited)
We mochten zo ongeveer alles meenemen naar de Academie. 1984 en ik waren de enige automatische lader in de rij. Alle kwalificaties werden geschoten en herladen in strings van 6 patronen. Geen uitzonderingen.

Ik heb die Colt 1911 nog steeds. Tien jaar later leidde ik mijn eigen kwalificaties en er was geen revolver te bekennen in welke klas dan ook. Mijn laatste kwalificatie was 10 jaar geleden. Gebruikte een lwt Commander en 8-patroons magazijnen :) En het enige single-stack pistool dat werd gebruikt. De tijden veranderen.

#11 ·
Oké, misschien ben ik hier een beetje onwetend, maar $3200+ basisprijs voor een WILSON Combat 1911. Lees ik dit verkeerd?
Ja, je las het verkeerd. Ik zou ook denken dat de 365-familie van Sig tegenwoordig op sommige lijsten zou staan. Mooie wapens. Alle 18-schots 9mm-pistolen hieronder getoond. Glock 17 kloon bovenaan. FN lange slede in het midden en een aangepaste 365 staat onderaan. De 365 is een handig zakpistool met veel munitie. Verbazingwekkende hoeveelheid eigenlijk voor de grootte en het gewicht. Schattig dingetje, nietwaar :)

#12 ·
Ik droeg een Colt NM-model (enigszins aangepast) gedurende een flink aantal jaren terwijl ik was toegewezen aan een fulltime SWAT-team voor een groot departement. Toen ik werd overgeplaatst en voor korte tijd terugkeerde naar de patrouille, bleef ik het dragen. Ik had immers 10+ jaar lang vier keer per jaar op een onderscheidend niveau gekwalificeerd, om nog maar te zwijgen van wekelijkse training. Het leek me een goed idee om te blijven dragen waar ik goed in was en het was geautoriseerd ... voor een tijdje. Toen klaagde een halfzachte rookie dat ik het mocht dragen en hij niet 😭, en in plaats van op te staan en hem te zeggen: "als je het recht verdient, mag je het", besloten ze dat het in het beste belang was om mijn autorisatie in te trekken. Ze wilden immers de gevoelens van de nieuweling niet kwetsen.
Awww, niet echt ter zake doende en ik ben er duidelijk nog steeds chagrijnig over.
Maar ik ben altijd teleurgesteld geweest in de beslissing van een departement dat één maat voor iedereen geldt, zelfs als ik de trainingslogistiek ervan enigszins begrijp.

#13 ·
Dat is de goedgekeurde wapenlijst voor privé-aankopen om in dienst te gebruiken.

Ik kan er wat geschiedenis over geven, aangezien ik van 94-06 bij SDPD zat. Vóór 2003 waren de uitgegeven wapens meestal Ruger P-serie 9mm-pistolen, met uitzondering van een paar jaar waarin ze rekruten Beretta DAO 92's, S&W 5900-serie DAO's of de Rugers aanboden. Goedgekeurd voor privé-aankoop waren Beretta 92's, S&W's, zowel 2e als 3e generatie auto's in 9mm en Sig 226, 228, 229's. Deze waren alleen voor dienst. Buiten dienst varieerde het van de gebruikelijke .38's of .380's. Ik droeg mijn Sig 226 uit 1994 vanaf dag 1, hier getoond tijdens zijn laatste SWAT-dagen voordat ik in 2003 definitief overstapte op het 1911-platform.
Image

SWAT was goedgekeurd voor .45acp in de Sig P220/245's. De rest van de afdeling was nog steeds alleen 9mm.

Lange wapens waren zeer versleten Remington 870's en hier en daar een paar Smith and Wesson pomp 12ga's. Je pakte elke dag een andere van de plank als je er een wilde dragen. Na de schietpartij in North Hollywood in Los Angeles hebben ze ons geüpgraded naar Ruger PC9 karabijnen....oof. Bedankt voor het grote pistool.

