Colt Forum banner

Amerikaanse M3 gevechtsmessen en M6 scheden

4.7K views 23 replies 13 participants last post by  USMILITARYFIGHTINGKNIVES  
#1 ·
Hier is een M3 gevechtsmes uit 1943 van Kinfolks en een M6 schede gemaakt door Viner Brothers

#20 ·
#16 ·
Ik heb ze nooit gevolgd, wist er helemaal niets van. Op een dag, ongeveer 10 jaar geleden, stopte ik bij een huisverkoop, die tegen die tijd van de dag praktisch leeg was. Op een lege plank in de garage, al schoongemaakt door eerdere bezoekers, zie ik een oude leren schede die eruitzag als WOII. Ik zag dat hij inderdaad een WOII-datum had, dus ik vroeg wat ze ervoor wilden hebben. 0,50 cent. Heb hem mee naar huis genomen en onderzocht, het is een L & C schede zoals getoond in de 2e post... en in even goede staat. Heb nog steeds geen M3 mes gevonden in goede staat genoeg om erbij te doen. ...voor deze prijs.

#18 ·
Ik aarzel bijna om deze in zo'n vooraanstaand gezelschap te plaatsen. Ik vond dit in een schrootbak, roestig, met een stompe punt en omwikkeld met ducttape waar de leren handgreep zat. Ik heb het schoongemaakt, de punt opnieuw geslepen en het lemmet geblauwd. Ik maakte de handgreep van wat halve zoolleer dat ik in de plaatselijke schoenwinkel kocht. Ik gebruikte 8-penny nagels als pinnen om de kontkap opnieuw te bevestigen. Ik heb er echt van genoten om naar alle M3's te kijken!