Colt Forum banner

Colt Officers Model Target

1.6K views 29 replies 17 participants last post by  The Bucket  
#1 ·
Ik weet heel weinig over Colt Revolvers. Ik heb naar dit pistool gekeken en zou graag een coole 22lr willen toevoegen om mee te plinken op de schietbaan als ik geen zin heb in een Woodsman. Zag deze. De winkel heeft hem gedateerd op 1949. De conditie ziet er goed uit voor mij. Kloppen de grepen? Wat zou een goede prijs zijn om te bieden?

Attachments

#3 ·
Ik heb deze naoorlogse OM Match .22 twee jaar geleden voor $550 gekocht op een lokale veiling. De grepen zijn Hogue pre-CNC gemaakte Pau Ferro Colt Python. Het zijn geweldige schutters, maar de .22-versie kan gevoelig zijn voor niet-vuren, afhankelijk van de munitie die je gebruikt. Misschien moet je een paar merken proberen om degene te vinden die hij lekker vindt, dan is hij geweldig.

#5 ·
Nee, dat zijn niet de originele handvatten. Ze lijken van een Commando te komen. Hier is mijn '48 OMT met fabriekscorrecte handvatten. Ik heb ongeveer 3 maanden geleden $1100 betaald voor dit boxed exemplaar...

#6 ·
Het is een naoorlogse dual-tone (fluiten in de cilinder waren niet gepolijst). Dat compenseert de "Colt Wood" plastic grepen die destijds standaard waren. Ik heb ongeveer een jaar geleden $750 betaald voor een die erg op de jouwe leek. Hij lag het hele weekend op de tafel op een wapenshow en ik kocht hem zondag vlak voor sluitingstijd. Dat was aan de dure kant, maar ik wilde hem hebben. De jouwe zou een goede koop zijn voor $575 tot $650.

#10 ·
Ik vind de staat goed, en ik weet dat coole vintage wapens moeilijk te vinden zijn waar ik woon. Ze vragen 1.000 dollar. Ik denk niet dat ik ze op 700 dollar kan krijgen, waar het erop lijkt dat je rechtop moet staan.
1.000 dollar is te veel, zelfs 899,00 dollar is te veel. Bied 750,00 dollar all-in en loop weg als ze dat niet accepteren. Kom een maand later terug en bekijk het opnieuw en doe hetzelfde aanbod. Voor die prijs blijft het wel even liggen. Geduld, geduld
Dan 🤠

#15 ·
Hier is nog een Target in .38 special met de datum 1927. Ik heb het goedkoop gekregen, voor $325 omdat het opnieuw is afgewerkt en de Colt-markeringen weg zijn. De trekker is ook geblauwd. Die trekker is echter erg soepel en ongelooflijk nauwkeurig. Niet verzamelbaar en zal nooit veel waard zijn, maar zo fijn om mee te schieten. Blijf zoeken en je zult er een vinden voor een fatsoenlijke prijs.

#16 ·
Er zijn mensen die verzamelen en mensen die schieten. Dan zijn er nog degenen die beide doen. Momenteel kosten de verzamelobjecten $1.000 en meer. Doos, doel, borstel, hulpmiddel voor vizieraanpassing en papierwerk verhogen de prijs. Als je een "schutter" wilt, wees dan geduldig en bereid om te betalen zoals de staat dicteert. Snakeman99 geeft goed advies. De pre-War met houten kolf schieten beter! ;)

• Helpful
Reactions: Scottz63
#21 ·
De Colt Officers Model Target is zeker een van de beste deals als het gaat om het kopen van een vroege kwaliteitsrevolver. Het vakmanschap van Colt was nog steeds op zijn best en geen teleurstellingen bij het meenemen naar de schietbaan. Dit was immers de keuze van schutters en pistoolteams in het hele land in die periode. Met de prijs van alledaagse artikelen die stijgt, is het een gemakkelijke keuze om een van Amerika's beste handvuurwapens te kopen. Een echte waarde voor wat het is. Een .22 OMT tovert een glimlach op je gezicht op de schietbaan.

Slechts mijn mening,

Cam

#22 ·
Ik heb er een gekocht op Gunbroker in ongeveer 2003, toen DA Colts begonnen te stijgen. Hij kostte $500 en was in 92% conditie. Ongeveer 20 jaar later kreeg ik er een in 85% conditie van een lokale verkoper voor $375. Beide schieten erg mooi, beide uit de late jaren 1930. Ik draag meestal degene in de slechtste conditie omdat ik hem graag in een holster heb voor kamperen en wandelen. Het zijn werkelijk fantastische doelpistolen.
Image

Image

Het punt is dat de prijzen hiervan (of van andere vintage Colts) NIET de pan uit rijzen. Als je er een koopt in een wapenwinkel voor $1.000, dan had je er 2 of 3 voor kunnen kopen. Als de OP niet graag koopt op wapenshows of online veilingen, dan is dat anders. Hij zal moeten betalen wat ze in de wapenwinkel vragen, en maanden of jaren moeten wachten tussen elke andere die verschijnt. Dat zou ik niet doen. Ik zou online en op wapenshows kijken. En er een krijgen voor de helft van wat ze vragen.

#23 ·
Ik heb bijna een dozijn "Eppinger" verzonden archiefbrieven ontvangen (zoals die hieronder), maar de uwe is de allereerste die ik heb gezien met het volledige adres van Cadillac Square. Cool...

• Like
Reactions: Scottz63
#25 ·
Ik weet heel weinig over Colt Revolvers. Ik heb naar dit pistool gekeken en zou graag een coole 22lr willen toevoegen om mee te plinken op de schietbaan als ik me geen Woodsman voel. Zag deze. De winkel heeft het gedateerd op 1949. De conditie ziet er goed uit voor mij. Kloppen de grepen? Wat zou een goede prijs zijn om te bieden?
Het staat al acht maanden te koop, dus misschien doen ze er $100 af. Ik zou $850 bieden en kijken wat ze tegenbieden.

#27 ·
Ik weet dat dit een beetje laat komt. Maar een forumlid bood me deze aan voor $700 verzonden, wat me op $725 all-in zou brengen. Deze is gemaakt in 1935. Niet perfect, maar ik denk dat het er mooi uitziet, en ik zal er geen probleem mee hebben om ermee te schieten en ervan te genieten.

Er werd gezegd dat het laat is om op drie cilinders te vergrendelen, maar het is vergrendeld wanneer de hamer met volle snelheid wordt getrokken en vergrendelt strak op DA.