Colt Forum banner

1e generatie Colt SAA serienummers 1873-1940

4 reading
140K views 412 replies 123 participants last post by  oaksports  
#1 · (Edited)
ZO VRAAGT U DE SERIENUMMERLIJST VAN DE 1E GENERATIE AAN:

Hieronder staan ​​twee links. De eerste brengt u naar de 1e generatie Colt SAA serienummerlijst. Dit document bevat informatie over bijna 4.000 1e generatie Colt SAA revolvers die eigendom waren van/uitgegeven aan "opmerkelijke" mensen en entiteiten zoals Wells Fargo, Custer's 7e Cavalerie, Teddy Roosevelt's "Rough Riders", enz.

http://www.swshana.com/gun_website/1st-Gen-SNs.pdf

De tweede link brengt u naar een lijst met 361 1e generatie Colt SAA revolvers die eigendom waren van mensen als John Wesley Hardin, Bat Masterson, Johnny Ringo, Cole Younger en Billy the Kid.

http://www.swshana.com/gun_website/Noteworthy_People_SNs.pdf

U kunt deze links als bladwijzer toevoegen of de documenten op uw computer opslaan door "Bestand" en vervolgens "Opslaan als" in het menu van uw browser te selecteren.

Uw feedback is welkom en wordt zeer gewaardeerd.

Rusty Edwards

#3 · (Edited)
Bedankt voor de feedback! Verschillende blogleden hebben mijn serienummerlijst gebruikt om interessante informatie over hun Colt SAA revolvers te ontdekken. Zo kwam Pittstate03 erachter dat zijn pistool (SN: 117844) werd gedragen door huurmoordenaar J. C. Johnson tijdens de "Johnson County War" in Wyoming (1889-1893). Tijdens dit conflict huurde een groep veebarons verschillende huurlingen uit Texas in om kleine ranchbezitters te vermoorden en te intimideren, die zij als een bedreiging voor hun levensonderhoud zagen. Er werden verschillende mensen vermoord voordat het Amerikaanse leger werd opgeroepen. Ze arresteerden de huurlingen en confisqueerden hun vuurwapens. Pittstate03 kwam erachter dat zijn Colt als een van deze wapens werd gedocumenteerd.

#36 ·
Bedankt voor de feedback! Verschillende blogleden hebben mijn serienummerlijst gebruikt om interessante informatie over hun Colt SAA-revolvers te ontdekken. Pittstate03 ontdekte bijvoorbeeld dat zijn pistool (SN: 117844) werd gedragen door de ingehuurde schutter J. C. Johnson tijdens de "Johnson County War" in Wyoming (1889-1893). Tijdens dit conflict huurde een groep veebarons verschillende schutters uit Texas in om kleine ranchbezitters te vermoorden en te intimideren die ze als een bedreiging voor hun levensonderhoud zagen. Verschillende mensen werden vermoord voordat het Amerikaanse leger werd opgeroepen. Ze pakten de schutters op en namen hun vuurwapens in beslag. Pittstate03 ontdekte dat zijn Colt als een van deze wapens werd gedocumenteerd.

Rusty Edwards
Er is een verhaal dat ik een paar jaar geleden tegenkwam, over dit deel van de Johnson County War.
Ik dacht dat ik het zou delen als je het niet erg vindt.

https://up.picr.de/35179551gs.pdf

#9 ·
Hier is de link naar de lijst van 1st Generation Colt SAA revolvers die eigendom zijn van beroemde wetshandhavers, outlaws en andere opmerkelijke personages.

http://www.swshana.com/gun_website/Colt_SAA_SNs.pdf

OPMERKING: NADAT U DE LIJST HEEFT GEOPEND, ZORG ERVOOR DAT U UW BROWSER VERNIEUWT OM ERVOOR TE ZORGEN DAT U DE LAATSTE UPDATE HEEFT.

Nieuwe serienummers toegevoegd tijdens de update van 1-5-2018.

• 55096
  • 110935
  • 132407
  • 139970
  • 167520
  • 237809
  • 355626
  • 356015

Serienummers toegevoegd tijdens de vorige update.

