Colt Forum banner

Colt Single Action Army Artillery Model

8.9K views 41 replies 13 participants last post by  4-corners lonnie  
#1 ·
Was nieuwsgierig wat jullie me kunnen vertellen over deze Colt Single Action Army, Artillery Model. De Colt-brief vermeldt: dat deze werd geleverd aan de Amerikaanse overheid met als verzenddatum 28 januari 1885. De opmerkingen vermelden ook dat dit pistool naar de fabriek is teruggestuurd voor revisie, wat bestond uit het vervangen van versleten onderdelen, het opnieuw afwerken van de buitenkant en het opnieuw in elkaar zetten. Het is verder interessant om op te merken dat de meerderheid van de revolvers die in deze tijd opnieuw werden afgewerkt, de lopen op 5 1/2" werden ingekort. De revolver werd op 31 januari 1896 opnieuw aan de Amerikaanse overheid geleverd in de Colt-fabriek.

#2 ·
Welnu, ik heb alleen een telefoon om de foto's te bekijken, maar ik kan je vertellen dat het nummer van de trekkerbeugel en de K totaal nep zijn. Ik kan het adres van de loop of het BS-nummer niet duidelijk genoeg zien, maar dit vereist een nadere inspectie. Cilinder kan in orde zijn.
Als ik op de computer zit met close-ups, zal ik beter kijken.

#3 ·
Ik heb ook alleen een telefoon om te beoordelen en heb minstens een dag geen toegang tot een computer.

Maar, in aanvulling op wat Rick zei, lijken de cilinder nummers niet de juiste lettertype te hebben. Ook zou het eerste nummer van de vier cijfers op de cilinder meer slijtage moeten vertonen, omdat het zich in de draailijn bevindt.

De “U.S.” markering ziet er een beetje twijfelachtig uit, maar betere foto's zouden nuttig kunnen zijn.

Het lijkt erop dat de nummers van de backstrap en de trekkerbeugel identiek zijn en andere niet, wat natuurlijk, hoewel niet onmogelijk, zeer ongebruikelijk zou kunnen zijn.

Ik geloof dat de revolver is schoongemaakt of dat er misschien kunstmatige bruining is aangebracht.

#4 ·
Ik herinner me niet dat ik ooit een K (inspecteur Kind) heb gezien die werd gebruikt in de 7XXXX serienummerreeks. Hij deed inspecties op zeer late militaire SAA-geweren. Het frame lijkt een D.F.C. boven de SN te hebben. Het is zo zwak dat ik niet kan zeggen of het origineel is of niet. Ik bevestig het feit dat Rick en mrcvs twee van onze top militaire SAA-experts zijn. Ze zijn het meest actief in het commentaar op dergelijke wapens en ze bezaten (of hebben bezeten) beide veel militaire SAA's. Ik heb er ongeveer een dozijn bezeten.

#5 ·
Ik herinner me niet dat ik ooit een K (inspecteur Kind) heb gezien die werd gebruikt in de 7XXXX serienummerreeks. Hij deed inspecties op zeer late SAA militaire wapens.
Correct! De heer A. Kind was alleen actief aan het einde van de productie van het Cavalry Model (1891). De productie van 1890 tot 1891 ten opzichte van de CavalryModel-revolvers was 130.438 tot 140.361. Onderdelen van het Artillery Model zouden slechts tot 140.346 lopen.

Image

#7 ·
Yukonbrink, welkom op het forum. Soms is het nieuws teleurstellend, maar het wordt zonder kwade opzet aangeboden.

Zoals hierboven vermeld, zijn identieke serienummers op "gemengde" onderdelen ongebruikelijk. Mijn Artillery heeft overeenkomende 4-cijferige serienummers op de trekkerbeugel en de achterriem. De match is een product van toeval en werd als zodanig beschreven in mijn Kopec Letter. John vond het ook best cool, hoewel hij het anders verwoordde.

#9 ·
Ik ben het eens met de eerdere opmerkingen en zou willen benadrukken dat er betere foto's nodig zijn om een goede evaluatie te vormen. Er zou ook een nummer op de loop onder de uitwerperbehuizing moeten staan. Het cursieve adres is veel eerder dan de andere onderdelen. Ziet er ook uit als de lange karteling op de hamer. Probeer een paar goede, scherpe foto's buiten te maken met natuurlijk licht. De achtergrond en dergelijke zijn niet belangrijk, alleen goede, duidelijke foto's van het pistool en alle markeringen. We zouden het graag beter kunnen evalueren.

