Colt Forum banner

Laat ons je .40 kaliber GUNS zien!! (Zie bericht # 42! 🙂)

6.9K views 51 replies 34 participants last post by  inspcalahan  
#1 · (Edited)
Ik heb er door de jaren heen verschillende gehad. Nu heb ik er twee. Beide zijn uitstekend in hun eigen recht.
De S&W M&P (pre 2.0) zou zeer goed dienen als dienstpistool. De trekker is erg scherp en het pistool is erg nauwkeurig. Het is een betrouwbare werkpaard in alle opzichten.
De FN Hipower definieert superlatief. Het is ongelooflijk nauwkeurig en voelt gewoon “goed” in de hand. De balans is uitstekend. Het is het pistool waarnaar andere .40's streven! Een echt showpaard!

Wat heb je??
Best,
Charles
Image
Image

#2 ·
De goede oude blokkerige Glocky was mijn eerste persoonlijke aankoop van een handvuurwapen in de jaren 90 bij Greentop in Virginia. Ik heb hem nog steeds. Mijn Model 23 is een tweede generatie .40. Ik heb in de loop der tijd wat Trijicon nachtvizieren, een nieuwe sledevrijgave en een lichtere trekker toegevoegd. Ik herinner me dat ik het wilde kopen, er was toen, denk ik, een verbod op 'hoge capaciteit' magazijnen. Ik was me er niet eens van bewust. Ze hadden twee pistolen op voorraad. Eén met een trekkracht van 8 pond ... 13-schots magazijnen. De andere had een trekkracht van 5 pond, maar de 10-schots magazijnen. Ik was toen dommer dan een boomstronk over wapens en gelukkig adviseerde de verkoper me correct. Hij zei dat je de trekkergroep gemakkelijk kon verwisselen, maar dat dat de laatste 13-schots magazijnen waren. De wetten zijn natuurlijk weer veranderd, maar ik heb het altijd gewaardeerd dat ze voor me zorgden. De populariteit van .40 is afgenomen, maar ik hou echt van de verhouding tussen grootte en vermogen ... veel kogels in allerlei doelobjecten en ik denk dat het de truc zal doen.

#6 ·
Mijn twee .40 kalibers...

Colt Z40...
744636

S&W 4046... de enige reden dat ik dit heb, is min of meer een herinnering aan de tijd dat ik er een van kreeg in mijn laatste jaren bij de federale wetshandhaving. Het enige verschil tussen dit en degene die ik kreeg, is dat deze geen tritiumvizieren heeft, hoewel ik ze zou kunnen toevoegen als ik daartoe geneigd was. Ik gaf absoluut de voorkeur aan de Model 64 revolver boven dit anker.
744637

#8 · (Edited)
De randloze, rechte omhulling van de .40 S&W is de 10mm (10x25mm), die in 1989 door de FBI werd geselecteerd na hun zoektocht naar een krachtigere patroon na de beruchte schietpartij van de FBI in Miami in 1986.

Hieronder staan mijn twee favoriete platforms voor die krachtige patroon, vervaardigd door Rock Island Armory

Image

Image

Image

Specificaties van het pistool[/TD>
Nomenclatuur:[/TD>
[TD]RIA Ultra FS[/TD>
Vervaardigd:[/TD>
[TD]2018[/TD>
Kaliber:[/TD>
[TD]10mm[/TD>
Actie:[/TD>
[TD]terugslag bediende semi-automatisch[/TD>
Trekker:[/TD>
[TD]enkelvoudige actie (SA)[/TD>
Veiligheid:[/TD>
[TD]greepveiligheid, duimveiligheid aan beide zijden[/TD>
Capaciteit:[/TD>
[TD]8+1 patronen[/TD>
Frame:[/TD>
[TD]geparkeerd staal[/TD>
Grip:[/TD>
[TD]G10 composiet[/TD>
Vizieren:[/TD>
[TD]vezel-optische voorkant, verstelbaar achter[/TD>
Opmerkingen:[/TD>
[TD]FS = Full Size[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]

#9 · (Edited)
Image

Image

Image

Wapenspecificaties
Nomenclatuur:RIA Ultra FS HC
Vervaardigd:2018
Kaliber:10mm
Actie:terugslag bediende semi-automatisch
Trekker:single-action (SA)
Veiligheid:gripveiligheid, ambi duimveiligheid
Capaciteit:16+1 patronen
Frame:geparkeerd staal
Grip:G10 composiet
Vizieren:vezeloptische voorkant, verstelbaar achter
Opmerkingen:FS HC = Full Size / High Capacity

#10 ·
Ik persoonlijk kan er geen delen, want ik heb nog nooit een .40 ACP gehad. Misschien ooit. Maar veel plezier met kijken. Bedankt voor het delen, mensen. 👍👍

#12 ·
Ik heb ook deze Ruger Blackhawk 10mm/.40 convertible...
Image

#21 ·
Snidely, those grips take that gun up several notches.
Bedankt. De handgrepen die Ruger leverde, pasten erg slecht... verrassend voor zowel mij als de manager van de wapenwinkel. Ik moest een tijdje zoeken om handgrepen te vinden die ik mooi vond voor de revolver en die niet te veel kostten.

• Like
Reactions: Uplander
#26 ·
Ik wilde een veertig en kreeg een geweldige deal voor de Compact, hij was gebruikt. Ik heb er veel mee geschoten en vind hem leuk en vond het niet erg om $300/1000 te betalen. Hij is behoorlijk krachtig, maar met oefening zeer beheersbaar. .357 sig daarentegen is een kanon. Ik had er een tijdje niet mee geschoten, dus toen een vriend en ik naar de schietbaan gingen en ik hem tevoorschijn haalde, was ik verrast hoe luid het was, en de muzzle blast en terugslag waren behoorlijk serieus. Ik dacht dat het veel oefening zou vergen om er goed mee te schieten. Ik heb er sindsdien een paar keer mee geschoten, en eigenlijk valt het wel mee. Ik denk dat sommige .357 sig munitie heter is dan andere. Ik zal je vertellen, die man in de kerk die die schutter met de .357 sig met één schot uitschakelde, was een geweldige schutter! Ik heb de veertig de laatste tijd niet meer zo vaak gebruikt omdat 9 mm zoveel goedkoper is.

#27 ·
De M&P .40 wordt geleverd met dezelfde terugslagveer als de 9 mm. Het is een compromis voor een eenvoudige productie. Een beetje te licht voor de .40 en zeker te licht voor de .357. Ik heb een zware veer in de mijne geplaatst en het heeft de terugslag aanzienlijk getemd. Heel gemakkelijk om nu op het doelwit te blijven.