Colt Forum banner
Status
Not open for further replies.

Jak mogę sprawdzić, czy mój rewolwer Colt 1851 Navy jest oryginalny, czy nie?

20K views 50 replies 16 participants last post by  guy sajer  
#1 ·
Witajcie wszyscy,
Niedawno kupiłem 1851 Navy w oficjalnym sklepie z bronią. Chciałbym mieć pewność, że mój rewolwer jest oryginalny lub potencjalnie fałszywy. Piszę z Włoch i doceniam wasze sugestie i wskazówki.
Cześć
 
#7 ·
NIE jestem żadnym ekspertem od rewolwerów czarnoprochowych Colt, ale numer seryjny wskazuje, że Colt 1851 o tym numerze został wyprodukowany w 1871 roku.
Numery seryjne w tym roku zaczynały się od 212000.
1872 zaczęło się od 214000.

Lepszej jakości zdjęcia pomogą ekspertom w podjęciu lepszej próby ustalenia, czy jest to oryginalny Colt.
 
#10 ·
NIE jestem żadnym ekspertem od rewolwerów czarnoprochowych Colt, ale numer seryjny wskazuje, że Colt 1851 z tym numerem został wyprodukowany w 1871 roku.
Numery seryjne w tym roku zaczynały się od 212000.
1872 rok rozpoczął się od 214000.

Lepszej jakości zdjęcia pomogą ekspertom w podjęciu lepszej próby ustalenia, czy jest to oryginalny Colt.
Dzięki za komentarz, postaram się zamieścić zdjęcia lepszej jakości. Próbowałem również sprawdzić na stronie internetowej Colt's manufacturing Lcc po numerze seryjnym i otrzymałem: Rok produkcji: 1871 - model: 1851 NAVY (.36 CALIBER Z MOTYWEM MORSKIM NA CYLINDRZE, OŚMIOKĄTNA LUFA).....ale to nie są szczegółowe informacje.
 
#8 ·
Lufa wydaje się być nieco krótsza niż oczekiwaliśmy, a wiele śrub nie pasuje dobrze. Chwyty nie powinny mieć śruby przechodzącej przez nie, ale mogą być ręcznie robionymi zamiennikami. Nie widzimy żadnego rodzaju sceny na bębnie, ale w przypadku bardzo zużytych pistoletów często znikała. Oznaczenia wyglądają dobrze, ale mam tu XIX-wieczną podróbkę ze wszystkimi prawidłowymi oznaczeniami, tylko scena na bębnie (grawerowana, nie rolowana) zdradza ją.
 
#9 · (Edited)
Lufa wydaje się być nieco krótsza niż oczekiwaliśmy, a wiele śrub nie pasuje dobrze.
Chwyty nie powinny mieć śruby przechodzącej przez nie, ale mogą to być ręcznie robione zamienniki.
Nie widzimy żadnej sceny cylindra, ale w przypadku bardzo zużytych pistoletów często znikała.

Oznaczenia wyglądają dobrze, ale mam tu fałszywkę z XIX wieku ze wszystkimi prawidłowymi oznaczeniami, tylko scena cylindra (grawerowana, nie walcowana) zdradza ją.
Cześć Mk VII, po pierwsze dziękuję za komentarz. Zmierzyłem długość lufy i wynosi ona 7,28 cala (185 mm) zamiast 7,1/2 cala (190 mm). Waga jest prawidłowa: 1,19 kg. Uważam, że szczelina z cylindrem jest zbyt duża z mojego punktu widzenia. Nie wiem, czy ten wynik wynika ze stanu robaka i prób renowacji w przeszłości, które zostały źle wykonane. Pin ramy się porusza i chciałbym go odrestaurować. Również chwyt, wiem, że nikt nie ma śruby przechodzącej przez niego (szukam części zamiennych do Colta, ale nie mogę znaleźć sklepu w USA z dostępną wysyłką międzynarodową). Cylinder nie ma sceny marynistycznej i dla niektórych śrub (które nie pasują dobrze) zamierzam je wymienić na części zamienne Uberti (łatwe do znalezienia we Włoszech, podobnie jak Pietta). Chciałbym mieć pewność, czy na końcu historii jest to prawdziwy rewolwer Colta, zanim zainwestuję pieniądze w jego odpowiednią renowację.
Dzięki ciao
 
#11 ·
Daniele, jak napisał Tranter45, jedynym sposobem, aby upewnić się, że Twój Colt jest oryginalny, jest uważne przyjrzenie się gwintowaniu. Jeśli skok gwintu jest taki sam na całej długości lufy, to nie jest to oryginał. Jeśli skok gwintu staje się bardziej wyraźny od stożka do wylotu lufy, to jest to oryginał.
 
