Colt Forum banner

Wie niet waagt, wie niet wint! De Winchester Deluxe Sporting 1873

13K views 55 replies 15 participants last post by  BARgunner  
#1 · (Edited)
Man, is dat niet het verhaal voor iedereen? Ik zag Terry eerder vandaag vermelden dat hij een mooi gegraveerd geweer had gemist omdat hij aan het einde van een show terugkwam en de dealer aan het inpakken was en weigerde het geweer op te graven dat Terry eerder die dag had afgewezen. Balen. Maar ik heb ook wel eens slechte shows gehad. Maar nooit een die zo slecht was dat ik geen geweer kon uitpakken en verkopen als daarom werd gevraagd! Dat is gek. :unsure:

Dit verhaal gaat in dezelfde richting. En wat een verrassend einde bleek te zijn, zelfs voor mij!

Terug in 2018 (?) Ik geloof dat het een van de speciale aanbiedingen van de Winchester SHOT show was als een limited edition. Niet zomaar een '73, maar een Deluxe Sporting Model 1873.
Winchester 2018 SHOT Show Specials - AllOutdoor.com
Model 1873 Deluxe Sporting (winchesterguns.com) (geweldige foto's)

Nou, als je een Winchester-man bent en van 1873's houdt, moet de Deluxe Sporting op je lijst staan, om er op zijn minst aan te voelen en te bekijken, zo niet om mee te schieten. Sheesh, zelfs Bill Cody had er in die tijd minstens één. Afgezien van een 1 op 100 of een 1 op 1000, was het Deluxe Sporting-geweer het beste dat Winchester te bieden had in een '73. De 1873 Special Sporter of Deluxe Sporter kostte bijna tot op de dollar precies het dubbele van wat een standaard 1873 je in 1899 zou kosten.

Er is meer, maar ik moet een mede-lid hier een vriendelijke shout-out geven. Longranger was slim genoeg om er eerder een te bemachtigen en genereus wat recensies te schrijven met foto's van zijn geweer.
(14) Win/Miroku 1873 44WCF | Colt Forum
(14) Winchester/Miroku 1873 'Deluxe' 44-40 | Colt Forum

Voordat iemand erin duikt :) Ik heb een origineel 1890's '73 geweer. Familierevolver die van Texas naar Californië kwam in een wagen. Mooi geweer dat ik als kind erfde. Wat mij op zijn beurt aanmoedigde om meer dan 30 jaar geleden een Uberti '73 te kopen. Nu heb ik een rek vol Ubertis, de helft daarvan '73's in verschillende smaken. En een moderne Miroku '73 karabijn. Van alle opgetuigde en op maat gemaakte '73's die ik bezit en waar ik veel mee heb geschoten, denk ik dat de bijna box stock Miroku '73 het betere geweer is. En dat geldt ook voor al mijn volledig op maat gemaakte Ubertis... met nieuwe match grade lopen (ja, ik ben serieus geworden over mijn '73's) en 3e generatie short strokes geweren.

Ga er gewoon van uit dat de Winchester Miroku-acties echt, echt goed zijn met slechts kleine aanpassingen. Omdat ze dat echt zijn!

Dus wat maakt de Deluxe Sporting zo netjes?!
  • LOOP – 24" half achthoekig, half rond
  • KOLF – Grade V/VI walnoot
  • KOLF – Shotgun kolfplaat
  • KOLF – geruit
  • KOLF – pistoolgreep
Natuurlijk is het geweer geblauwd en koperkleurig. Maar niet het beste van beide. Bonus hier echter! Het geweer is gekamerd in het traditionele 44-40. Ik zou er geen in een ander kaliber kopen.

726765

726766

Uiteindelijk zal ik een range report hebben, maar eerlijk gezegd is deze vooral gekocht om te voelen :) Duimen dat het hout dat ik krijg echt Grade VI is. Sommigen wel, anderen niet.

Het verhaal achter "wie niet waagt, niet wint"? Als SHOT Show Special in 2017 begonnen de geweren in 2018 te worden geleverd en werden ze onmiddellijk verkocht voor een premie boven de adviesprijs van $ 1849,00. Tegen de tijd dat de prijzen waren gedaald tot een redelijker $ 1400 of $ 1500, was de voorraad bijna tot nul gedaald. De paar geweren die ik in die lagere prijsklasse zag, verkochten snel. Ik bleef de aankoop uitstellen, wetende dat ik absoluut geen behoefte had aan nog een '73 van welke aard dan ook. Toen leken de geweren gewoon helemaal van de markt te verdwijnen. Geen woord of Winchester ooit van plan is ze opnieuw te bouwen. Ik vermoed van niet voor die prijs, aangezien het dure geweren waren om te bouwen in 1899, laat staan ​​vandaag. Een vergelijkbaar geweer zou in 1899 $ 35,50 hebben gekost, terwijl een normale '73 slechts $ 19,50 kostte. In het geld van vandaag zou dat een geweerprijs van $ 1114,08 opleveren. Ik heb ze onlangs gezien voor $ 2500+. Ik ben niet bereid om dat soort premie te betalen!