• 2717
  • 6298
  • 6310
  • 7047
  • 11088
  • 16369
  • 27187
  • 52166
  • 82483
  • 85949
  • 117089
  • 215281

Uw feedback wordt gewaardeerd. Dank u!

Rusty Edwards
Hoi meneer Edwards,
mijn naam is Roland Vladut, SAA-verzamelaar en wapenhandelaar uit Boekarest, Roemenië. Ik heb 7 stuks 1e gen. Colts in mijn collectie:
1. .44-40 SN 64361 (1881) Loop = 7,5 inch
2. .455 Eley SN 76682 (1882) nikkel, loop = 5,5 inch (adres Londen)
3. .45 c SN 165135 (1896) blauw, loop = 7,5 inch
4. .45 c SN 173919 (1897) Blauw, loop = 4¾
5. .44-40 SN 345862 (1923) Nikkel, loop = 5,5 inch
6. .32-30 SN 345416 (1923) blauw, loop = 7,5 inch
7. .45c SN 7275 (1874) US Ainsworth geïnspecteerd, blauw, loop = 7,5, cilinder Nr. 8036

Zijn de bovengenoemde SAA's interessant voor uw lijst?

#10 · (Edited)
Roland:

Bedankt dat u contact met mij heeft opgenomen vanuit Roemenië via het Colt Forum. U heeft een prachtige verzameling 1st Generation Colt Single Action Revolvers.

Het doel van mijn lijst is om historische figuren (outlaws, wetshandhavers, gunfighters, soldaten, etc.) te identificeren die een bepaalde 1st Generation Colt Single Action Revolver bezaten. Het is niet mijn bedoeling om de namen te verzamelen van gewone mensen die toevallig een of meer van deze wapens bezitten. Ik hoop dat dit logisch is.

Rusty Edwards

#11 ·
Roland:

Bedankt dat je contact met me hebt opgenomen vanuit Roemenië via het Colt Forum. Je hebt een prachtige verzameling 1st Generation Colt Single Action Revolvers.

Het doel van mijn lijst is om historische figuren (outlaws, wetshandhavers, gunfighters, soldaten, etc.) te identificeren die een bepaalde 1st Generation Colt Single Action Revolver bezaten. Het is niet mijn bedoeling om de namen te verzamelen van gewone mensen die toevallig een of meer van deze wapens bezitten. Ik hoop dat dit logisch is.

Rusty Edwards
Hoi Rusty,

Ik dacht aan mijn Ainsworth SAA SN 7275, die volgens Kopec, Graham en Moore misschien een 7th Cavalry-geweer is en misschien zelfs een die aanwezig was bij Little Bih Horn.

Met vriendelijke groeten,
Roland Vladut

#12 · (Edited)
Deze vermelding heeft twee links. De eerste brengt u naar de 1st Generation Colt SAA Serial Number List. Dit document bevat informatie over enkele duizenden 1st Generation Colt SAA revolvers die eigendom waren van/uitgegeven aan "opmerkelijke" mensen en organisaties, zoals Wells Fargo, de 7e US Cavalry, Teddy Roosevelt's "Rough Riders", etc.

http://www.swshana.com/gun_website/1st-Gen-SNs.pdf

De volgende link biedt een lijst van 1st Generation Colt SAA revolvers die eigendom waren van 360 historisch belangrijke mensen, zoals John Wesley Hardin, Johnny Ringo, Cole Younger en Major Marcus Reno.

http://www.swshana.com/gun_website/Noteworthy_People_SNs.pdf

Nadat ze zijn geopend, kunt u deze links als bladwijzer toevoegen of de documenten op uw computer opslaan door "Bestand" en vervolgens "Opslaan als" te selecteren in het menu van uw browser.

Gelieve feedback op deze thread te plaatsen. Dank u.

Rusty Edwards

#14 ·
Uitstekend werk, Rusty. Het wordt gewaardeerd.