#10 ·
Ik ben het eens met de eerdere opmerkingen en zou willen benadrukken dat er betere foto's nodig zijn om een goede evaluatie te kunnen maken. Er moet ook een nummer op de loop staan onder de uitwerperbehuizing. Het cursieve adres is veel eerder dan de andere onderdelen. Ziet er ook uit als de lange karteling op de hamer. Probeer een paar goede, scherpe foto's te maken in de buitenlucht met natuurlijk licht. De achtergrond en dergelijke zijn niet belangrijk, alleen goede, duidelijke foto's van het pistool en alle markeringen. We zouden het graag beter kunnen beoordelen.
Bedankt allemaal, ik begrijp dat jullie mij feitelijk advies geven. En ik begrijp dat er geen kwaad in de opmerkingen zit. Ik zal proberen betere foto's te maken, maar het sneeuwt en het is donker op dit moment. Hier is ook de Colt-brief.
Image

Image

#13 · (Edited)
Het spijt me zeer dat ik u het slechte nieuws moet brengen, maar ik geloof dat de "5091" onder de loop ook niet het juiste lettertype heeft en is toegevoegd om overeen te komen met het serienummer van de cilinder, aangezien deze identiek zijn.

Het zou heel, heel ongebruikelijk zijn als de trekkerbeugel en de achterriem identieke serienummers zouden bevatten, evenals de cilinder en de loop op dezelfde Artillery Model revolver.

Ook staat er meestal een "P" en een "A" op de onderkant van de loop.

ALS het serienummer van de loop inderdaad correct zou zijn en de loop cursief is, zou het alleen 5091 of 15091 kunnen zijn, aangezien Cavalry Model revolvers pas tot 19565 werden geassembleerd. Tot een hiaat tot 30693, en cursieve loopadressen werden in de 22000 range uitgefaseerd.

Helaas denk ik dat uw revolver is geassembleerd door iemand die probeerde een overtuigend voorbeeld te fabriceren, maar deze persoon miste een kennisbasis om het succesvol correct na te maken.

#15 ·
Ik heb naar veel Ainsworth-nummers gekeken en het lettertype ziet er voor mij best goed uit. Er zou een heel kleine, licht vastgeplakte A en P boven (dichter bij de snuit) het serienummer op de loop moeten staan. Dezelfde A en p zouden zich aan de achterrand van de cilinder moeten bevinden.

Dit was een revisie uit 1896 en werden die wapens niet gedaan met de bedoeling om serienummers bij elkaar te houden? De overeenkomende nummers zijn een beetje vreemd bij deze. Wat de K betreft, is het mogelijk dat het een markering was die tijdens de revisie werd gebruikt, zoals we RAC op veel latere revisies zien, samen met de originele markeringen.

Duidelijkere foto's zoals de laatste zouden een grote hulp zijn.

#16 ·
De 5 zijn bijna identiek. De twee 9's liggen minstens 15.000 geweren uit elkaar en zouden verschillende matrijzen kunnen zijn. De 9 heeft het juiste lettertype, maar ik kon geen 9 vinden om mee te vergelijken om matrijzen te vergelijken. De 1 heeft ook hetzelfde lettertype. De slagen zijn dieper dan men zou verwachten op een opnieuw afgewerkte loop en cilinder. U moet de markeringen op de loop en cilinder vergelijken met de door Ainsworth geĂŻnspecteerde nummers, aangezien deze afkomstig moeten zijn van een Ainsworth-geweer met het cursieve adres.

#17 ·
De trekkerbeugel op de mijne bevat een Ainsworth-reeks serienummer en verschilt aanzienlijk van de 5 op de cilinder en de loop. De trekkerbeugel van mijn revolver is ofwel 291 serienummers later dan deze revolver of 9709 eerder dan die van de OPs als het serienummer in de 15000-reeks valt.

Ja, verschillende mogelijkheden zijn altijd een mogelijkheid, maar ik dacht dat deze aanzienlijk afweken van de norm, maar misschien niet.

Maar ik ben zeer achterdochtig als de serienummers van twee componenten twee keer overeenkomen. Zeer vreemd.

