Colt Forum banner

William S. Harts SAA Colts

6.4K views 26 replies 10 participants last post by  Old Adobe  
#1 · (Edited)
743811
Meester wapensmid en schutter Jim Martins mentor en instructeur - Bob Howard - heeft mogelijk de Colts hier tentoongesteld en bewerkt - door de vroege stille westernfilmster William S Hart.
743812
Bob Howard was een soort Colt-wapenmeester en geweertrainer voor Hart en zorgde voor de aanzienlijke wapencollectie van Mr. Hart. Jim's vrienden hebben veel geweldige verhalen gehoord over Mr. Howard en hebben op een bepaalde manier geprofiteerd van Howards SAA-expertise uit de derde hand via Jim. "TWO GUN BILL HART VERTELT HOE HET GEDAAN WORDTDe beroemde ster van de stomme films legt aan John Barrett, rechts, van de NBC International Division, uit hoe hij met twee geweren manipuleerde in de dagen dat hij in Western-films speelde, terwijl Arthur Deter (links) vertaalt en uitzendt wat Hart en Barrett zeggen tegen luisteraars in Zuid-Amerika."SCVHistory.com LW2414 | William S. Hart | Hart promoot het 5e Liberty Loan Program (WWI Victory Bonds)
743813
Hart hielp de oorlogsinspanning in de Eerste Wereldoorlog door Liberty Bonds te promoten.

#3 · (Edited)
743848

“Mijn vader had in een flits gezien dat ze allemaal gewapend waren, dus zei hij dat ik stil moest blijven staan, hoewel we ons in een mogelijke vuurlinie bevonden. Als je in de buurt bent van een vuurgevecht en de wapens worden gehanteerd door amateurs, ren dan voor je leven; als professionals de trekker overhalen, blijf dan stil staan - ze weten waar ze schieten.” W.S. Hart

743849

"De veteraan-cowboy zegt dat wapens niet bepaald zijn hobby zijn, maar het eerste wat hij bezoekers laat zien, is een waardevolle verzameling vuurwapens. Hij heeft wapens die werden gebruikt door Billy the Kid, Wild Bill Hickok en anderen. Hij heeft de twee revolvers van .45 kaliber die hij in films gebruikte.
Bill Hart, lang en recht, nog steeds gesloten en smal van ogen, zegt dat zijn ogen niet meer zo goed zijn.
"Ik word in december 64. En toch vroeg het politiebureau hier me laatst om deel te nemen aan een schietpartij, en toen ik ze wat snel en chique schieten liet zien, dacht ik dat ik me moest verontschuldigen voor het feit dat ik de roos zo vaak miste. Dat deed ik echter niet. Ik kan die baby's nog steeds aan het praten krijgen."

"Bill Hart blijft vrij dicht bij huis. Hij is graag alleen. En hij zag er geen beetje schaapachtig uit toen hij toegaf dat hij twee geladen revolvers naast zijn bed bewaart. Er lag zelfs een vleugje trots in zijn stem toen hij deze vraag herhaalde die een hulpsheriff stelde aan twee inbraakverdachten die zijn huis waren binnengekomen: "Hoe durfden jullie in het huis van Bill Hart te sluipen?"

De Friends of Hart Park and Museum zijn mensen in uw gemeenschap die hun tijd en talenten vrijwillig inzetten om de museumfaciliteiten te ondersteunen. Jarenlang zijn de fondsen die door de Friends zijn ingezameld, gebruikt om het landhuis te onderhouden, te helpen met de dieren in het park en talrijke kunstschatten schoon te maken/te restaureren.
Stomme filmlegende William S. Hart kocht in 1921 een ranchhuis en de 265 hectare grote "Horseshoe Ranch" in Newhall. Hart trok zich uiteindelijk terug op de ranch, waar hij zijn laatste 20 schemerjaren doorbracht, tot zijn dood in 1946 op 81-jarige leeftijd.
In zijn testament liet Hart zijn geliefde "Horseshoe Ranch" na aan de inwoners van Los Angeles County, om te worden gereserveerd voor het gebruik en plezier van zijn fans en het publiek in het algemeen, zonder kosten. Harts genereuze donatie wordt beheerd door het Natural History Museum of Los Angeles County, maar het zijn de fondsenwervingsinspanningen en eindeloze uren vrijwilligerswerk van The Friends of Hart Park and Museum die het mogelijk maken dat Harts openbare schenking na meer dan 60 jaar zijn ongerepte staat behoudt.

743868

Het zou leuk zijn om het William S. Hart Park and Musuem te bezoeken...