Mijn 1940 PW/PW SAA is nr. 357231, tegen het einde van de gemaakte/vermelde. Hij staat nog niet op uw lijst. De fabrieksbrief toont overeenkomend
originele 45 Colt en 5,5 inch loop. Blauw. Hij is gegraveerd en lijkt op het werk van Wilbur Glahn met een scrollpatroon. Afgewerkt met effen
echte ivoor kolf.
Carrière tijd bij het Amerikaanse leger en de Amerikaanse immigratie (US Border Patrol-afgestudeerde).

Bedankt-
LtCol Ridge Marriott

#15 ·
Uw lijst bevat onze SAA #6828, uitgegeven aan de 5e cavalerie tijdens de Indianenoorlogen, voordat deze bij de NY-militie terechtkwam, waar hij in rek 77 lag. NY 77 is in de originele walnoten handgrepen gekerfd. Onze grootvader kocht het in 1915 ter bescherming als bankbediende. Kopec heeft het persoonlijk geïnspecteerd en het is in ongelooflijke staat.

#47 ·
Achtergrond bijwerken over SAA #6828

Uw lijst bevat onze SAA #6828, uitgegeven aan de 5e cavalerie tijdens de Indianenoorlogen voorafgaand aan de tijd bij de NY-militie, waar hij in rek 77 lag. NY 77 is gegraveerd in de originele walnoten handgrepen. Onze grootvader kocht hem in 1915 ter bescherming als bankbediende. Kopec heeft hem persoonlijk geïnspecteerd en hij verkeert in ongelooflijke staat.
Ik heb nagelaten op te merken dat #6828 in de serie zit die MOGELIJK aan de 7e is uitgegeven in 1874....Mijn Kopek-brief vermeldt dat hij in de serie zat die zowel aan de 7e als de 5e is uitgegeven, maar hij neigt meer naar de 5e....maar dat betekent nog steeds dat hij werd gedragen door een soldaat die de krijgers opspoorde en confronteerde die hadden deelgenomen aan Little Big Horn. De mannen van de 5e ontmoetten de krijgers bij de Slag om Slim Buttes na de afschuwelijke 'Mud or Horsemeat March'..... Nadat generaal Custer en 264 van zijn mannen stierven bij de Slag om Little Big Horn, reden soldaten van de 5e achter de Sioux aan om de dood van hun collega-cavaleristen te wreken. De strafrit werd al snel bekend als de Horsemeat March, een van de meest brute gedwongen marsen in de Amerikaanse militaire geschiedenis. Mannen en paarden leden aan honger, maar ze haalden uiteindelijk de Indianen in. Onder leiding van kolonel Wesley Merritt, een veteraan uit de Burgeroorlog, was de 5e instrumenteel in het verslaan van de Indianen bij de Slag om Slim Buttes. Het was de eerste belangrijke overwinning voor het leger na Little Bighorn.

#16 ·
onze familieschat

Uw lijst bevat onze SAA #6828, uitgegeven aan de 5e cavalerie tijdens de Indianenoorlogen, voordat deze in de NY-militie terechtkwam, waar hij in rek 77 lag. NY 77 is in de originele walnoten handgrepen gekerfd. Onze grootvader kocht het in 1915 ter bescherming als bankbediende. Kopec heeft het persoonlijk geïnspecteerd en het is in ongelooflijke staat.

#17 ·
Gefeliciteerd met het bezit van een geweldig stuk geschiedenis! U zei dat de heer Kopec het heeft geïnspecteerd. Heeft hij een schriftelijk rapport uitgebracht, d.w.z. een authenticatiebrief? Zo ja, zou u deze hier kunnen plaatsen? We zouden ook graag een foto zien van deze vroege Colt SAA revolver. Dank u.

Rusty Edwards

#21 ·
Fantastisch vagabond88! Ik ben altijd op zoek naar nieuwe serienummers van de 1e generatie om aan mijn lijst toe te voegen. Ter herinnering: ik ben alleen op zoek naar de serienummers van 1e generatie Colt SAA revolvers die eigendom waren van wetshandhavers, outlaws, gunfighters, cowboys, soldaten, militaire eenheden, bekende mijnbouwbedrijven, postkoets- of beveiligingsbedrijven en andere interessante personen of organisaties. Alleen omdat het naar een bepaalde detailhandelaar (zoals een ijzerhandel in St. Louis) werd verzonden, wordt het niet aan de lijst toegevoegd.

