Colt Forum banner

Reising .22 pistool

4K views 32 replies 16 participants last post by  SnidelyWhiplash  
#1 ·
Ik dacht dat jullie dit misschien interessant zouden vinden. Kortstondige concurrent van de Woodsman van Eugene Reising, die ook aan de 1911 werkte. Minder dan 5000 gemaakt tussen 1921 en 1924.

Attachments

#2 ·
Het zijn interessante pistolen. Wees voorzichtig en schiet alleen munitie met een standaardsnelheid... munitie met een hoge snelheid zal het frame of de slede doen barsten.

#5 ·
Veel Reisings op de markt zijn gescheurd omdat schutters niets wisten van of zich niets aantrokken van de munitiebeperking. Men moet heel voorzichtig zijn bij het eventueel kopen van een van deze. Veel verkopers denken dat ze een fortuin waard zijn vanwege hun zeldzaamheid, of ze nu gescheurd zijn of niet.

#6 ·
Ik heb de mijne eigenlijk gekocht van een wapensmid via zijn website en specifiek gevraagd of hij het op scheuren had gecontroleerd… en kreeg als antwoord dat het een erg mooie loop had. Toen ik het nog eens vroeg, zei hij geen scheuren, vreselijke klantenservice, maar de prijs was goed, dus ik waagde de gok en kocht het. De hele transactie was zo frustrerend dat ik niet meer met hem in zee zou gaan, maar het pistool is mooi en solide, dus het is denk ik gelukt!

Veel Reisings op de markt zijn gescheurd omdat schutters de munitiebeperking niet kenden of er niet om gaven. Men moet heel voorzichtig zijn bij het eventueel kopen van een van deze. Veel verkopers denken dat ze een fortuin waard zijn vanwege hun zeldzaamheid, of het nu gescheurd is of niet.

#9 ·
Zeer interessante wapens. De vroege werden gemaakt in Hartford en de latere in NY. Het CT-pistool staat links en NY rechts. Er zijn een paar subtiele verschillen. De originele magazijnen zijn 12 schots. Ik heb ook een derde variant gezien met een drukknop aan de zijkant in plaats van de draaipunten die deze hebben.

#17 ·
De Model F was een zeer mooi gemaakte 22. Door op de strokleurige knop net voor de duimveiligheid te drukken, kunt u de slede terugtrekken, deze aan de achterkant optillen en vervolgens voorzichtig naar voren en van de loop schuiven. Ik ken geen zwakke punten in het ontwerp.

Iemand hier heeft een Hartford Arms 22. Interessante cosmetische kloon van The Woodsman, en tegenwoordig redelijk zeldzaam.

• Helpful
Reactions: Todd
#18 ·
Ik kocht er een paar jaar geleden een, omdat het eruitzag als een 'tweeling' van mijn overleden Walther Olympia uit de jaren '20. Toen het aankwam, zag het er bijna nieuw en ongebruikt uit. Ik zou er ooit mee schieten met de Olympia, maar als ik het doe, zal het niet veel munitie door de loop zien. Het kwam met een mooie, op maat gemaakte displaykoffer, een extra set grepen en een handleiding.

Randy

#20 ·
Een klant stuurde me een van deze om uit elkaar te halen en schoon te maken. De eerste keer. Ik heb er een helse tijd mee om de sear-veer terug te plaatsen. Ik kon niet in de ontvanger kijken bij het verwijderen van de sear, dus ik heb geen idee hoe hij er weer in gaat en hoe hij samenwerkt met de sear. Suggesties?

Bedankt!

#21 ·
Ik weet dat deze thread een paar jaar oud is, maar ik heb onlangs een Reising .22 pistool verworven en vond deze thread waarin deze wapens worden besproken.

Ik verzamel voornamelijk Amerikaanse semi-automaten van voor de oorlog, maar ik wist niet eens dat deze pistolen bestonden tot kort voordat ik deze vond. Het is een in Connecticut gemaakte pistool en het is in echt mooie staat. Ik was ook verbaasd over de echt redelijke prijs die ik ervoor heb betaald, vooral gezien de staat. Misschien weerspiegelt dat de algemene onbekendheid van deze wapens?

#22 ·
Ik weet dat deze draad een paar jaar oud is, maar ik heb onlangs een Reising .22 pistool verworven en vond deze draad waarin deze wapens worden besproken.

Ik verzamel voornamelijk Amerikaanse semi-automaten van voor de oorlog, maar ik wist niet eens dat deze pistolen bestonden tot kort voordat ik deze vond. Het is een in Connecticut gemaakte pistool en het is in echt mooie staat. Ik was ook verbaasd over de echt redelijke prijs die ik ervoor heb betaald, vooral gezien de staat. Misschien weerspiegelt dat de algemene onbekendheid van deze wapens?

View attachment 977980

View attachment 977981
Ziet eruit als een vleugje slijtage door de holster, wat een paar fascinerende vragen oproept.
Wat een beauty!

#27 ·
Helaas heb ik geen idee, maar ik zou me enorm verbazen als het niet meer dan het dubbele zou zijn.
Zeldzaam in het algemeen en zeer mooi gepresenteerd in het bijzonder.
Dit is geen perfecte vergelijking omdat het slechts de vermelde prijs is en nog niet daadwerkelijk is verkocht, maar deze Reising staat te koop bij Legacy Collectibles voor ongeveer drie keer zoveel als ik voor de mijne heb betaald, maar het bevat ook een paar accessoires en een holster, wat een deel van die vraagprijs moet uitmaken.

#30 ·
Ik heb een Reising .22, maar ben duizenden kilometers ver weg, dus ik kan er geen foto's van maken. Als ik terug ben, kan ik er een paar plaatsen.

Er zijn er misschien 5000 gemaakt in de jaren 1920 en veel die vandaag de dag worden gevonden, hebben scheuren als gevolg van het gebruik van munitie met hoge snelheid... ze zijn alleen gemaakt voor munitie met standaard snelheid.

• Helpful
Reactions: Todd
#33 ·
Hier is mijn Reising...terug van een reis van twee weken en heb nu tijd om bij te praten...

• Like
Reactions: 22_Matt