Meer volgt zodra deze bij mijn poort verschijnt.

Verdomme! Dit is niet hoe ik had gehoopt dat dit zou uitpakken.

Ik had gehoopt de dealerinfo door te geven waarvan ik dacht dat ze er een paar op voorraad hadden. Maar ik heb net opnieuw gecontroleerd toen ik dit typte... helaas staan ​​ze nu vermeld als "uitverkocht, geen backorder"! Niet zo grappig eigenlijk, maar wie niet waagt, niet wint!

Bill Cody en een Winchester Deluxe Sporting 1873 geweer
726770

#3 ·
Cozmo, ik ging naar de webpagina van Winchester en zocht hun lijst met dealers op. Zo vond ik vorig jaar mijn 73' sporter. Ik koos voor de 45 colt omdat ik die al herlaad. Met al het gedoe om herlaadcomponenten te vinden, wilde ik geen nieuw kaliber beginnen. Succes met het vinden van een, Sommige van die klasse IV-kolf zijn gewoon prachtig. Mijn sporter kwam alleen in klasse II/III hout, maar ik ben er meer dan tevreden mee.

#4 ·
Bedankt Mitch. Ik heb het geluk er vanavond een op de UPS te hebben die deze kant op komt. Het zal hier maandag zijn. Dacht dat ik echt geluk had om er maar één te vinden. Ik ben al een tijdje hard aan het zoeken. Dom genoeg heb ik de laatste die ik zag voor $1400 NIB niet gekocht.

Ik begrijp de redenatie achter 45 Colt. Twee van mijn Ubertis zijn .45's. Mitch? Kunnen we je overhalen om een foto van je Winchester te delen?

#5 ·
Ik ben blij dat je er een hebt gevonden. Ik heb afgelopen zomer hetzelfde gedaan. Ik was aan het twijfelen of ik het geld aan de 73' wilde besteden voordat ik een andere SAA kocht. Het volgende wat je weet is dat er geen meer op GB staan. Bekeken en gewacht en nog steeds niets. Zo ben ik rond gaan bellen voor de mijne. $1400 NIB was een geweldige prijs, ik heb meer betaald voor de mijne $1510,00. Nu doe ik hetzelfde, snooze you lose voor een NIB 5 1/2" loop SAA 45 colt. Veel online in december en nu geen of veel te duur. Wapenwinkels in mijn omgeving van PA krijgen nooit NIB Pythons of Saa's, daarom is het voor mij online.

#6 · (Edited)
Ja hoor! Ik dacht dat ik vanochtend goud in handen had. Ik heb $1.519,98 inclusief levering betaald. Minder dan ik onlangs voor een Colt heb betaald. Hoewel ik vorige week een NIB Colt heb opgehaald voor $1600. Ik was dichtbij. Maar het is een hele goede wapenweek voor me geweest :giggle: Hoewel ik de afgelopen 7 of 8 maanden serieus op zoek ben geweest naar dit specifieke geweer en het in de gaten heb gehouden. Ik heb er de afgelopen 3 maanden 2, misschien 3 gezien. Ik heb zelfs geprobeerd faraim zover te krijgen er een te kopen, zodat ik niet 3 of 4 maanden geleden alleen maar door jou kon leven. Tot zover het leven via je internet schietvrienden! Hij was helemaal geen hulp 🤣 Tegen die tijd waren de prijzen overal en werden de wapens snel verkocht voor welke prijs dan ook! (14) Mijn nieuwe speeltje | Colt Forum

#7 · (Edited)
Cozmo, je moet nu op zoek naar een van de 24” taps toelopende achthoekige loop, P/G, halvemaanvormige kolfplaat, blauw. De beste van de 73-Winchester/Miroku's voor het geld, het is een geweer waar ik geen afstand van zou doen.
726776
, er nu een grijpen was een goed idee, wie weet wanneer ze weer gemaakt zullen worden. 44-40 WCF is zoveel beter in een hendelgeweer dan 45 Colt.

#8 · (Edited)
Goed idee, want ze zijn ook niet gemakkelijk te vinden. Maar ze zijn er nog steeds. Had vorig jaar precies dat geweer. Gelukkig geen verlangen naar een ander. Ik heb andere geweren met een halvemaan kolf. Ik ben misschien overtuigd dat dit een goed idee is.

#9 · (Edited)
Ik vind die geweerkolf op het geweer op de foto in bericht #1 mooi. Dit is het perfecte moment om dit te vragen over pistoolgrepen op Winchester 73-reproducties (en misschien ook originelen). Op de foto's hierboven hebben de geweren een pistoolgreep, maar die zit zo ver van de hendel dat het er puur cosmetisch uitziet. Voel je het ĂĽberhaupt als je het geweer vasthoudt? De hendel ziet er zo recht uit als een normale '73. Maar kijk naar Winchester 86's waar de hendel meebuigt met de greep. Hetzelfde als mijn 1892 hier op de foto. Je voelt de pistoolgreep echt als je ermee schiet met de gebogen hendel. Is de PG op de '73 alleen cosmetisch of voel je hem echt?

