Colt Forum banner

Waarom kende Python in 1965 een opleving?

984 views 3 replies 3 participants last post by  A1A  
#1 ·
Kan iemand de toename van de Python-productie in 1965 verklaren?

#3 ·
Eigenlijk is het 1964, van 6.000 eenheden naar 10.600. Deze site gaat een paar jaar voorbij Proofhouse.

Terzijde, dezelfde autoriteit bevat een verontrustende verklaring: "Volgens Colt was het ontworpen om groepen van 2" te schieten op 15 yards." Kan iemand dit bevestigen of ontkennen? Ter vergelijking: Manurhin ontwierp en bouwde de MR-73 om groepen van 6 schoten in 25 mm op 25 meter te schieten.

#4 ·
Eigenlijk is het 1964, van 6.000 eenheden naar 10.600. Deze site gaat een paar jaar verder dan Proofhouse.

Terzijde, dezelfde autoriteit bevat een verontrustende verklaring: "Volgens Colt is het ontworpen om groepen van 2" te schieten op 15 yards." Kan iemand dit bevestigen of ontkennen? Ter vergelijking: Manurhin ontwierp en bouwde de MR-73 om groepen van 6 schoten in 25 mm op 25 meter te schieten.
Deze site gaat ook tot 1985 als je in de DOB sticky post kijkt. Proofhouse is gebaseerd op gegevens gepubliceerd in TBOCF. "Uitbreidingen" zijn gebaseerd op gegevens gepubliceerd in Colt, An American Legend. Dat is het, tenminste tot de nieuwe TBOCF.

Ik denk dat het een fout is om aan te nemen dat alle nummers die voor een jaar zijn toegewezen, zijn gebruikt. Alles wat wordt gepubliceerd, is het startserienummer voor elk jaar. Merk op dat het startnummer voor elk jaar een mooi rond getal is. Nu zou je kunnen betogen dat ze in meer nullen zouden moeten eindigen als ze echt blokken toewijzen, maar wie zal het zeggen. Andere accounts, misschien in TBOCF of elders die ik me niet herinner, verwijzen naar Colt die blokken nummers toewijst en blokken nummers reserveert. Dus de productienummers die worden gegenereerd door simpelweg veronderstelde serienummers af te trekken, zijn duidelijk onnauwkeurig, maar het is moeilijk om te zeggen met hoeveel in een bepaald geval. Een ander probleem is het verschil tussen productiedatum en verzenddatum. Volgens sommige accounts zijn de data in Colt-records verzenddata. Serienummers moeten echter worden gestempeld wanneer een pistool wordt geproduceerd. Pistolen hadden kunnen worden geproduceerd binnen het serienummerbereik van een jaar, maar niet in dat jaar zijn verzonden. Ik ben het ermee eens dat het nog steeds interessant is dat, als het ruim van tevoren is toegewezen, er een stijging zou zijn in de toewijzing van 1964, maar het punt moet nog steeds goed worden begrepen dat noch het aantal vervaardigde noch verzonden wapens in 1964 of enig ander jaar zeker bekend is. Misschien was de werkelijke stroom soepeler dan simpelweg het aftrekken van de toewijzingen impliceert. Misschien was de nummer toewijzer slecht in wiskunde.

Ik dacht dat die Manurhin-zaak in een eerdere thread de grond in was gediscussieerd. Onthoud dat de Gun Collectors Club slechts een persoonlijke website is die, naast beschrijvingen en meningen over de wapens van de eigenaren, simpelweg ander gepubliceerd materiaal reproduceert dat onderhevig is aan de onderzoeksnauwkeurigheid van de oorspronkelijke uitgevers. Ik geloof dat de eigenaar hier lid was of is, maar ik herinner me het niet zeker. :)