Als vier van de vijf overeenkwamen, waarbij de loop anders was, is dit een bekende variatie. Als er geen overeenkwamen, is dit de meest voorkomende configuratie. Ik veronderstel dat alles mogelijk is, maar twee overeenkomende nummers van vijf is een zeldzame toevalligheid. Dit dubbel laten voorkomen, terwijl statistisch gezien alles mogelijk is, lijkt me een zeer kleine kans. Als je het samenvoegt met andere geĂŻdentificeerde problemen, vraag je je gewoon af: "wat is er nog meer" mis.

Nu, als al het andere in orde was en deze dubbele toevalligheid het enige "hoofdkrabben" was, zou ik het misschien geloofwaardiger vinden.

#18 ·
Even voor de duidelijkheid, lettertype is de stijl van de letters of cijfers. De 2 vijven hebben hetzelfde lettertype/stijl, maar zijn met een andere stempel geslagen. Het pistool lijkt meerdere twijfelachtige problemen te hebben.

Vragen kunnen worden gesteld vanuit beide gezichtspunten, echt of nep. Zoals u zei, is het zeer ongebruikelijk dat de cijfers zo zijn als ze zijn. Dit geldt met name voor de vroege verbouwingen van de jaren 1900. De verbouwingen van midden jaren 1890 werden iets anders gedaan en ik weet er niet veel van, behalve dat er enige moeite is gedaan om de genummerde onderdelen bij elkaar te houden. De cijfers zien er relatief scherp en diep uit voor gereviseerde en opnieuw afgewerkte onderdelen van zo'n oud pistool. De huidige afwerking is vreemd, wat blauw op de loop en de rest een modderig bruingrijs alsof het koud geblauwd is?

Van de andere kant zou men kunnen zeggen dat de vervalser (als het een vervalsing is) de juiste lettertypestempels had en de bijpassende lettertypen gebruikte voor de leeftijd van de onderdelen, wat enige kennis aantoont. Waarom heeft hij dezelfde cijfers op beide sets onderdelen gemarkeerd die meestal bij elkaar horen, loop en cilinder en greepframe en trekkerbeugel. Het is algemeen bekend dat deze onderdelen meestal niet bij elkaar passen. Hier zou Kopecs database direct kunnen laten zien dat deze onderdelen op andere pistolen zitten. De kennis van de heer Kopec samen met die van forumlid JP LOWER zou hoogstwaarschijnlijk direct kunnen bepalen of de stempels op dit pistool echt zijn of van vervalste stempels afkomstig zijn.

Ik persoonlijk bekijk dit pistool en zeg dat ik veel betere foto's nodig heb voordat ik een oordeel vellen. Ik zou de stempels veel nauwkeuriger moeten onderzoeken en vergelijken met andere bekende goede. Wanneer een pistool in deze slechte staat verkeert, lijkt het erop dat men begint aan te nemen dat er veel dingen mis zijn, wat wel of niet het geval kan zijn. Het kan ook een geval zijn van enkele goede onderdelen en enkele slechte onderdelen.

#22 · (Edited)
Even voor de duidelijkheid: Lettertype is de stijl van de letters of cijfers. De 2 vijven hebben hetzelfde lettertype/stijl, maar zijn geslagen door een andere matrijs. Het pistool lijkt meerdere twijfelachtige problemen te hebben.

Vragen kunnen vanuit beide gezichtspunten worden gesteld: echt of nep. Zoals je zei, is het zeer ongebruikelijk dat de cijfers zijn zoals ze zijn. Dit geldt met name voor de vroege revisies van de jaren 1900. De revisies van midden jaren 1890 werden iets anders gedaan en ik weet er niet veel van, behalve dat er enige moeite werd gedaan om de genummerde onderdelen bij elkaar te houden. De cijfers zien er relatief scherp en diep uit voor gereviseerde en opnieuw afgewerkte onderdelen van zo'n oud pistool. De huidige afwerking is vreemd, wat blauw op de loop en de rest een modderig bruin grijs alsof het een beetje koud geblauwd is?

Van de andere kant zou men kunnen zeggen dat de vervalser (als het een vervalsing is) de juiste lettertype-matrijzen had en de bijpassende lettertypen gebruikte voor de leeftijd van de onderdelen, wat enige kennis aantoont. Waarom heeft hij dezelfde cijfers op beide sets onderdelen gemarkeerd die meestal bij elkaar horen, loop en cilinder en greepframe en trekkerbeugel. Het is algemeen bekend dat deze onderdelen meestal niet bij elkaar passen. Hier zou Kopecs database direct kunnen laten zien dat deze onderdelen op andere pistolen voorkomen. De kennis van de heer Kopec, samen met die van forumlid JP LOWER, zou hoogstwaarschijnlijk direct kunnen bepalen of de matrijsslagen op dit pistool echt zijn of van vervalste matrijzen.