#14 ·
Gwint "Gain-twist" można wyjaśnić na podstawie tego obrazu. Chodziło o to, aby miękkie ołowiane pociski zaczęły obracać się powoli, a następnie zwiększać rotację pocisku (i jego stabilność w locie) w miarę przemieszczania się do końca lufy. Gwintowanie, w którym rotacja była zbyt "agresywna" na początku, mogłaby spowodować "zerwanie" rowków wykonanych w pocisku - podobnie jak dzieje się to w przypadku zbyt mocno dokręconej śruby, niszczącej gwint. Być może ktoś z oryginalną lufą może zamieścić zdjęcia gwintu "gain-twist" Colta w celu porównania. Nie widzę zbyt wiele, jeśli w ogóle, "gain twist" na twoich zdjęciach, ale może to być tylko ograniczenie fotografii.
 
Save
#15 ·
Gwint "Gain-twist" można wyjaśnić na tym zdjęciu. Pomysł polegał na powolnym obracaniu miękkich ołowianych pocisków, a następnie zwiększaniu rotacji pocisku (i jego stabilności w locie) w miarę przesuwania się do końca lufy. Gwintowanie, w którym rotacja była zbyt "agresywna" na początku, mogłaby spowodować "zerwanie" rowków wykonanych w pocisku - podobnie jak dzieje się to w przypadku zbyt mocno dokręconej śruby, niszczącej gwint. Być może ktoś z oryginalną lufą może zamieścić zdjęcia gwintu "gain-twist" Colta w celu porównania. Na twoich zdjęciach nie widzę zbyt wiele, jeśli w ogóle, "gain twist", ale może to być tylko ograniczenie fotografii.

View attachment 784671
Witaj po18guy. Dzięki za wyjaśnienie. Niestety nie mam wewnętrznego aparatu, więc zdjęcia nie są zbyt wyraźne. "Gain twist" też nie jest zbyt widoczny, ale wydaje się, że skręt staje się bardziej wyraźny, przechodząc od stożka do wylotu lufy. Oczywiście nie jestem pewien. Czy wiesz, czy istnieją inne metody sprawdzenia, czy jest to oryginalny colt, czy nie?
Dzięki
 
#16 · (Edited)
Upewnij się, że masz wycior do czyszczenia pistoletu z obrotowym uchwytem, w którym pręt łatwo obraca się swobodnie od uchwytu, aby podążać za gwintem wewnątrz lufy. Wkręć oczko odpowiedniej wielkości na końcu pręta. Załataj oczko. Umieść mały znak ołówkiem na pręcie w pobliżu uchwytu równolegle do pręta. Pociągnij klin po lewej stronie pistoletu. Wyjmij lufę z komory zamkowej. Za pomocą linijki zmierz odległość, jaką pokonuje pręt, obracając się jeden raz, gdy wsuwasz go do komory lufy, trzymając tylko za uchwyt. Zapisz tę odległość na kartce papieru. Następnie kontynuuj wpychanie pręta w kierunku końca lufy. Jeśli masz lufę z progresywnym skrętem, druga rotacja pręta będzie wymagała krótszej odległości liniowej niż pierwsza rotacja.

Powyższa instrukcja ma na celu jedynie zademonstrowanie metody, która może być użyta; jednak ze względu na krótką długość lufy pistoletu będziesz musiał zadowolić się użyciem zestawu 1/4 obrotu (lub nawet zestawu 1/8 obrotu) zamiast fikcyjnego zestawu dwóch pełnych obrotów, których użyłem do celów opisowych w pierwszym akapicie, aby zmierzyć odległość liniową.
 