Voer 2003 in - nieuw voor de afdeling was Chief William Lansdowne van buitenaf (San Jose als ik me goed herinner). Ik zal deze discussie centreren rond zijn vuurwapenactiviteit en niet de rest van de show.

Een van zijn eerste dagen daar liep hij in zijn nieuwe uniform en met een glanzende 1911 op zijn heup door het Watch Commanders Office. De 35+ jaar oude, grijze sergeant die op het Watch Commanders Office werkte, zegt: "Yo Chief, je kunt die 1911 hier niet meer dragen.... we hebben die al vele jaren niet meer goedgekeurd....".

De volgende dag kwam er een nieuwe Department Order uit over geautoriseerde vuurwapens. In principe alles wat je wilt in 9mm, 40 of .45acp. Als het een basisinspectie doorstond en je ermee kon kwalificeren, kon je het dragen. Die instructeurs op de schietbaan werden het volgende jaar overspoeld met het geven van nieuwe overgangsklassen, kwalificaties, wapenmeestercursussen en meer.... de moraal kreeg een boost! Jongen, je zou ook alles zien. We hadden zelfs een verkeersagent die opdook met een Walther van een bepaald type, waarvoor hij een op maat gemaakte holster moest laten maken en die nergens als dienstwapen werd beschouwd. Kort daarna werden Colt AR's ook afdelingsbreed als optie ingevoerd. Wat Cozmo hierboven heeft gepost, is de afgezwakte huidige lijst, om op zijn minst een beetje controle te krijgen over wat er is. Blij om te zien dat het nog steeds sterk gaat met de huidige Cali-omgeving.

Hier in Anchorage is het al lange tijd hetzelfde. Alles van Glock, Sig, SW, STI, Nighthawk, Wilson, Beretta en een paar anderen....in 9mm, 40, 45, 10mm, .357sig... We geven je een Glock uit. Al het andere is voor jou. Hetzelfde met geweren, hoewel we vrij goed uitgeruste AR's van Colt en Sionics uitgeven. Mijn huidige carry is ofwel een Wilson of Colt, afhankelijk van de dag en kleding, een Sig P365 buiten dienst en een Noveske N4 als geweer.

Hé Coz - bedankt voor de wandeling door de herinneringen...

#15 ·
Vergeten te reageren op de Kimber's....

Toen dat allemaal aan de gang was, was ik de contactpersoon voor het verkrijgen van een speciale serie Kimber TLE's, zowel met als zonder rail, gemodelleerd naar de nieuwe wapens van de LAPD SWAT destijds. Kimber werkte het uit, stuurde me een paar demo-wapens van wat ze ons zouden aanbieden met speciale "SDPD......" serienummers als een beperkte oplage. Ik was zooooooo enthousiast! Ik verzamelde geld van ongeveer 80 man en er zouden er nog meer volgen. Die demo-wapens die ze ons stuurden, haalden het niet om een volledig magazijn kogels af te vuren zonder problemen. Ze stuurden een vertegenwoordiger die ze ook niet aan de praat kreeg. Een van onze bevriende wapenmensen, die sindsdien redacteur is geweest en zo voor enkele van de beste wapenmagazines en nog steeds actief is in die wereld, ontmoette de Kimber-bazen op Shot erover. Ze hielden vol dat het aan de munitie lag, destijds fabriek Winchester en Federal. Dezelfde munitie die prima werkte door al onze Colts en Springfields. Hun wapens zouden nooit zo'n probleem hebben, beweerden ze. Dat liet de deal mislukken en ik heb alle cheques terugbetaald die ik had verzameld. Jammer en het heeft me verzuurd over Kimber sindsdien. Ik had een paar van hun allereerste wapens die 100% top waren. Het maakte op dat moment niet uit. Ik verkocht ze en keek nooit meer om uit walging.

Ik weet dat Kimber nog steeds goede wapens maakt die het waard zijn om te bezitten, alleen niet voor mij. Ze hebben me verzuurd en het nooit goedgemaakt.