Ik persoonlijk bekijk dit pistool en zeg dat ik betere foto's nodig heb voordat ik een oordeel vellen. Ik zou de stempels veel nauwkeuriger moeten onderzoeken en moeten vergelijken met andere, bekende goede. Wanneer een pistool in zo'n slechte staat verkeert, lijkt men aan te nemen dat er veel dingen mis zijn, wat wel of niet het geval kan zijn. Het kan ook een geval zijn van enkele goede onderdelen en enkele slechte onderdelen.
Ja, mee eens, betere foto's in natuurlijk licht zijn noodzakelijk.

Ik had moeten zeggen dat het lettertype hetzelfde is, maar de configuratie anders. Kunnen verschillende matrijzen zijn, maar ik weet niet zeker of er zoveel variatie was in de Ainsworth-reeks.

Het is heel opvallend om een revolver te hebben die afwerkingsproblemen lijkt te hebben, misschien bruinen of polijsten en herwaarderen, en toch zulke diepe serienummers te hebben. Inderdaad, zelfs 100% authentieke Gold Seal Artillery Model revolvers hebben vaak zwakke markeringen na revisie, omdat er geen moeite is gedaan om markeringen opnieuw te stempelen na het polijsten.

Revisies van midden jaren 1890 probeerden de nummers bij elkaar te houden, maar ik ben nog nooit een revolver tegengekomen met twee sets identieke nummers.

Zoals je zegt, zou de database van John Kopec meer licht op deze kwestie kunnen werpen, maar het is waarschijnlijk niet de investering waard om deze specifieke revolver ter beoordeling op te sturen.

Ik vraag de OP wat zijn kostenbasis hiervoor is? Als het belachelijk laag is, dan misschien is het misschien een overweging.

EDIT: Omdat een niet-bijpassende loop met alle andere componenten een bekende variatie is, net als alle niet-bijpassende nummers, maar een niet-bijpassend frame met alle andere bijpassende nummers geen variatie is, is het een verspilling van geld om dit naar John te sturen voor zijn beoordeling.

#20 ·
Plaats eerst nog wat goede foto's en geef ons wat langer de tijd, dan weet je of je het wel of niet moet versturen. Het versturen van een goed pistool bewijst de afzender van goedheid. Het versturen van een slecht pistool kost de afzender veel geld en helpt Kopecs kennisbasis en records.

#23 ·
Draden zoals deze zijn een zeer waardevolle bron voor degenen die willen leren of hun geheugen willen opfrissen. De grootte van de K sprong er bij mij uit, evenals een paar andere dingen, maar ik ben nog lang geen expert in deze vroege wapens.
Voel je niet schuldig als je een gerestaureerd wapen koopt, want de meesten van ons hebben hetzelfde gedaan toen we begonnen. Gelukkig bestaat dit forum nu en is het naar mijn mening de beste bron om te leren en nuttig advies te krijgen.
Ik wed dat velen van ons deze pagina zullen bookmarken voor toekomstig gebruik.

#24 ·
Draden zoals deze zijn een zeer waardevolle bron voor diegenen die willen leren of hun geheugen willen opfrissen. De grootte van de K sprong er bij mij uit, evenals een paar andere dingen, maar ik ben op geen enkele manier een expert in deze vroege wapens. Voel je niet slecht als je een gerestaureerd wapen koopt, want de meesten van ons hebben hetzelfde gedaan toen we begonnen. Gelukkig bestaat dit forum nu en is het naar mijn mening de beste bron om te leren en nuttig advies te krijgen.
Ik wed dat velen van ons deze pagina zullen bookmarken voor toekomstig gebruik.
Been there, done that! Mijn eerste aankoop van een Artillerie Model, hoewel niet een van de allerergste, was een beetje een mislukking. Ik heb er zeker te veel voor betaald. Het trieste is dat het er goed uitzag voor ongetrainde ogen en gemaakt was om te misleiden.

Ongeacht hoe de “K” verschijnt, het is van het verkeerde tijdsbestek om consistent te zijn met het serienummer van de trekkerbeugel.

