SCVHistory.com LW3228 | William S. Hart | Hart Describes Gun Work for Latin American Radio Audience, 3-5-1941
SCVHistory.com LW3228 | William S. Hart | Hart Describes Gun Work for Latin American Radio Audience, 3-5-1941
Bedankt voor die video, ik krijg een heel nieuw respect voor meneer Hart! De geschiedenis en de authenticiteit zijn fascinerend! Hij was zeker de echte deal!View attachment 744077
Een foto van Hart met Charlie Russell, de echte cowboy-kunstenaar - "Two Gun Bill" en Charlie waren vrienden. Hart was een vroege beschermheer van Russell.
William S. Hart in actie hierboven - uit een muziekvideo van de neo-western band "The Steel Wood", je kunt zien hoe charismatisch de man was en een deel van zijn rij- en schietvaardigheid. Je kunt de fantastische stille film-cinematografie en opstellingen zien die later werden gebruikt door John Ford, Sam Pekinpah en Clint Eastwood. Een paar actieopnames van hem die een Colt afvuurt. Hart wist wat hij deed... en hij had een zeer krachtige schermpresentatie. Hart wilde dat zijn films zo authentiek mogelijk waren - hij kreeg het voor elkaar.
Bob Howard - Jim Martin's Colt-instructeur, werkte waarschijnlijk aan veel van Hart's Colts die in de actiescènes te zien waren.
Ik vond de muziek en de video leuk - vond het tijdens het surfen en dacht dat ik het zou delen. Zorgde ervoor dat ik meer van Harts oude films wilde zien -
Cam - bedankt voor de tip over Brininstool, zal op zoek gaan naar een aantal van zijn boeken voor de onbeschofte hutbibliotheek..
Eendelige houten grepen? Ook dat is ongebruikelijk voor Hollywood.View attachment 743811
Meester wapensmid en schutter Jim Martins mentor en instructeur - Bob Howard - heeft mogelijk de Colts hier getuned en bewerkt - door de vroege stille westernfilmster William S Hart.
View attachment 743812
Bob Howard was een soort Colt wapenmeester en geweertrainer voor Hart en zorgde voor de aanzienlijke wapencollectie van Mr. Hart. Jim's vrienden hebben veel geweldige verhalen gehoord over Mr. Howard en hebben op een bepaalde manier geprofiteerd van Howards SAA-expertise uit de derde hand via Jim.
![]()
SCVHistory.com LW3228 | William S. Hart | Hart Describes Gun Work for Latin American Radio Audience, 3-5-1941scvhistory.com
"TWO GUN BILL HART VERTELT HOE HET GEDAAN WORDT
De beroemde ster van de stomme films legt aan John Barrett, rechts, van de NBC International Division uit hoe hij met twee geweren manipuleerde in de dagen dat hij in westernfilms speelde, terwijl Arthur Deter (links) vertaalt en uitzendt wat Hart en Barrett tegen luisteraars in Zuid-Amerika zeggen."
SCVHistory.com LW2414 | William S. Hart | Hart promoot het 5e Liberty Loan Program (WWI Victory Bonds)
View attachment 743813
Hart hielp de oorlogsinspanning in de Eerste Wereldoorlog door Liberty Bonds te promoten.
Ja, en behoorlijk duister en gewelddadig aan het einde, de manier waarop hij, uh... de dingen aanpakt. Die grote trekkerbeugel 1902 Colt DA's die hij gebruikt, waren pas 14 jaar oud toen deze film werd gemaakt! Een forumlid bezit een wapen van dit type met markeringen van een oude verhuur- of kostuumoutfit waarmee Hart destijds in contact stond.![]()
Hell's Hinges
Directed by Charles Swickard, William S. Hart, and Clifford Smith 1916 The United States of America Hell’s Hinges is by far one of the most...forgottenclassicsofyesteryear.blogspot.com
View attachment 744202
Opgezocht, bedankt Matt!
View attachment 744201
105 jaar geleden - verbazingwekkend helder en leuk om naar te kijken!
Ik heb altijd gedacht dat Kevin Costner's hoed in "Open Range" leek op hoeden die mannen in B-westerns droegen. Dat is zo'n beetje de enige afleiding voor mij in die film. Maar zijn hoed was zeker niet zo flamboyant als die van Hart hier.Hart was waarschijnlijk een van de weinige mannen die zo'n hoed kon dragen en ermee wegkwam. View attachment 744312