#17 ·
Ik ben verrast dat er geen CZ's op de lijst staan.

Met vriendelijke groeten,
Nou, hoogstwaarschijnlijk...

toe de "grote" wapenverandering werd doorgevoerd, stond CZ niet eens op de radar. Nu, 23 jaar later, in Californië en alle andere plaatsen waar de AR's duimgaten hebben en van binnenuit de ontvanger met een stripperclip moeten worden geladen, staan "nieuwe" items niet ter discussie. Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat ze het nog steeds zo goed volhouden. Veel afdelingen in Californië staan hun agenten alleen toe om de "high" cap normale capaciteitsmagazines te dragen tijdens hun dienst en wanneer ze uit dienst gaan, moeten ze deze verwisselen voor de beperkte 10rd of minder magazines.

Californië is verloren en heeft een resetknop nodig. Zo'n mooie plek, bestuurd door idioten. Ik dwaal af en zal in dat opzicht stoppen.

#18 ·
Toen ik in 1991 bij de FBI kwam, was er een uitgebreide POW-lijst (Privately Owned Weapon). Deze werd gedomineerd door S&W's, maar in principe was elke stalen S&W .38 of .357 met een loop van 4 inch of minder goedgekeurd (geen nikkel), elke S&W 9mm of .45, en de meeste Sig DA/SA 9mm's en .45's. Ik kreeg een 226 uitgereikt op de academie. Ik zat in de eerste klas nadat de 1076 werd teruggeroepen.

Ik kocht een 220 .45 van de FFL van mijn vader toen ik nog op de academie zat, haalde hem op weg naar mijn eerste kantoor (New Orleans) op, haalde hem letterlijk kurkdroog uit de doos, schoot er een kwalificatiecursus mee, stopte hem in de 226-holster en ging aan het werk. New Orleans was toen een levendige plek.

25 jaar later droeg ik nog steeds de trouwe Sig. Mother Bureau riep alle uitgegeven Sigs terug, verbood rond 2000 alle revolvers, en het tijdperk van de Glock begon. Het jaar dat ik met pensioen ging, kwam er een edict uit dat er geen .45 POW's meer zouden worden toegestaan (op dat moment stonden er toch alleen Glock 21's op de .45-lijst).

Mijn Sig bleef echter 'grandfathered in' en we zijn samen de deur uit geglipt. Ik ben de enige die ik ken die zijn hele carrière dezelfde pistool heeft gedragen. Ik gaf hem aan mijn zoon.
Image
Image

Ik ben blij dat SDPD nog steeds POW's heeft. Mijn zoon krijgt een Glock 17 uitgereikt en de enige POW's die zijn toegestaan, zijn Glock 19's en 26's.

#21 ·
Geen verrassende lijst.

De dagen van Beretta 9x, SiG-Sauer, Smith & Wesson gen 3 pistolen zijn voor veel instanties voorbij. Kimber heeft al een tijdje problemen met kwaliteitscontrole en om die reden hebben we ze nooit toegelaten. Hetzelfde geldt voor de SiG 1911. FN verloor het contract met de staat Arizona toen ze de FNS in .40 hadden die onder bepaalde omstandigheden kon vuren. De SiG M17/P320 was een harde pas vanwege problemen [waargenomen en/of reëel] en de P365 lijdt indirect onder wat SiG met de P250 deed.

Vanwege slechte ervaringen met de Ruger Mini-14 hebben we alles wat door hen werd gemaakt, opgeborgen.

Zijwapens moeten momenteel worden geproduceerd voor een instantie om ze toe te staan. Geen erfenissen/oude rotten zijn vaak toegestaan bij grotere afdelingen. Veel instanties staan zelfs geen POW toe vanwege de bezorgdheid over aansprakelijkheid bij verzekeraars en overkoepelende overheidsinstanties.

Vuurwapens zijn gereedschap voor wetshandhavingsinstanties, geen gekoesterde memorabilia.