Ik dacht dat jullie dit misschien interessant zouden vinden. Kortstondige concurrent van de Woodsman van Eugene Reising, die ook aan de 1911 werkte. Minder dan 5000 gemaakt tussen 1921 en 1924.
Veel Reisings op de markt zijn gescheurd omdat schutters de munitiebeperking niet kenden of er niet om gaven. Men moet heel voorzichtig zijn bij het eventueel kopen van een van deze. Veel verkopers denken dat ze een fortuin waard zijn vanwege hun zeldzaamheid, of het nu gescheurd is of niet.
Ziet eruit als een vleugje slijtage door de holster, wat een paar fascinerende vragen oproept.Ik weet dat deze draad een paar jaar oud is, maar ik heb onlangs een Reising .22 pistool verworven en vond deze draad waarin deze wapens worden besproken.
Ik verzamel voornamelijk Amerikaanse semi-automaten van voor de oorlog, maar ik wist niet eens dat deze pistolen bestonden tot kort voordat ik deze vond. Het is een in Connecticut gemaakte pistool en het is in echt mooie staat. Ik was ook verbaasd over de echt redelijke prijs die ik ervoor heb betaald, vooral gezien de staat. Misschien weerspiegelt dat de algemene onbekendheid van deze wapens?
View attachment 977980
View attachment 977981
Dit is geen perfecte vergelijking omdat het slechts de vermelde prijs is en nog niet daadwerkelijk is verkocht, maar deze Reising staat te koop bij Legacy Collectibles voor ongeveer drie keer zoveel als ik voor de mijne heb betaald, maar het bevat ook een paar accessoires en een holster, wat een deel van die vraagprijs moet uitmaken.Helaas heb ik geen idee, maar ik zou me enorm verbazen als het niet meer dan het dubbele zou zijn.
Zeldzaam in het algemeen en zeer mooi gepresenteerd in het bijzonder.