Rusty Edwards

#190 ·
Fantastisch vagabond88! Ik ben altijd op zoek naar nieuwe serienummers van de 1e generatie om aan mijn lijst toe te voegen. Ter herinnering, ik ben alleen op zoek naar de serienummers van 1e generatie Colt SAA revolvers die eigendom zijn van wetshandhavers, outlaws, gunfighters, cowboys, soldaten, militaire eenheden, bekende mijnbouwbedrijven, postkoets- of beveiligingsbedrijven en andere interessante mensen of organisaties. Alleen omdat het naar een bepaalde winkelier (zoals een ijzerhandel in St. Louis) is verzonden, wordt het niet aan de lijst toegevoegd.

Rusty Edwards
Vandaag 128083 gevonden en wacht om het persoonlijk te zien

#23 · (Edited)
Ik raad u aan een brief van Colt te vragen om iets over uw Colt SAA revolver uit 1983 te weten te komen. Hierin staat wanneer hij is geproduceerd, de configuratie toen hij de fabriek verliet (looplengte, afwerking, type kolf, enz.), evenals de naam van de plaats waar hij naartoe is verzonden. In de meeste gevallen is de identiteit van de entiteit waar de Colt naartoe is verzonden een winkel of groothandel; in sommige gevallen kan het echter de naam en het adres van een particulier weergeven. Ik vermoed dat dit zo ongeveer alle informatie is die u te weten kunt komen over een Colt SAA revolver uit 1983. Ik hoop dat dit helpt.

Rusty Edwards

#29 ·
Ik raad u aan een brief van Colt te halen om iets te vinden over uw Colt SAA revolver uit 1983. Dit zal laten zien wanneer hij is geproduceerd, de configuratie toen hij de fabriek verliet (looplengte, afwerking, type kolf, enz.), evenals de naam van de plaats waar hij werd verzonden. In de meeste gevallen zal de identiteit van de entiteit waar de Colt naartoe werd verzonden een winkel of groothandel zijn; in sommige gevallen kan het echter de naam en het adres van een individu tonen. Ik vermoed dat dit ongeveer alle informatie zal zijn die u kunt leren over een Colt SAA revolver uit 1983. Ik hoop dat dit helpt.

Rusty Edwards
Hallo Rusty,

Keith Cochran heeft 2 van de Colts in mijn verzameling aan zijn boek toegevoegd en ze staan al op uw lijst. #4238 - een Rough Rider-pistool - #47614 - een New York Militia-pistool. (ook in Kopec's boek)

Ik weet niet zeker of deze in aanmerking komt, maar hier is hij: #10280 - Colt Letter - Factory Refurbish - United States Government Commanding Officer Springfield Armory, Springfield, Massachusetts, 17 april 1903 (200)

Attachments

#24 ·
Hallo Ruster, ik ben vandaag lid geworden van dit forum. Ik heb onlangs een Colt Single Action U.S. vernikkeld gekocht met serienummer 50254. Kunt u mij wat nieuws over deze revolver geven? Kun je met deze oude revolver schieten? Ik kan je zelfs wat foto's sturen.

Veel dank en groeten

Emilio (uit Genua, Italië)

#25 · (Edited)
Emilio, uw Colt Revolver (SN: 50254) staat vermeld in mijn register van historische vuurwapens (zie link hieronder). Gefeliciteerd! Volgens het boek "Colt Cavalry & Artillery Revolvers, A Continuing Study" van Kopec & Fenn, werd uw pistool na de wijziging naar de Artillerie-configuratie uitgegeven aan Troop A, 1st Nevada Volunteer Cavalry. Deze eenheid was in de Filippijnen tijdens de Filippijnse Opstand van 2/4/1889 tot 7/4/1902.