Even voor de duidelijkheid: Lettertype is de stijl van de letters of cijfers. De 2 vijven hebben hetzelfde lettertype/stijl, maar zijn geslagen door een andere matrijs. Het pistool lijkt meerdere twijfelachtige problemen te hebben.
Vragen kunnen vanuit beide gezichtspunten worden gesteld: echt of nep. Zoals je zei, is het zeer ongebruikelijk dat de cijfers zijn zoals ze zijn. Dit geldt met name voor de vroege revisies van de jaren 1900. De revisies van midden jaren 1890 werden iets anders gedaan en ik weet er niet veel van, behalve dat er enige moeite werd gedaan om de genummerde onderdelen bij elkaar te houden. De cijfers zien er relatief scherp en diep uit voor gereviseerde en opnieuw afgewerkte onderdelen van zo'n oud pistool. De huidige afwerking is vreemd, wat blauw op de loop en de rest een modderig bruin grijs alsof het een beetje koud geblauwd is?
Van de andere kant zou men kunnen zeggen dat de vervalser (als het een vervalsing is) de juiste lettertype-matrijzen had en de bijpassende lettertypen gebruikte voor de leeftijd van de onderdelen, wat enige kennis aantoont. Waarom heeft hij dezelfde cijfers op beide sets onderdelen gemarkeerd die meestal bij elkaar horen, loop en cilinder en greepframe en trekkerbeugel. Het is algemeen bekend dat deze onderdelen meestal niet bij elkaar passen. Hier zou Kopecs database direct kunnen laten zien dat deze onderdelen op andere pistolen voorkomen. De kennis van de heer Kopec, samen met die van forumlid JP LOWER, zou hoogstwaarschijnlijk direct kunnen bepalen of de matrijsslagen op dit pistool echt zijn of van vervalste matrijzen.
Ik persoonlijk bekijk dit pistool en zeg dat ik betere foto's nodig heb voordat ik een oordeel vellen. Ik zou de stempels veel nauwkeuriger moeten onderzoeken en moeten vergelijken met andere, bekende goede. Wanneer een pistool in zo'n slechte staat verkeert, lijkt men aan te nemen dat er veel dingen mis zijn, wat wel of niet het geval kan zijn. Het kan ook een geval zijn van enkele goede onderdelen en enkele slechte onderdelen.
Ja, mee eens, betere foto's in natuurlijk licht zijn noodzakelijk.
Ik had moeten zeggen dat het lettertype hetzelfde is, maar de configuratie anders. Kunnen verschillende matrijzen zijn, maar ik weet niet zeker of er zoveel variatie was in de Ainsworth-reeks.
Het is heel opvallend om een revolver te hebben die afwerkingsproblemen lijkt te hebben, misschien bruinen of polijsten en herwaarderen, en toch zulke diepe serienummers te hebben. Inderdaad, zelfs 100% authentieke Gold Seal Artillery Model revolvers hebben vaak zwakke markeringen na revisie, omdat er geen moeite is gedaan om markeringen opnieuw te stempelen na het polijsten.
Revisies van midden jaren 1890 probeerden de nummers bij elkaar te houden, maar ik ben nog nooit een revolver tegengekomen met twee sets identieke nummers.
Zoals je zegt, zou de database van John Kopec meer licht op deze kwestie kunnen werpen, maar het is waarschijnlijk niet de investering waard om deze specifieke revolver ter beoordeling op te sturen.
Ik vraag de OP wat zijn kostenbasis hiervoor is? Als het belachelijk laag is, dan
misschien is het misschien een overweging.
EDIT: Omdat een niet-bijpassende loop met alle andere componenten een bekende variatie is, net als alle niet-bijpassende nummers, maar een niet-bijpassend frame met alle andere bijpassende nummers geen variatie is, is het een verspilling van geld om dit naar John te sturen voor zijn beoordeling.