#4 ·
Ugly Hombre, ontzettend bedankt voor het plaatsen van deze fascinerende geschiedenis van een iconisch personage. Ik wou dat meer mensen de fantastische en rijke geschiedenis van Californië en het oude westen zouden erkennen, inclusief oude Hollywood westerns en hun sterren. Dit doet me denken aan Leo Carrillo alias "Pancho" van de Cisco Kid.

#5 · (Edited)
U bent van harte welkom Adobe! Iets wat mensen vergeten, Californië is in veel gebieden echt westers, alleen slepen de grote steden de staat de konijnenpijp in. Ik heb ranchervrienden in Glenn County en dergelijke die een leven leiden zoals in Montana of Idaho. Californië is tenslotte de staat van John Wayne en Ronald Reagan-.
743921
"Mijn ranch, het William S. Hart Park, is ten behoeve van het Amerikaanse publiek - van elk ras en geloof." -William S Hart- William S. Harts Horseshoe Ranch in Newhall California video bezoek-

#7 · (Edited)
Het is nooit gebeurd - ze willen gewoon dat je denkt dat het wel zo was, ik denk dat de meesten het erover eens zijn - Shane verwoordde het het best..

"William S. Hart's Colt Model 1873 SAA .45"

743930

Hier is een William S Hart Colt SAA die blijkbaar aan Hart is gegeven door zijn broer, de grepen hebben bijna hetzelfde patroon als zijn gegraveerde parelmoeren Colt in het Hart museum

743933

"Backstrap is gegraveerd "Wm. S. Hart van K.L. Hart 12-25-02". Geblokte grepen, met ingelegde parelmoeren harten. Werd gepresenteerd met een 5,5" loop. serienummer 235942"

#9 · (Edited)
Eerder zei ik dat het op de tweede foto die met Hart gepost was, leek op een Bisley Sheriffs Model, links van de wapenkoffer. Bij nadere beschouwing is het de bedoeling dat het frame van het pistool een uitwerperbehuizing heeft, dus het pistool is ingekort. En de foto is omgekeerd, met de uitwerper aan de verkeerde kant van de afgebeelde pistolen.

#10 ·
Uitstekende post en als ik een paar foto's mag toevoegen. Ik deed onlangs onderzoek naar E.A. Brininstool, die boeken schreef over het oude westen, zoals Fighting Red Cloud's Warriors:

Hier is een foto van Brininstool:

Hij was goed bevriend met William S. Hart en werd vaak met hem gezien:

Brininstool was goed op de hoogte van het onderwerp het oude westen en de Indiaanse oorlogen. Hij was ook een verzamelaar van fijne wapens en bezat een in de fabriek gegraveerd Officers Model Target dat verzilverd was en een gouden cilinder had.

Cam.

#11 · (Edited)
744077

Een foto van Hart met Charlie Russell, de echte cowboy-artiest - "Two Gun Bill" en Charlie waren vrienden. Hart was een vroege beschermheer van Russell.

William S. Hart in actie hierboven - uit een muziekvideo van de neo-western band "The Steel Wood", je kunt zien hoe charismatisch de man was en een deel van zijn rij- en schietvaardigheid. Je kunt de fantastische stille film-cinematografie en opstellingen zien die later werden gebruikt door John Ford, Sam Pekinpah en Clint Eastwood. Een paar actieopnames van hem die een Colt afvuurt. Hart wist wat hij deed... en hij had een zeer krachtige schermpresentatie. Hart wilde dat zijn films zo authentiek mogelijk waren - hij kreeg het voor elkaar.

Bob Howard - Jim Martin's Colt-instructeur, werkte waarschijnlijk aan veel van Hart's Colts die in de actiescènes te zien zijn.

Ik vond de muziek en de video leuk - vond het tijdens het surfen en dacht dat ik het zou delen. Zorgde ervoor dat ik meer van Harts oude films wilde zien -

Cam - bedankt voor de tip over Brininstool, zal op zoek gaan naar een aantal van zijn boeken voor de rude hovel bibliotheek..

#27 ·
View attachment 744077

Een foto van Hart met Charlie Russell, de echte cowboy-kunstenaar - "Two Gun Bill" en Charlie waren vrienden. Hart was een vroege beschermheer van Russell.

William S. Hart in actie hierboven - uit een muziekvideo van de neo-western band "The Steel Wood", je kunt zien hoe charismatisch de man was en een deel van zijn rij- en schietvaardigheid. Je kunt de fantastische stille film-cinematografie en opstellingen zien die later werden gebruikt door John Ford, Sam Pekinpah en Clint Eastwood. Een paar actieopnames van hem die een Colt afvuurt. Hart wist wat hij deed... en hij had een zeer krachtige schermpresentatie. Hart wilde dat zijn films zo authentiek mogelijk waren - hij kreeg het voor elkaar.