#25 · (Edited)
Twój adres lufy był używany przez firmę Colt od około 101000 do 215000, co pasuje do Twojego numeru seryjnego. Zatrzask dźwigni w Twoim egzemplarzu jest w grubym stylu, używanym od 165000 do 215000, co ponownie pasuje do numeru seryjnego Twojego rewolweru. To samo dotyczy występów lufy (gruby styl, 165000 do 215000). Od 118500 do 215000 na większości ram znajdował się frezowany rowek zwany „gniazdem na kapiszon”, przechodzący przez osłonę odrzutu, widoczny po prawej stronie ramy. Czy Twój egzemplarz to posiada? Ponadto wycięcie osłony odrzutu po prawej stronie jest o 1/8" mniejsze niż w numerach seryjnych przed 118500, więc wysokość wycięcia powinna wynosić około 0,812" od góry do dołu w najszerszym miejscu. Zobaczmy, co jeszcze.... radełkowanie kurka powinno być typu „luźnego” i nie mieć obramowania. Twój kabłąk spustu jest dużego, zaokrąglonego typu, odpowiedniego dla numerów od 85000 do 215000. Jak powiedziałem powyżej, Twój egzemplarz wygląda na oryginalny. Brak sceny na bębnie dla mnie nie jest wskaźnikiem oryginalności lub jej braku. Scena była często słabo walcowana i szybko się zużywa, chociaż numer seryjny jest prawie zawsze nadal widoczny. Czcionka numerów seryjnych, które widzę, wygląda na poprawną. Chwyty były prawie zawsze jednoczęściowe. Czy Twój pękł na 2 części i ktoś użył śruby? Kiedy je rozłożysz, czy możesz stwierdzić, czy pierwotnie był to jednoczęściowy chwyt? Większość informacji czerpię z książki Swayze'a. Twierdzi on, że ".36 cal." zawsze było stemplowane na kabłąku spustu po lewej stronie po numerze seryjnym 140000. Użyj lupy na swoim egzemplarzu, aby sprawdzić, czy jakikolwiek ślad przetrwał bicie, które miało miejsce na mosiądzu. Inicjały lub numery inspektorów nie zostały znalezione na żadnych Navy po numerze seryjnym 194000.
Mam nadzieję, że to pomoże. Z Twoją Navy są problemy, które można naprawić. Główka śruby dźwigni ładującej powinna znajdować się po lewej stronie. Czy na dźwigni ładującej znajduje się numer seryjny? Jeśli chwyty są oryginalnie jednoczęściowe, przykleiłbym je z powrotem i spróbował wypełnić otwór, jeśli dobrze sobie z tym radzisz (dopasuj kierunek słojów, kolor itp.). Można zamontować klin zastępczy, może to nie być wskazane, ponieważ obecny ma patynę do broni. Moją jedyną obawą byłby bęben... czy jest tam numer seryjny? Nawet jeśli jest to zamiennik, z pewnością jest z bronią od jakiegoś czasu, ponieważ patyna pasuje do reszty broni.
Czy wszystko działa i czy jest dobrze wyregulowane?
Uważam, że wcale nie jest to Brevet ani imitacja. Brevety zostały autoryzowane przez firmę Colt i dlatego nie miały powodu, aby dokładnie używać tych samych oznaczeń itp., a w rzeczywistości nie pamiętam, żebym widział brevet, który to robił. Imitacje z drugiej strony nigdy nie wykonały dokładnie tej samej pracy, co Colt..... widać to w dziwnie ukształtowanych kabłąkach spustu i głupich chwytach i dziwnych występach lufy i dziwnych kątach lufy do chwytu. Gdybym zobaczył Twoją broń na wystawie broni, tylko na podstawie dostarczonych przez Ciebie zdjęć, nie kwestionowałbym jej oryginalności, z wyjątkiem być może bębna. To moje 2 centy w każdym razie i prawdopodobnie to, co przyniosłaby moja opinia!!! Z pewnością nie jestem ekspertem, po prostu uwielbiam 51 Navy (i 1866 Winchestery) i przyglądam się każdemu, na którego natrafię.
Jeśli możesz zamieścić kilka zdjęć prawej strony i użyć lupy na TG (a także na bębnie, aby zobaczyć ślad numeru seryjnego).
 
