Ik heb een 94 Winchester in .30-30 gevonden in een pandjeshuis. Het serienummer geeft aan dat hij uit 1964 komt. Wordt dit beschouwd als een pre- of post-64 of geen van beide?
Groeten,
Charles
Groeten,
Charles
Ik heb een opmerking aan mijn oorspronkelijke bericht toegevoegd om te zeggen dat Winchester niet zomaar oude onderdelen zou hebben weggegooid, dus elke pre-64 inventaris die voorradig was of zelfs later werd ontdekt, zou zijn opgebruikt, dus er zullen een paar karabijnen zijn met een mix van zowel pre-64 als post-64 componenten.Deze is 2.779.xxx & heeft de oude metalen kolfplaat. Ga er morgen weer heen om hem te bekijken....
Voor alle rotzooi die Winchester over de gesinterde metalen ontvangers kreeg, werkten ze eigenlijk prima. Hun onvermogen om blauwsel te nemen was hun grootste zwakte, niet hun werkelijke kracht. Winchester heeft er gewoon veel van geplateerd, wat mogelijk een reden is waarom er zoveel chique herdenkingsmunten zijn gemaakt die alles van Sitting Bull tot John Wayne vierden.Waarschijnlijk het slechtste stuk was de gestempelde lifter, die op zijn zachtst gezegd een stuk stront was. Degene in de Canadese Centennial-herdenking van mijn vader uit 1967 (daar gaan we weer met herdenkingsmunten) gaf veel problemen totdat hij uiteindelijk een wapensmid een nieuwere lifter van gegoten staal liet installeren. Ik heb een Wells Fargo-herdenkingsmunt uit 1977 (zie je hier een trend?) met de gegoten lifter en hij werkt perfect.Als ik het me goed herinner, zit er op een pre-64 een schroef in de bodem van de ontvanger op het platte stuk dat naar beneden valt als de hendel wordt geopend. Evenals verschillende andere schroeven die aanwezig zijn op de recensent van een pre-64 die werden afgeschaft ten gunste van pinnen op een post-64. Als dit onjuist is, zal iemand me hopelijk snel corrigeren.
Blijf zoeken als je een "PRE-64" wilt. De stalen kolfplaat is geen indicator. Het serienummer wel.Ik vond een 94 Winchester in .30-30 in een pandjeshuis. Het serienummer geeft aan dat hij uit 1964 komt. Wordt dit beschouwd als een pre- of post-64 of geen van beide?
Groeten,
Charles
Hoewel ik het ermee eens ben dat de algemene overgang van een gesmede en machinaal bewerkte ontvanger naar de gegoten ontvanger en bijpassende onderdelen geen overgang had, heb ik persoonlijk meegemaakt, en te veel mensen hebben me gemeld dat ze Winchesters hadden die dateren uit 1964 met stalen kolfplaten. Omdat deze geen mechanische verbinding zouden hebben gehad met de ontvangerverandering, moet ik geloven dat Winchester een voorraad kolfplaten heeft bedacht en besloot ermee verder te gaan. Ik heb ook mensen horen zeggen dat ze modellen uit 1964 hadden met machinaal bewerkte hulzenlifters, maar ik denk dat dat komt doordat Winchester voor het einde van 1964 overstapte van een gestempelde lifter naar een gegoten lifter en mensen de gegoten onderdelen verwarden met machinaal bewerkte.Er was echt geen "overgangsperiode" op de Model 94 Winchesters. Ze stopten de productie van de machinaal bewerkte ontvanger en onderdelen, en draaiden weer op met een gegoten ontvanger en gestempelde onderdelen.
Betaal niet te veel.
Daar ben ik het mee eens, zelfs met de Model 94. Ik heb een 60 en een 63 gehad en ze waren slordig en rammelden in vergelijking met die ik uit de jaren 50 heb gehad. De 63 en 60 waren echter veel mooier dan die ik uit de jaren 70 heb gehad. Ik denk dat de nieuwe Japanse Winchesters vergelijkbaar zijn met de Pre-64's, maar voor het geld kun je een oude in goede staat kopen.Ik heb geen pre-64's die van 1960 of later zijn, maar ik ken in de loop der jaren verschillende mensen die ten minste Model 70's hebben onderhouden, dat als de pre-64 van 1960 of later was, je net zo goed een post-64 kon nemen in termen van vakmanschap. Nogmaals, ik heb er nooit een bezeten die zo laat gemaakt is, maar ik heb het gehoord zolang ik me kan herinneren.