Op 1 januari 1917 werd William Ewart Fairbairn bevorderd tot Sgt. Major/Drill Instructor bij de Shanghai Municipal Police (SMP). Hij had gediend als Assistant Drill Instructor vanaf 11 maart 1912. Sinds zijn toetreding op 7 januari 1907, na ontslag van de Royal Marines, was Fairbairn in rang gestegen. Vandaag, ruim een eeuw later, blijven de wapens en tactieken van de Shanghai Municipal Police invloed uitoefenen op het gebruik van het handvuurwapen in de strijd.
Fairbairn was een van de eersten die de vuurgevechten wetenschappelijk benaderde. Over een periode van 12½ jaar analyseerde hij ongeveer 2.000 vuurgevechten en was hij persoonlijk aanwezig bij meer dan 200 daarvan. Tijdens deze “gevechten” werden 260 criminelen gedood en 193 gewond, ten koste van 43 politieagenten die werden gedood en 100 gewond raakten. Fairbairn bepaalde wat werkte en niet werkte op straat, en koos wapens en technieken die de overlevingskansen van SMP-agenten maximaliseerden.
www.firearmsnews.com
Zeer goed geschreven informatief artikel over de smerige straten van Oud-Shanghai en de oorsprong van modern vuurgevechten. Door Leroy Thompson - een van de laatste oude school wapenschrijvers die nog in actie zijn. Geniet altijd van zijn werk.
Ik heb dit artikel erg leuk gevonden en dacht dat ik het zou plaatsen.
Een van mijn mentoren had een lijfwacht van de "groene bende" toen hij in de jaren 30 in Shanghai een kind was, een andere vriend, een matroos van de vooroorlogse China-vloot, kwam vroeger op verlof in Shanghai. Fascinerende tijd en plaats.!
De Rude Hovel Library heeft een behoorlijke collectie "Old Shanghai"-boeken. Helaas... in slaap gevallen en zoals gewoonlijk krap bij kas, sprong de directeur niet en kreeg geen vroege kopie van Thompsons "The Worlds First Swat Team". En nu - de prijzen zijn door het dak.
Weer een pagina ging in de verloren Bisley-map... lol
Fairbairn was een van de eersten die de vuurgevechten wetenschappelijk benaderde. Over een periode van 12½ jaar analyseerde hij ongeveer 2.000 vuurgevechten en was hij persoonlijk aanwezig bij meer dan 200 daarvan. Tijdens deze “gevechten” werden 260 criminelen gedood en 193 gewond, ten koste van 43 politieagenten die werden gedood en 100 gewond raakten. Fairbairn bepaalde wat werkte en niet werkte op straat, en koos wapens en technieken die de overlevingskansen van SMP-agenten maximaliseerden.

W. E. Fairbairn and the Birth of Modern Gunfighting (Part 1) - Firearms News
In Part 1 of this series, we'll travel to the early 20th Century for adventure on the streets of Shanghai.

Ik heb dit artikel erg leuk gevonden en dacht dat ik het zou plaatsen.
Een van mijn mentoren had een lijfwacht van de "groene bende" toen hij in de jaren 30 in Shanghai een kind was, een andere vriend, een matroos van de vooroorlogse China-vloot, kwam vroeger op verlof in Shanghai. Fascinerende tijd en plaats.!
De Rude Hovel Library heeft een behoorlijke collectie "Old Shanghai"-boeken. Helaas... in slaap gevallen en zoals gewoonlijk krap bij kas, sprong de directeur niet en kreeg geen vroege kopie van Thompsons "The Worlds First Swat Team". En nu - de prijzen zijn door het dak.
Weer een pagina ging in de verloren Bisley-map... lol