Colt Forum banner
21 - 40 of 63 Posts
Discussion starter · #24 ·
Deze thread heeft veel meer aandacht gekregen dan ik had verwacht. Hier is een close-up van een van de Dual Master Brens die zich in de vitrines bovenaan bevinden. Ze kwamen uit de fabriek met een 10 mm en een 45 ACP bovenkant die op hetzelfde frame waren gemonteerd. Ze hadden een hogere glans blauwing dan de standaardmodellen en de framevlakken waren ook meer gepolijst.

Attachments

Ik ben helemaal weg van het bekijken van de originele 10mm! Fantastische collectie. Ik heb EEN van deze al een tijdje op mijn verlanglijstje staan, maar liet ze altijd glippen als ik er een vond.

Ik heb al die varianten nooit begrepen. Mijn beste vriend had er een, maar moest wachten tot zijn tijdschrift in het midden van de jaren 80 de pistool inhaalde.

Bedankt voor het delen hiervan met ons Beemer1!

Discussion starter · #27 · (Edited)
Veel meer interesse hier dan ik had verwacht, dus ik zal wat meer info geven over verschillende modellen. Hier is een Standaard Model. Dit laat zien hoe ze nieuw kwamen. Gewone witte kartonnen doos, vaak aangeduid als een pizzadoos. Het serienummer stond op verschillende plaatsen met een balpen op de doos geschreven. Het pistool zat in de gewatteerde bruine papieren hoes en bevatte een zeer goede handleiding. Het serienummer bevatte het bouwjaar, de modelaanduiding (hier standaardmodel) en het serienummer. Dit specifieke pistool en een ander dat opeenvolgend genummerd is, hebben Simpson Ltd. importmarkeringen in de magazijnput. Naar verluidt gingen ze naar Australië, werden ze niet verkocht en kwamen ze terug.

Attachments

Discussion starter · #28 ·
Hier is een Marksman Special Match. Dit waren speciale bestellingen van de Marksman Gunshop in de omgeving van Chicago. Allemaal waren ze geschikt voor 45 ACP. Merk op dat er geen Bren-markering op deze pistolen staat. Het totale aantal was 250 stuks. Het serienummerprefix is MSM en geen datum. Ze verkochten ook ongeveer 100 van de met Marksman gemarkeerde zachte koffers, niets bijzonders maar wel verzamelbaar.

Attachments

Discussion starter · #30 ·
Hier is de Special Forces Light. Het was een model met een kortere loop van 4" in plaats van de standaard 5". Ze waren er in een lichte versie die hier wordt getoond met een verchroomde slede en een volledig zwarte versie. Ik denk dat de verchroomde slede erg aantrekkelijk is.

Attachments

Discussion starter · #33 · (Edited)
Ik heb de Jeff Cooper-herdenkingsmunt laatst bekeken. <br>

<a href="https://www.gunbroker.com/item/856360807" target="_blank">https://www.gunbroker.com/item/856360807</a>
<br>
Dat is een Dual Master en geen JCC. Ik heb nog nooit een JCC gezien. Hier is een foto.

Het is nummer 60, dat is Col. Coopers.

Attachments

Ja, nogmaals bedankt voor de details, fascinerend spul. Ik heb er hier in Zwitserland nog nooit een te koop zien staan. Misschien hebben ze het niet gehaald, hoewel we hier wel wat behoorlijk exotische dingen vinden.

Je vraagt je ook af wat er had kunnen zijn.

Ik denk dat Beemer1 voor Bren 10's is wat Cam (TheColtGuy) is voor New Services en Shooting Masters.

• Like
Reactions: Uplander
21 - 40 of 63 Posts