#26 ·
Ik vermoed dat het sturen van het pistool naar Kopec en het betalen van meer dan $400 (met verzending heen en terug) een totale verspilling van geld is. Een brief van Kopec waarin wordt bevestigd dat het pistool nep is (wat het uiteraard is), zal de verkoop nog moeilijker maken, tenzij je de brief van $400 verbrandt en ontkent dat je hem ooit hebt ontvangen. Met de brief van Colt kun je het pistool verkopen als een militaire SAA aan iemand die er een wil en het niet erg vindt (of beseft) dat hij er een koopt die is veranderd.

#27 ·
Ik vermoed dat het sturen van het pistool naar Kopec en het betalen van meer dan $400 (met verzending heen en terug) een totale verspilling van geld is.
Een brief van Kopec die bevestigt dat het pistool een vervalsing is (wat het uiteraard is) zal het nog moeilijker maken om het te verkopen, tenzij je de brief van $400 verbrandt en ontkent dat je hem ooit hebt gekregen. Met de brief van Colt kun je het pistool verkopen als een militaire SAA aan iemand die er een wil en het niet erg vindt (of beseft) dat hij er een koopt die is veranderd.
Ik ben het hiermee eens. De enige reden die ik kan bedenken waarom de verkoper dit naar John stuurt voor zijn evaluatie, is als hij niet denkt dat wat we zeggen waar is, wat niet het geval lijkt te zijn, en als hij er heel weinig in heeft geĂŻnvesteerd. Hij kan minder dan de helft daarvan uitgeven en een uitstekende opleiding krijgen door een exemplaar te kopen van A Study of the Colt Single Action Army Revolver, door Graham, Kopec & Moore. Mijn oorspronkelijke gedachte om naar John te sturen als hij er weinig in had geĂŻnvesteerd, was om te zien of hij in John's database, ondanks twijfelachtige serienummers, informatie had over deze revolver met 2 overeenkomende serienummers, twee keer. Dit zou, nu ik erover nadenk, ALLEEN logisch zijn als het niet-overeenkomende serienummer de loop was, aangezien alle overeenkomende serienummers behalve de loop een bekende variatie zijn. Omdat de loop overeenkomt met de cilinder en het frame geen overeenkomende componenten heeft, is dit een totale verspilling van geld. Het beste is om het af te schrijven als een leerervaring en deze op een veiling te laten gaan met de brief van Colt's.

#33 ·
Hier is 8599, is al meer dan 100 jaar in mijn familie. Geschonken aan mijn overgrootvader door William Cody. Cody kocht het in 1874 van een detailhandelaar in New York nadat het was omgeleid van een militaire zending. View attachment 763571
View attachment 763570
View attachment 763564
View attachment 763567
View attachment 763568
View attachment 763569
View attachment 763566
View attachment 763565
View attachment 763563
View attachment 763562
Begin dit alsjeblieft in een nieuw topic...en ik zal reageren.

#34 ·
Een paar observaties. Volgens de fabrieksbrief werd deze revolver blijkbaar teruggezonden naar de fabriek voor wijziging of revisie onder het contract van 1895-96. Onder het contract werden in totaal 800 pistolen gereviseerd, waarbij de 71/2'-loop intact bleef voor uitgifte aan staatsmilities en 1.177 werden gewijzigd en verzonden als artillerie. Deze fabrieksartillerie onderscheidt zich in een aantal opzichten van de wijzigingen van 1898. Ze kregen aanvankelijk allemaal bijpassende serienummers (maar veel, waaronder de heer Kopec, de bijpassende lopen werden verwijderd voor herziening en vervolgens gemengd bij de hermontage voorafgaand aan verzending naar het leger. Dus ze worden nu, met zeldzame uitzondering, gevonden met slechts 4 bijpassende serienummers.). De bijpassende serienummers werden vervangen of aangevuld met het volledige serienummer op de BS, TG, cilinder en loop. Blijkbaar werd een aantal verschillende stempels gebruikt om dit te bereiken, waaronder een of meer stempels die werden gebruikt op de Model 1877 DA-revolvers. Deze artillerie werd getest en de "K" werd op de geteste pistolen gestempeld, maar blijkbaar alleen op de geteste cilinderuiteinden.

Als de betreffende artillerie 114141 inderdaad naar Colt werd gestuurd onder het contract van 1895-96, werd deze blijkbaar gewijzigd als artillerie, aangezien er uit de beperkte foto's geen indicatie is dat het een militiepistool was. Als zodanig is het een vrij schaarse Colt-wijziging in vergelijking met 16.317 artillerie die in 1898 door de SA werd geproduceerd. Voor mij lijkt het serienummer op het frame een kleiner lettertype van Model 1877 te zijn, te oordelen naar de hoeveelheid ruimte tussen de frame-randen en de eerste en laatste cijfers.

