Colt Forum banner

Amerikaans onroerend goed gemarkeerd 1911

5.5K views 18 replies 11 participants last post by  NickT  
#1 ·
Ik heb een CMP opgepakt. Ik kreeg een Colt-brief waarin stond dat hij in oktober 1918 werd afgeleverd (serienummer 507638). Hij heeft een lang leven gehad, waarbij het Agusta Arsenal hem op een gegeven moment ombouwde naar een 1911m1 en er een High Standard loop in zette.

Kan iemand mij nog iets anders vertellen? Zoals wanneer hij werd afgeleverd en aan welk arsenaal?

Andere inzichten.

Ik weet dat het moeilijk te zeggen is, maar het lijkt op een WW1-glijbaan en -frame.

Attachments

#5 ·
SRS-gegevens voor de serienummers het dichtst bij ervoor en erna zijn:

SN: 507615 datum van binnenkomst 111618. Uitwisselbaarheidstest.

SN: 507665 gedateerd op 082433. 117e INF.

Helpt niet echt om de uwe te bepalen, maar het is in ieder geval interessant.
Bedankt voor het antwoorden. Ik ben hier nieuw. Wat betekent "Uitwisselbaarheidstest"? Ik gok dat het tweede deel betekent dat het 26e pistool na de mijne naar de 117e infanterie ging? Heb ik dat goed?
Nou ja.......het heeft het Agusta Arsenal bezocht waar het waarschijnlijk zijn geparkeerde afwerking en enkele onderdelen uit de Tweede Wereldoorlog heeft gekregen, zoals vroege Keyes Fibre-grepen, slede-stop en hamer. De trekker, de greepveiligheid en de duimveiligheid zijn uit de periode 1911 / Eerste Wereldoorlog. Ik weet zeker dat anderen met meer informatie zullen reageren.....
Ik wist toen ik het ophaalde dat het een paar nieuwe onderdelen had en verre van origineel was, maar ik dacht dat het dichtbij genoeg was dat het pistool zoals het er nu uitziet "misschien" in actie is geweest in de Tweede Wereldoorlog. Het is verbazingwekkend hoeveel je kunt zien aan de hand van mijn foto's. Bedankt!

#3 ·
Nou ja.......het heeft het Agusta Arsenal bezocht waar het waarschijnlijk zijn geparkeerde afwerking en enkele onderdelen uit het tijdperk van de Tweede Wereldoorlog heeft gekregen, zoals vroege Keyes Fibre-grepen, slede-stop en hamer. De trekker, de gripveiligheid en de duimveiligheid zijn uit het tijdperk van 1911 / Eerste Wereldoorlog. Ik weet zeker dat anderen met meer informatie zullen reageren.....

#4 ·
Het is een pistool uit 1918. Ziet eruit als een "AA" stempel op het frame, net voor de trekkerbeugel aan de linkerkant. Dat geeft aan dat het oorspronkelijk is herwerkt in het Augusta Arsenal, maar geen idee wanneer. Het ziet eruit alsof het de adelaarskop-keurmerk net boven de magazijnontgrendeling had. Niets mis met een High Standard loop. Dat was een standaard vervangende loop toen pistolen werden herwerkt voor gebruik in de Tweede Wereldoorlog en daarna. Ik kan niet veel toevoegen aan de vorige info. Het pistool ziet er goed uit. Ik denk persoonlijk dat het meer dan eens opnieuw is geparkeerd, of misschien is het een andere slede op het frame van 1918. Ik zou het wel willen hebben.

#9 ·
Ik zat van 1966 tot 1987 in de 117e INF. De afstamming gaat terug tot de Eerste Wereldoorlog. Toen ik erbij was, maakte het deel uit van de 30e Pantserdivisie van de Tennessee National Guard. Het is al lang gedeactiveerd. De 117e had een rijke geschiedenis. Veel goede mannen vochten en stierven in de 117e.