Bob Howard - Jim Martin's Colt-instructeur, werkte waarschijnlijk aan veel van Hart's Colts die in de actiescènes te zien waren.

Ik vond de muziek en de video leuk - vond het tijdens het surfen en dacht dat ik het zou delen. Zorgde ervoor dat ik meer van Harts oude films wilde zien -

Cam - bedankt voor de tip over Brininstool, zal op zoek gaan naar een aantal van zijn boeken voor de onbeschofte hutbibliotheek..
Bedankt voor die video, ik krijg een heel nieuw respect voor meneer Hart! De geschiedenis en de authenticiteit zijn fascinerend! Hij was zeker de echte deal!

#12 ·
View attachment 743811

Meester wapensmid en schutter Jim Martins mentor en instructeur - Bob Howard - heeft mogelijk de Colts hier getuned en bewerkt - door de vroege stille westernfilmster William S Hart.

View attachment 743812

Bob Howard was een soort Colt wapenmeester en geweertrainer voor Hart en zorgde voor de aanzienlijke wapencollectie van Mr. Hart. Jim's vrienden hebben veel geweldige verhalen gehoord over Mr. Howard en hebben op een bepaalde manier geprofiteerd van Howards SAA-expertise uit de derde hand via Jim.

"TWO GUN BILL HART VERTELT HOE HET GEDAAN WORDT
De beroemde ster van de stomme films legt aan John Barrett, rechts, van de NBC International Division uit hoe hij met twee geweren manipuleerde in de dagen dat hij in westernfilms speelde, terwijl Arthur Deter (links) vertaalt en uitzendt wat Hart en Barrett tegen luisteraars in Zuid-Amerika zeggen."

SCVHistory.com LW2414 | William S. Hart | Hart promoot het 5e Liberty Loan Program (WWI Victory Bonds)

View attachment 743813
Hart hielp de oorlogsinspanning in de Eerste Wereldoorlog door Liberty Bonds te promoten.
Eendelige houten grepen? Ook dat is ongebruikelijk voor Hollywood.

#13 ·
Een van de dingen die me tot op de dag van vandaag nog steeds fascineren aan de oude stille westerns, is het feit dat de wapens die ze gebruikten geen rekwisieten waren. Het waren echte oude Colts, Winchesters, enz. Waarschijnlijk Colts van de eerste generatie. Ze zijn misschien jarenlang, misschien wel tientallen jaren, in de rekwisietenkamers van de studio's bewaard gebleven, maar toch... het waren geen namaakreplica's zoals we die tegenwoordig zien.

#14 ·
Mijn favoriete WSH-film is “Hell's Hinges” uit 1916. Zijn films werden zo dicht bij het echte oude westen gemaakt dat de steden, wapens en garderobes praktisch eigentijds waren met de periodes waarin ze zich afspeelden. De Mexicaanse Revolutie was in volle gang en de olieboomsteden in Oklahoma en Texas kregen niet de boodschap dat het oude westen voorbij was.

#15 · (Edited)

744202

Opgezocht, bedankt Matt!

744201

105 jaar geleden - verbazingwekkend helder en leuk om naar te kijken!

#16 ·

View attachment 744202

Opgezocht, bedankt Matt!

View attachment 744201

105 jaar geleden - verbazingwekkend helder en leuk om naar te kijken!
Ja, en behoorlijk duister en gewelddadig aan het einde, de manier waarop hij, uh... de dingen aanpakt. Die grote trekkerbeugel 1902 Colt DA's die hij gebruikt, waren pas 14 jaar oud toen deze film werd gemaakt! Een forumlid bezit een wapen van dit type met markeringen van een oude verhuur- of kostuumoutfit waarmee Hart destijds in contact stond.

#20 ·
Hart was waarschijnlijk een van de weinige mannen die zo'n hoed kon dragen en ermee wegkwam. View attachment 744312
Ik heb altijd gedacht dat Kevin Costner's hoed in "Open Range" leek op hoeden die mannen in B-westerns droegen. Dat is zo'n beetje de enige afleiding voor mij in die film. Maar zijn hoed was zeker niet zo flamboyant als die van Hart hier.

#26 ·
Ik stel me voor dat de keuze van een cowboy voor een hoed ook veel afhing van wat er in zijn maat beschikbaar was in de plaatselijke kruidenierswinkel. Er kan al dan niet veel keuze zijn geweest toen hij naar binnen liep om er een te kopen en het is niet zo dat de gemiddelde werkende cowboy veel kleding had. Het was waarschijnlijk meer als: "Ik heb een nieuwe hoed nodig. Hoeveel kost deze? Een dollar? Verkocht".