#10 ·
De nieuwe Winchester '73s en de pistoolgrepen van de Uberti '73s zijn slechts cosmetisch. Zoals u opmerkt, zijn de hendels niet gebogen. Als je ze afvuurt, raakt je hand alleen een rechte kolf. Goede vangst.

#11 ·
Ik kocht een van de Winchester/Miroku 1873 Deluxe Sporting Rifles toen ze voor het eerst uitkwamen en het is een goede schutter geweest. Het hout ziet er goed uit op zowel de kolf als de voorarm. De CCH ziet er niet het beste uit, maar over het algemeen is het een mooi geweer dat goed schiet en goed hanteert. Ik heb het vizier achteraan aangepast omdat ik nog nooit een goed vizierbeeld heb kunnen krijgen met buckhorn vizieren. Een paar verplichte foto's:

Image

Image

Image

Image

Image

#15 ·
Grote opwinding hier naast de sneeuw. De '73 is vandaag aangekomen. Hout en kleur behuizing is veel beter dan ik had gehoopt. Echt Grade 6 hout aan beide zijden van de kolf en de voorarm. Met echt mooi, diep gesneden, handgemaakt schaakbordpatroon. Ik heb bijna te lang gewacht om er een te vinden. Zo blij dat ik er nog steeds een mooie kon krijgen voor een redelijke prijs. Bedankt voor alle eerdere beoordelingen, video's en foto's van de wapens van de leden! Jullie zijn geweldig om een collega te helpen zijn geld uit te geven. Ik hoop dat ik de gunst kan terugbetalen 🤣 Foto's als ik wat tijd heb. Ik denk dat Winchester echt de roos heeft geraakt met de variatie van de '73!

#17 · (Edited)
727365

Bedankt Max! Ik ben vandaag Bill Cody aan het channelen :) Mijn "buffel" paard is echter Brazen, niet Brigham. Moeilijk voor te stellen om een '73 mee te nemen naar een gevecht. Maar het gebeurde blijkbaar vele malen gedurende verschillende decennia. Zelfs nog meer om een geweer te kiezen boven een karabijn op een paard. Meer patronen in het geweer, het voordeel, vermoed ik, tenietgedaan het extra gewicht en de grootte. Ik heb nog nooit een foto gezien of iets gelezen dat zei dat Cody iets anders gebruikte dan een geweerversie. Stoere kerel als je weet dat hij eerder een lange en zware Springfield, Model 1866, .50-70 Allin conversie "naaldgeweer" droeg, die Cody "Lucretia Borgia" had genoemd. "Net als de beruchte edelvrouw uit de Renaissance in Italië was ze "mooi, maar dodelijk".
727363

#31 ·
Dane, de checkering op dat geweer is zo mooi als ik ooit heb gezien op een moderne old west gun. Het ziet eruit als de rijke diepe checkering van oude originelen. En Den, ik bedoel Wes Terner, ik ga vandaag naar die foto zoeken met je geweren. Je liet me de Henry in één wedstrijdstage bij Chabot cowboy shoot schieten en één schot van een van je Hickok marines die je op die foto droeg. Ik denk dat ik me de Railroad Flat-man herinner die ze kocht. Ik denk dat hij daar woonde, in ieder geval.

#32 ·
Dane, de checkering op dat geweer is zo mooi als ik ooit heb gezien op een moderne, in het oude westen gemaakte, geweer. Het ziet eruit als de rijke, diepe checkering van oude originelen.
En Den, ik bedoel Wes Terner, ik ga vandaag op zoek naar die foto met je geweren. Je liet me de Henry in één wedstrijdstage schieten bij de Chabot cowboy shoot en één schot van een van je Hickok marines die je op die foto droeg. Ik denk dat ik me de Railroad Flat-man herinner die ze kocht. Ik denk dat hij daar woonde, in ieder geval.
Boy Howdy Wyatt, goede herinneringen! Ja, dat geweer van Cozmo (Dane) is een van de mooiste moderne die deze oude man heeft gezien! Ook je herinnering m.b.t. die “Hickok” marines ging naar een op maat gemaakte lange gewerenmaker in een ruil! Het duurde meer dan een jaar rechtszaak om het geweer te krijgen dat ik omdraaide en ruilde voor een 76 45-60 Winchester! Ik had een zeer slechte smaak wat betreft het omgaan met deze kwestie! Helaas was hij ook een vriend van Frank en dat maakte het erger! Een van de mooiste 76's die ik had gezien, gedateerd 1885 met originele tang sight!
PS die gegraveerde/ivoor grip marines zijn ergens in de vallei in een pandjeshuis beland?
sorry voor het afdwalen van het onderwerp!