#28 ·
Twój adres lufy był używany przez Colta od około 101000 do 215000, co pasuje do Twojego numeru seryjnego. Zatrzask dźwigni w Twoim egzemplarzu to gruby styl, używany od 165000 do 215000, co ponownie pasuje do numeru seryjnego Twojego rewolweru. To samo dotyczy występu lufy (gruby styl, 165000 do 215000). Od 118500 do 215000, na większości ram, znajdował się frezowany rowek zwany „gniazdem na czapkę” przechodzący przez osłonę odrzutu, widoczny po prawej stronie ramy. Czy Twój to ma? Ponadto wycięcie osłony odrzutu po prawej stronie jest o 1/8" mniejsze niż w numerach seryjnych przed 118500, więc wysokość wycięcia powinna wynosić około 0,812" od góry do dołu w najszerszym miejscu. Zobaczmy, co jeszcze.... radełkowanie młotka powinno być typu „luźnego” i nie mieć obramowania. Twój kabłąk spustu to duży, zaokrąglony typ odpowiedni dla 85000 do 215000. Jak stwierdziłem powyżej, Twój wygląda na oryginalny. Brak sceny na cylindrze nie jest dla mnie wskazaniem oryginalności lub nie. Scena była często słabo walcowana i szybko się zużywa, chociaż numer seryjny jest prawie zawsze widoczny. Czcionka numerów seryjnych, które widzę, wygląda poprawnie. Chwyty były prawie zawsze jednoczęściowe. Czy Twój pękł na 2 części i ktoś użył śruby? Kiedy je rozłożysz, czy możesz powiedzieć, czy był to pierwotnie jednoczęściowy chwyt? Większość informacji czerpię z książki Swayze'a. Stwierdza, że ".36 cala" zawsze było stemplowane na kabłąku spustu po lewej stronie po numerze seryjnym 140000. Użyj lupy na swoim egzemplarzu, aby sprawdzić, czy jakikolwiek ślad przetrwał bicie, które miało miejsce na mosiądzu. Inicjały lub numery inspektorów nie zostały znalezione w żadnych Navy po numerze seryjnym 194000.
Mam nadzieję, że to pomoże. Istnieją problemy, które można naprawić w Twoim Navy. Główka śruby dźwigni ładującej powinna znajdować się po lewej stronie. Czy na dźwigni ładującej znajduje się numer seryjny? Jeśli chwyty były pierwotnie jednoczęściowe, przykleiłbym je z powrotem i spróbował wypełnić otwór, jeśli dobrze sobie z tym radzisz (dopasuj kierunek słojów, kolor itp.). Można dopasować klin zastępczy, może nie wskazane, ponieważ obecny jest spatynowany do pistoletu. Moją jedyną obawą byłby cylinder... czy jest tam numer seryjny? Nawet jeśli jest to zamiennik, z pewnością jest z pistoletem od jakiegoś czasu, ponieważ patyna pasuje do reszty pistoletu.
Czy wszystko się cykliczne i jest dobrze wyważone?
Uważam, że wcale nie jest to Brevet ani imitacja. Brevety były autoryzowane przez Colta i dlatego nie miały powodu, aby dokładnie używać tych samych oznaczeń itp., i w rzeczywistości nie pamiętam, żebym widział brevet, który to zrobił. Imitacje z drugiej strony nigdy nie wykonały dokładnie tej samej pracy, co Colt... widać to w dziwacznie ukształtowanych kabłąkach spustu, głupich chwytach, dziwnych występach lufy i dziwnych kątach lufy do chwytu. Gdybym zobaczył Twój pistolet na wystawie broni, wyłącznie na podstawie dostarczonych przez Ciebie zdjęć, nie kwestionowałbym jego oryginalności, z wyjątkiem być może cylindra. To moje 2 centy w każdym razie i prawdopodobnie to, co przyniosłaby moja opinia!!! Z pewnością nie jestem ekspertem, po prostu uwielbiam 51 Navy (i 1866 Winchestery) i przyglądam się każdemu, na którego natrafię.
Jeśli możesz zamieścić kilka zdjęć prawej strony i użyć lupy na TG (a także na cylindrze, aby zobaczyć ślad numeru seryjnego).
Cześć dandak, jeszcze raz dzięki za bardzo dogłębną informację. Oto inne zdjęcia, mając nadzieję, że lepsze od innych. 36.cal jest lekko widoczny ze względu na stan robaka. Dla Grip tak, ktoś przede mną złamał wewnętrzny dystans i włożył śrubę (zamierzam naprawić drewnem orzechowym amerykańskich odmian), zobacz trasę ołówka, aby zidentyfikować odpowiedni kształt. Innych śladów wokół pistoletu również nie widzę za pomocą lupy. Cylinder nie ma żadnego numeru seryjnego (sprawdzam za pomocą lupy).
Dzięki
 

Attachments

#26 ·
Chociaż zgadzam się, że jest to oryginalny stan w złym stanie, ważne jest, aby pamiętać, że przyglądając się tym pistoletom, wyprodukowali Brevettes. W Europie bardziej prawdopodobne jest napotkanie Brevette niż Colta wyprodukowanego w USA. Oznaczenia mogą być takie same, jak pokazano na załączonym zdjęciu.
 