Omdat het pistool nu geen overeenkomende serienummers heeft met het frame en omdat de fabrieksbrief niet aangeeft dat het pistool later naar de fabriek is teruggezonden voor revisie, onder het contract van 1901-03 of anderszins, zou ik concluderen dat de niet-overeenkomende onderdelen later zijn toegevoegd door andere personen dan de fabriek.

#38 ·
Een paar observaties. Volgens de fabrieksbrief werd deze revolver blijkbaar ter wijziging of revisie teruggestuurd naar de fabriek in het kader van het contract van 1895-96. In het kader van het contract werden in totaal 800 wapens gereviseerd, waarbij de 71/2'-loop intact werd gelaten voor uitgifte aan de staatsmilities en 1.177 werden gewijzigd en als Artillerie verzonden. Deze Fabrieksartillerie onderscheidt zich in een aantal opzichten van de wijzigingen van 1898. Ze kregen aanvankelijk allemaal bijpassende serienummers (maar veel, waaronder Mr. Kopec, de bijpassende lopen werden verwijderd voor herziening en vervolgens gemengd bij de hermontage voorafgaand aan hun verzending naar het leger. Dus ze worden nu, met zeldzame uitzondering, gevonden met slechts 4 bijpassende serienummers.). De bijpassende serienummers werden vervangen of aangevuld met de volledige serienummer op de BS, TG, cilinder en loop. Blijkbaar werd een aantal verschillende stempels gebruikt om dit te bereiken, waaronder een of meer stempels die werden gebruikt op de Model 1877 DA revolvers. Deze Artillerie werd beproefd en de "K" werd op de beproefde wapens gestempeld, maar blijkbaar alleen op de beproefde cilinderuiteinden.

Als de betreffende Artillerie 114141 inderdaad naar Colt werd gestuurd in het kader van het contract van 1895-96, werd deze blijkbaar gewijzigd als Artillerie, aangezien er uit de beperkte foto's geen indicatie is dat het een militiewapen was. Als zodanig is het een vrij schaarse Colt-wijziging in vergelijking met 16.317 Artillerieën geproduceerd door de SA in 1898. Voor mij lijkt het serienummer op het frame een kleiner lettertype van Model 1877 te zijn, te oordelen naar de hoeveelheid ruimte tussen de frameranden en de eerste en laatste cijfers.

Omdat het wapen nu niet overeenkomt met de serienummers van het frame en omdat de fabrieksbrief niet aangeeft dat het wapen later ter revisie naar de fabriek is teruggestuurd, in het kader van het contract van 1901-03 of anderszins, zou ik concluderen dat de niet-bijpassende onderdelen later zijn toegevoegd door andere personen dan de fabriek.
Bedankt voor je gedachten. Toen ik de datum op de brief zag, begonnen de wielen te draaien. NY Militia of pre-militia kwam in me op. Bedankt voor het verhelderen.

#35 ·
Bedankt MrRush voor een zeer verhelderende post. Het verklaart een hoop dingen. Ik denk nog steeds dat het pistool op zijn minst gedeeltelijk correct is en grotendeels correcte onderdelen heeft. Het is misschien de moeite waard om na het lezen van het bovenstaande een Kopec-brief te sturen.

#36 ·
Bedankt MrRush voor een zeer verhelderende post. Het verklaart een hoop dingen. Ik denk nog steeds dat het pistool op zijn minst gedeeltelijk correct is en grotendeels correcte onderdelen heeft. Het kan de moeite waard zijn om een Kopec-brief te sturen na het lezen van het bovenstaande.
Ik ben het ermee eens. Ik denk dat het frame origineel is en er is een mogelijkheid dat de onderdelen in een militaire wapenopslagplaats of anderszins door het leger zijn geassembleerd voordat ze later werden "verbeterd" voor de verzamelaarsmarkt.

#40 ·
Ik weet niet of het gedaan is of niet, maar het is fysiek mogelijk dat de boutgeleiders zijn doorgesneden toen het pistool werd gereviseerd, het enige wat gedaan hoefde te worden was de cilinder in de machine te plaatsen. Ik heb een 1911 die is gereviseerd en de vingerontlasting achter de trekker is in het 1911-frame gesneden. Niet vaak gedaan, maar het is al eerder opgemerkt.