Colt Forum banner

M1908 POCKET HAMMERLESS (.380 AUTOMATIC) Dia-markeringen Vraag

1.8K views 7 replies 3 participants last post by  73shovel  
#1 ·
Ik probeer te bepalen of een M1908 (.380) die ik overweeg, de juiste slede heeft. Het serienummer op het frame dateert het pistool uit 1911 en voor zover ik weet zou een slede uit deze periode niet de slede hebben die overeenkomt met het frame, dus daar heb ik niets aan. De slede zelf heeft "Colt Automatic" boven " Calibre .380 Hammerless" aan de rechterkant en aan de linkerkant "Patented" boven "Apr 20, 1897" links en "Colt's PT. F.A. Mfg. Co." boven " Hartford, CT U.S.A." rechts van de slede. Is dit de juiste slede voor een M1908 die door het framenummer op 1911 is gedateerd? Bedankt voor alle hulp of aanwijzingen.

#2 · (Edited)
De serienummering van de binnenkant van de slede begon in 1917, ca. serienummer 34000, met slechts de laatste 3 cijfers van het serienummer. Vanaf 1919, ca. serienummer 40000, werd het volledige serienummer in de slede gestempeld.

Het Colt-logo op de linker achterkant van de slede was tot 1912, ca. serienummer 12000, omsloten door een cirkel.

De linkerkant van de slede moet "PATENTED" boven "APR201897 DEC221903" lezen, beide datums, niet alleen de datum van 1897.

Alle markeringen op de slede waren tot 1914, ca. serienummer 18000, in schreefletters. Op dat moment werden alle inscripties gewijzigd in schreefloze blokletters, er stond nu ook een punt tussen de patentdatums.

#3 ·
Het Colt-logo aan de linkerkant van de slede was tot 1912, ca. serienummer 12000, omsloten door een cirkel.

De linkerkant van de slede moet "PATENTED" boven "APR201897 DEC221903" lezen, beide data, niet alleen de datum van 1897.

73shovel,
PRECIES de informatie die ik nodig had! Bedankt voor de tijd die je hebt genomen om te reageren en me te helpen.

#5 ·
Als ik naar je foto kijk, denk ik dat iemand, niet de fabriek, je slede opnieuw heeft afgewerkt en opnieuw heeft gestempeld.

De schreefletters zijn te klein en grover dan de fabrieksstempeling en alle woorden staan te ver uit elkaar.
Het Colt-logo is te groot, niet gepositioneerd en niet "rechtop" genoeg gestempeld, en zou zeker in een cirkel zijn geplaatst als de slede correct was gestempeld.

Ik heb een fout gemaakt in mijn bovenstaande post: de octrooidata moeten punten bevatten na APR en DEC en na 20 en 22, geen spaties, maar punten. Uw slede toont geen punt na de APR en komma's, geen punten, na de 20 en 22.

Is de totale lengte van die slede ongeveer 6 1/2"? Op de een of andere manier doet de foto, of waarschijnlijker de grootte van de letters, het langer lijken.

#7 ·
Hier zijn dia-markeringen op een 1911-mfg'd 1908 ter vergelijking... niet de beste foto's, maar zouden je een idee moeten geven van waar 73shovel het over heeft.
De punten in de patentdatum zijn moeilijk te zien, maar als je goed kijkt, zijn ze zichtbaar LOL.
Let ook op dat de loop over de hele lengte blauw is, inclusief het blootgestelde gedeelte in de uitwerppoort.

#8 ·
Hier zijn de markeringen op een 1911-geproduceerde 1908 ter vergelijking... niet de beste foto's, maar ze zouden je een idee moeten geven van waar 73shovel het over heeft.
De punten in de patentdatum zijn moeilijk te zien, maar als je goed kijkt, zijn ze zichtbaar LOL.
Let ook op dat de loop over de hele lengte blauw is, inclusief het blootgestelde gedeelte in de uitwerppoort.
View attachment 867893
View attachment 867894
View attachment 867895
View attachment 867896
somd_mustang, ik heb een 1911-productie 1908 Model M sn 7046
Image

Image