Save
#31 ·
Mimo że zgadzam się, że jest to zły stan oryginalny, ważne jest, aby pamiętać, że przyglądając się tym pistoletom, wyprodukowali Brevettes. W Europie bardziej prawdopodobne jest napotkanie Brevette niż Colta wyprodukowanego w USA. Oznaczenia mogą być takie same, jak pokazano na załączonym zdjęciu.

View attachment 784751
Cześć Gri, poinformowanie się w internecie, że inny model 1851 navy był wykonany ze stali, osłona spustu i pasek tylny, a nie z mosiądzu jak oryginalna wersja amerykańska, a oznaczenie na górze lufy brzmiało --- Address Col. Colt London ---- prawda?
 
#27 ·
Cóż, i wierzę, że brevettes należy również uznać za oryginały tylko w podkategorii. Swoją drogą, nie słyszałem nic o austriackich dragonach Kriegsmarine z 1847 roku od 12-15 lat. Myślę, że były one ogólnie uważane za autentyczne i oryginalne. W takim przypadku one (cała garść lub tak) wszystkie musiały wpaść do króliczej nory, aby nie zostać zauważone przez długi czas.
 
#29 ·
Na uwagę zasługuje brak europejskich cech probierczych broni. Broń została tam przyniesiona przez właściciela, a nie sprzedana.
 
Save
#30 ·
Być może amerykański ochotnik w Armii Wogezów walczący z Garibaldim w wojnie francusko-pruskiej.
 
  • Like
Reactions: Daniele73
Save
#36 ·
Szanowni Państwo.
Dziękuję wszystkim za komentarze i wyjaśnienia, ale odkryłem, że mój Colt, mimo że oryginalny, ma uszkodzoną lufę wewnętrzną. Mój konserwator broni znalazł ślady wiercenia wykonane przez kogoś wcześniej i wylot lufy ze znakiem pilnika. Załączam kilka zdjęć.
Dziękuję wszystkim za wsparcie i dyskusję, ale na koniec historii rewolwer to zwykłe żelazo, już nie broń palna.
 

Attachments

#37 ·
Drodzy Państwo.
Dziękuję wszystkim za komentarze i wyjaśnienia, ale odkryłem, że mój Colt, mimo że oryginalny, ma uszkodzoną lufę wewnętrzną. Mój renowator broni znalazł ślady po wierceniu wykonane przez kogoś wcześniej i wylot lufy ze znakiem pilnika. Załączam kilka zdjęć.
Dziękuję wszystkim za wsparcie i dyskusję, ale koniec końców rewolwer to zwykłe żelazo, już nie broń palna.
Wartość historyczna broni wciąż istnieje.
 
Save
#39 ·
Uwielbiam ten wątek - uwielbiam wspaniałą pomoc, która jest udzielana, co zdecydowanie jest zaangażowane. Dandak's to zdecydowanie wysiłek A+, i on myśli, że to prawda. Oczywiście wszyscy autorzy inwestują pomoc. Wspaniale jest również zobaczyć więcej niż kilka międzynarodowych pomocy. Mówi to wiele o światowej miłości do COLT. Daniele - dobrze widzieć twoją wspaniałą próbę pisania w języku angielskim. To JEST miejsce dla Coltów, mamy informacje o wszystkim COLT. A wkład członków sprawia, że jest to takie wspaniałe! Twój post oświecił mnie w wielu kwestiach i dostarczył szczegółowych informacji na temat IKONICZNEGO modelu, o którym teraz wiem znacznie więcej - dzięki twojemu postowi, więc Grazie Mille!
 
#50 ·
original Colt Navy. old and worn...1871 mfg as stated, gain twist rifling, lots of work on it.
Lots of work to restore but possible. I've done it a lot...
get parts for 'originals'. Italian parts will NOT fit.
Here are a couple of mine that I restored. Ken View attachment 801761
Zazwyczaj części Uberti, z wyjątkiem śrub, dobrze pasują do oryginałów.
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.