Colt Forum banner

W. E. Fairbairn en de geboorte van modern vuurgevecht

2.2K views 11 replies 8 participants last post by  Ugly Hombre  
#1 · (Edited)
Op 1 januari 1917 werd William Ewart Fairbairn bevorderd tot Sgt. Major/Drill Instructor bij de Shanghai Municipal Police (SMP). Hij had gediend als Assistant Drill Instructor vanaf 11 maart 1912. Sinds zijn toetreding op 7 januari 1907, na ontslag van de Royal Marines, was Fairbairn in rang gestegen. Vandaag, ruim een eeuw later, blijven de wapens en tactieken van de Shanghai Municipal Police invloed uitoefenen op het gebruik van het handvuurwapen in de strijd.
Fairbairn was een van de eersten die de vuurgevechten wetenschappelijk benaderde. Over een periode van 12½ jaar analyseerde hij ongeveer 2.000 vuurgevechten en was hij persoonlijk aanwezig bij meer dan 200 daarvan. Tijdens deze “gevechten” werden 260 criminelen gedood en 193 gewond, ten koste van 43 politieagenten die werden gedood en 100 gewond raakten. Fairbairn bepaalde wat werkte en niet werkte op straat, en koos wapens en technieken die de overlevingskansen van SMP-agenten maximaliseerden.
Zeer goed geschreven informatief artikel over de smerige straten van Oud-Shanghai en de oorsprong van modern vuurgevechten. Door Leroy Thompson - een van de laatste oude school wapenschrijvers die nog in actie zijn. Geniet altijd van zijn werk.
Ik heb dit artikel erg leuk gevonden en dacht dat ik het zou plaatsen.
Image

Een van mijn mentoren had een lijfwacht van de "groene bende" toen hij in de jaren 30 in Shanghai een kind was, een andere vriend, een matroos van de vooroorlogse China-vloot, kwam vroeger op verlof in Shanghai. Fascinerende tijd en plaats.!
Image

De Rude Hovel Library heeft een behoorlijke collectie "Old Shanghai"-boeken. Helaas... in slaap gevallen en zoals gewoonlijk krap bij kas, sprong de directeur niet en kreeg geen vroege kopie van Thompsons "The Worlds First Swat Team". En nu - de prijzen zijn door het dak.
Image

Weer een pagina ging in de verloren Bisley-map... lol
Image

#3 · (Edited)
In Shanghai had Fairbairn zowel een hindernisbaan als een "Fun House" ontwikkeld, dat was ontworpen om SMP-officieren te trainen in het omgaan met verschillende bedreigingen terwijl ze door een typisch gebouw in Shanghai gingen. Fairbairn en Sykes bouwden een vergelijkbaar gebouw in Lochailort, gebaseerd op een kleine cottage met pop-up doelen. Zoals het een gebouw voor de training van commando's en SOE-agenten betaamt, was de toegang via het dak. Naar verluidt stond het soms bekend als "Fairbairn's Villa". Er was ook een buitenschietbaan met pop-up doelen die verschenen terwijl de trainee een zigzagpad volgde. Dergelijke "killing houses" en tactische schietbanen zouden wereldwijd de standaard worden voor de training van personeel van speciale operaties. Naar verluidt werden later gebombardeerde delen van Londen of andere steden opgenomen in realistische stedelijke gevechtstrainingen voor de commando's en andere eenheden. Hoewel niet per se direct onder instructie van Fairbairn en Sykes, was hun invloed op realistische training er wel.

#4 ·
Alle mensen die vandaag de dag denken dat hun pistool een rail nodig heeft om een ​​zaklamp of laser en een RMR-vizier te monteren om een ​​effectief wapen te zijn voor zelfverdediging, moeten teruggaan en de werken van Fairbairn lezen. Ook die van Rex Applegate.

Als ze de methoden uit die boeken zouden oefenen en op de afstanden waarop vuurgevechten met pistolen typisch plaatsvinden, zouden ze ontdekken dat het onnodig was om het gewicht en de balans en het gemak van het verbergen dat een vechtpistool zou moeten bezitten, te verstoren door er een hoop rommel aan toe te voegen.

#7 · (Edited)
‘Bezienswaardigheden zijn voor de onverlichten’
Ik heb behoorlijk wat getraind met behulp van de point-shooting methoden van Fairbairn/Sykes.
Als je het eenmaal doet, heb je geen idee dat je het zou kunnen doen, totdat je het doet.
De meeste SD-evenementen vinden plaats op korte afstand en de mogelijkheid om simpelweg te richten en te raken vanuit verschillende posities is een belangrijk hulpmiddel dat iemand zou moeten bezitten. Vaardigheden die destijds werden geleerd en geïntroduceerd, lijken grotendeels vergeten te zijn, maar komen tegenwoordig terug in opnieuw gelabelde stijlen die niets anders zijn dan dit.

#10 ·
'Vizieren zijn voor de onverlichten'
Ik heb behoorlijk wat getraind met behulp van de point shooting methoden van Fairbairn/Sykes.
Als je het eenmaal doet, heb je geen idee dat je het zou kunnen doen totdat je het doet.
De meeste SD-evenementen vinden plaats op korte afstand en het vermogen om simpelweg te richten en te raken vanuit verschillende posities is een belangrijk hulpmiddel dat een persoon zou moeten bezitten. Vaardigheden die destijds werden geleerd en geïntroduceerd, lijken grotendeels vergeten te zijn, maar komen tegenwoordig terug in opnieuw gelabelde stijlen die niets anders zijn dan dit.
Ik schiet al iets meer dan 60 jaar zo.

#9 ·
Bedankt voor de opmerkingen over het artikel. Als interessant punt vermeldde Ian in zijn You Tube-video mijn boek THE WORLD'S FIRST SWAT TEAM, dat alleen nog op Kindle verkrijgbaar is. Binnen een paar uur waren alle gebruikte exemplaren op Amazon en eBay uitverkocht, sommige voor meer dan $200. Zoals sommigen van jullie hebben opgemerkt, is de interesse in WEF nog steeds levend. Ik heb misschien elders al vermeld dat een filmproductiebedrijf de rechten heeft gekocht om een film te maken op basis van het boek, maar COVID kwam ertussen en het is mogelijk dat een deel ervan in China zou worden gefilmd, dus ik weet niet wat de status is.

#11 ·
Ik zou eigenlijk een bericht over point shooting gaan plaatsen toen ik hierop stuitte. Het is absoluut een noodzakelijke vaardigheid in real-world situaties. Ik denk er soms aan als een golfer met te veel swinggedachten. Voeten hier, elleboog recht, heupen open, enz. Instinctieve en herhaalbare reactie is het beste en simpel is altijd beter. 101 verschillende regels voor grip, stand en houding verwarren een toch al chaotische geest in een stressvolle situatie. Zelfs als ze constant zijn geoefend.
Velen zijn het er misschien niet mee eens, maar ik heb het al eerder gezien.

#12 · (Edited)
Image

Hear Thompson, bedankt voor het plaatsen - ik geniet altijd van uw artikelen en boeken. Ik hoop dat er een herdruk komt van "The Worlds First Swat Team"
& Bedankt voor uw dienst aan ons land.