Colt Forum banner

Winchester Model 70 .30-06 pre64. FOTO'S TOEGEVOEGD!!!!!

9.7K views 43 replies 24 participants last post by  kenhwind  
#1 ·
Ik heb de kans om een Winchester Model 70 .30-06 uit 1954 te bemachtigen. Hij heeft het opklapbare vizier en lussen voor een riem. Het is echt een prachtig geweer!

Graag uw mening over een eerlijke prijs.
De vraagprijs is $999,99. Ik kan hem krijgen voor $900 OTD. Is dit een goede deal?

Groeten,
Charles

#4 ·
Als het in zeer goede staat is, ja, dan is dat een goede prijs. Ik heb pre-64 Model 70's gezien met prijskaartjes van $2.000. Maar onthoud dat de conditie alles is.
Ik kan niet eens tellen hoe vaak iemand heeft gezegd dat het in zeer goede staat is en het blijkt een grijs pistool in ondermaats conditie te zijn.

#5 ·
Is het nog in de originele configuratie, of is er iets drastisch veranderd, zoals het inkorten van de kolf voor de schouderpad? Originele of opnieuw afgewerkte kolf? Het klapvizier werd ergens in de late jaren 1950 standaard, dus het vizier is mogelijk niet origineel. Het lange achtervizier werd soms vervangen voor de kijkerruimte.

Als het zo mooi is als je zegt en origineel, dan is $900 een goede prijs.

#6 ·
Het is het meest voorkomende kaliber, en tegen het midden van de jaren 50 waren het nog steeds geweldige geweren, maar niet zo wenselijk of verzamelbaar als eerdere, vooral van voor de oorlog. Als het op enigerlei wijze is gewijzigd ten opzichte van de oorspronkelijke configuratie of staat, is het slechts een schutter. Daar is niets mis mee, aangezien ze aantoonbaar het beste bolt-action sportgeweer ooit zijn, maar alleen u kunt beslissen waarom u het koopt en wat u voor de prijs verwacht.

#8 ·
Ik hoop dat dit op een of andere manier helpt Charles... Wat is een WINCHESTER MODEL 70 geweer waard? Een WINCHESTER MODEL 70 geweer is momenteel gemiddeld $1.282,13 nieuw en $668,86 gebruikt waard. De gemiddelde prijs over 12 maanden is $1.207,23 nieuw en $1.116,21 gebruikt. De nieuwe waarde van een WINCHESTER MODEL 70 geweer is in de afgelopen 12 maanden gedaald met (-$143,60) dollar tot een prijs van $1.282,13. De gebruikte waarde van een WINCHESTER MODEL 70 geweer is in de afgelopen 12 maanden gedaald met (-$728,70) dollar tot een prijs van $668,86. De vraag naar nieuwe WINCHESTER MODEL 70 geweren is in de afgelopen 12 maanden met 71 stuks gestegen. De vraag naar gebruikte WINCHESTER MODEL 70 geweren is in de afgelopen 12 maanden met 58 stuks gedaald. Geschatte waarde *Gebruik 80% conditie voor het berekenen van gebruikte waarden. *Kaliber, looplengte, generaties, submodellen kunnen allemaal van invloed zijn op de prijs van het artikel. Zorg ervoor dat uw zoekopdracht specifiek genoeg is om de juiste waarde te krijgen.
GebruiktNieuw
Inruil
Particulier
[TD>$434,76[/TD] [TD>$833,38[/TD] [TD>$668,86[/TD] [TD>$1.282,13[/TD]
Bron: https://truegunvalue.com/rifle/winchester-model-70-/price-historical-value#:~:text=A WINCHESTER MODEL 70 rifle is,12 months to a price of $1,293.44 .

#10 ·
Pre 64 model 70' zijn het afgelopen jaar in prijs gedaald, maar $900 klinkt redelijk. De mijne is een 52 in 270, die is gedevalueerd vanwege de pluggaten die werden gebruikt voor een richtkijkerbevestiging. Foto van het vizier achteraan, waarvan ik denk dat het origineel is, is bijgevoegd.
Ik denk dat je [model] 54 bedoelde. De 52 was een .22 randvuurvuurwapen met grendel die was geconfigureerd als een trainer in militaire stijl, een sportgeweer en een doelgeweer. Het 54-geweer was gekamerd in .22 Hornet, .220 Swift, .270 Winchester, .30-06 Springfield, enz.

#23 ·
Zoals anderen al hebben gezegd, is de kwaliteit van deze geweren zodanig dat elk pre-64 model 70 ongeveer $900 waard is in goede staat voor elke jager. Verzamelaars, die het misschien nooit afvuren, marcheren op een andere maat, en conditie, kaliber, jaar, opties maken allemaal een groot verschil.

Ik ben niet bekend met de configuratie van de linkerkant van de ontvanger. Is dat een scope mount? Ik heb een foto van mijn pre-64 FWT .308 bijgevoegd om dit te illustreren.

Larry

#24 ·
Ik heb veel wapens gezien die geboord en getapt waren (richtkijker of keepvizier) die de waarde aanzienlijk beĂŻnvloeden en ik kom veel pre-'64 Model 70's tegen die zo waren, genoeg om het eerste te zijn waar ik naar kijk. Het waren oorspronkelijk geen verzamelobjecten, behalve een paar high-end wapens.

• Like
Reactions: cda926
#28 ·
Pre 64 heeft de beste fabriekstrigger, je zult er dol op zijn. Ik heb een 1955 in 30/06 die zijn deel van herten en elanden heeft geschoten. Ik kocht hem in 1995 van de vrouw van mijn buren nadat hij overleed. Hij had een paar pre 64's en Remington 700's, ik had ze allemaal moeten kopen. Degene die ze had en die ik nog steeds betreur niet te hebben gekocht, was een vrijwel nieuwe Colt Sauer met richtkijker in 300 Weatherby. Hij zat in een op maat gemaakte harde koffer en was gewoonweg verbluffend, het probleem was dat ik toen geen $1K had.

#37 ·
Degene die ze had en die ik nog steeds betreur niet te hebben gekocht, was een zo goed als nieuwe Colt Sauer met richtkijker in 300 Weatherby. Hij zat in een op maat gemaakte harde koffer en was gewoonweg verbluffend, het probleem was dat ik toen geen $1K had.
De versie van dat geweer van mijn vader bevindt zich in mijn kluis.

#33 · (Edited)
Iedereen ziet de hele tijd dingen te koop die volgens verschillende mensen meer, evenveel of minder waard zijn dan de vraagprijs.
Ik denk dat hetzelfde geldt voor dat geweer. Als JIJ het de moeite waard vond, wees dan blij dat je het gekocht hebt en geniet ervan. Persoonlijk ben ik het ermee eens dat het die prijs in mijn omgeving gemakkelijk waard is. Ik heb er een paar van en vind ze erg leuk. Gefeliciteerd.