• Like
Reactions: The Bucket
#10 ·
Ik zat van 1966 tot 1987 in de 117e INF. De afstamming gaat terug tot de Eerste Wereldoorlog. Toen ik erbij zat, maakte het deel uit van de 30e Pantserdivisie van de Tennessee National Guard. Het is al lang gedeactiveerd. De 117e had een rijke geschiedenis. Veel goede mannen vochten en stierven in de 117e.
Heel erg bedankt voor uw dienst. Best gaaf om te bedenken dat mijn wapen misschien in die eenheid heeft gediend.

Hier is een link naar de YouTube Short die ik vandaag heb gepost:

#12 ·
Ik heb een CMP opgehaald. Ik heb een Colt-brief gekregen waarin staat dat hij in oktober 1918 is afgeleverd (serienummer 507638). Hij heeft een lang leven gehad, waarbij het Agusta Arsenal hem op een gegeven moment ombouwde naar een 1911m1 en er een High Standard loop in zette.

Kan iemand mij nog iets anders vertellen? Zoals wanneer hij is afgeleverd en aan welk Arsenal?

Andere inzichten.

Ik weet dat het moeilijk te zeggen is, maar het lijkt op een ww1-slede en frame
The Bucket,

Pistool Nr 507638 is niet naar een Arsenal verzonden. Het was een van de 3150 pistolen (in het serienummerbereik (463373 - 508875)), verzonden op 29 oktober 1918, naar de Ordnance Officer, Bush Terminal, Brooklyn, New York (A.E.F.). (Het werd rechtstreeks naar de oorlog gestuurd.)

Hier is hoe het eruitzag (minus wat slijtage) toen het COLT verliet.

Met vriendelijke groet,
Image

#13 ·
De emmer,

Pistool No 507638, werd niet naar een arsenaal verzonden. Het was een van de 3150 pistolen (in het serienummerbereik (463373 - 508875), verzonden op 29 oktober 1918 naar de Ordnance Officer, Bush Terminal, Brooklyn, New York (A.E.F.). (Het werd rechtstreeks naar de oorlog gestuurd.)

Hier is hoe het eruitzag (minus wat slijtage) toen het COLT verliet.

Met vriendelijke groeten,
View attachment 857410
Ik ga een video maken op mijn YouTube-kanaal over dit pistool. Dus ging het naar New York toen het rechtstreeks naar een eenheid werd verzonden? Of werd het rechtstreeks naar Europa gestuurd? Ik wil er zeker van zijn dat ik het begrijp. Heel erg bedankt voor al deze geweldige info.

#16 ·
Je kunt een FOIA indienen bij het leger om informatie te krijgen over je pistool. Waarschijnlijk hebben ze alleen informatie uit het latere leven, maar het kan interessant zijn. Ik ontdekte dat de mijne een deel van de jaren 70 in Ft. Knox heeft doorgebracht.
Heel erg bedankt voor het idee. Ik heb net een verzoek ingediend bij het Ministerie van Defensie/het Leger. Welke afdeling heeft u geselecteerd toen u uw FOIA invulde? Ik ben bereid om andere in te vullen, maar weet niet welke afdelingen ik moet verzoeken voor de FOIA.

#18 ·
Ik heb de mijne net naar het DOD/Army gestuurd. Als uit hun administratie blijkt dat het naar een andere afdeling is gestuurd, kunt u daar een verzoek indienen. Voor mij bleef het bij het leger, dus dat hoefde ik niet te doen. Succes.
Aan Nick T. - Zou men hetzelfde kunnen doen voor een door de Amerikaanse overheid gekochte M1917 Colt Revolver? Mijn Colt fabrieksbrief vertelt me maar zoveel; maar ik wil graag de "rest van het verhaal" weten. Bedankt, Bert Barnett

Bedankt voor het idee. Ik heb net een verzoek ingevuld voor het Department of Defense/Army. Welke afdeling heeft u geselecteerd toen u uw FOIA invulde? Ik ben bereid om andere in te vullen, maar weet niet welke afdelingen ik de FOIA moet aanvragen.

#19 ·
Je zou dit kunnen doen voor elk vuurwapen dat in het bezit was van het DOD. Houd er echter rekening mee dat hun gegevens meestal maar tot de jaren '70 teruggaan. Dus als je M1917 vóór die tijd het bezit van de overheid heeft verlaten, zullen ze er waarschijnlijk geen informatie over hebben. Succes.