Dat is de goedgekeurde wapenlijst voor privé-aankopen om in dienst te gebruiken.
Ik kan er wat geschiedenis over geven, aangezien ik van 94-06 bij SDPD zat. Vóór 2003 waren de uitgegeven wapens meestal Ruger P-serie 9mm-pistolen, met uitzondering van een paar jaar waarin ze rekruten Beretta DAO 92's, S&W 5900-serie DAO's of de Rugers aanboden. Goedgekeurd voor privé-aankoop waren Beretta 92's, S&W's, zowel 2e als 3e generatie auto's in 9mm en Sig 226, 228, 229's. Deze waren alleen voor dienst. Buiten dienst varieerde het van de gebruikelijke .38's of .380's. Ik droeg mijn Sig 226 uit 1994 vanaf dag 1, hier getoond tijdens zijn laatste SWAT-dagen voordat ik in 2003 definitief overstapte op het 1911-platform.
SWAT was goedgekeurd voor .45acp in de Sig P220/245's. De rest van de afdeling was nog steeds alleen 9mm.
Lange wapens waren zeer versleten Remington 870's en hier en daar een paar Smith and Wesson pomp 12ga's. Je pakte elke dag een andere van de plank als je er een wilde dragen. Na de schietpartij in North Hollywood in Los Angeles hebben ze ons geüpgraded naar Ruger PC9 karabijnen....oof. Bedankt voor het grote pistool.
Voer 2003 in - nieuw voor de afdeling was Chief William Lansdowne van buitenaf (San Jose als ik me goed herinner). Ik zal deze discussie centreren rond zijn vuurwapenactiviteit en niet de rest van de show.
Een van zijn eerste dagen daar liep hij in zijn nieuwe uniform en met een glanzende 1911 op zijn heup door het Watch Commanders Office. De 35+ jaar oude, grijze sergeant die op het Watch Commanders Office werkte, zegt: "Yo Chief, je kunt die 1911 hier niet meer dragen.... we hebben die al vele jaren niet meer goedgekeurd....".
De volgende dag kwam er een nieuwe Department Order uit over geautoriseerde vuurwapens. In principe alles wat je wilt in 9mm, 40 of .45acp. Als het een basisinspectie doorstond en je ermee kon kwalificeren, kon je het dragen. Die instructeurs op de schietbaan werden het volgende jaar overspoeld met het geven van nieuwe overgangsklassen, kwalificaties, wapenmeestercursussen en meer.... de moraal kreeg een boost! Jongen, je zou ook alles zien. We hadden zelfs een verkeersagent die opdook met een Walther van een bepaald type, waarvoor hij een op maat gemaakte holster moest laten maken en die nergens als dienstwapen werd beschouwd. Kort daarna werden Colt AR's ook afdelingsbreed als optie ingevoerd. Wat Cozmo hierboven heeft gepost, is de afgezwakte huidige lijst, om op zijn minst een beetje controle te krijgen over wat er is. Blij om te zien dat het nog steeds sterk gaat met de huidige Cali-omgeving.
Hier in Anchorage is het al lange tijd hetzelfde. Alles van Glock, Sig, SW, STI, Nighthawk, Wilson, Beretta en een paar anderen....in 9mm, 40, 45, 10mm, .357sig... We geven je een Glock uit. Al het andere is voor jou. Hetzelfde met geweren, hoewel we vrij goed uitgeruste AR's van Colt en Sionics uitgeven. Mijn huidige carry is ofwel een Wilson of Colt, afhankelijk van de dag en kleding, een Sig P365 buiten dienst en een Noveske N4 als geweer.
Hé Coz - bedankt voor de wandeling door de herinneringen...