Colt Forum banner

Kortlopende 1851 Navy

9.6K views 12 replies 8 participants last post by  Prowbar  
#1 ·
Ik heb een Colt 1851 Navy geproduceerd in 1852. De looplengte is 5 1/16 inch. Ik weet dat Colt op speciale bestelling 1851 Navies produceerde met verschillende looplengtes. Hoe kun je zien of de loop daadwerkelijk door Colt is geproduceerd of dat deze is ingekort van de standaard 71/2 inch loop? De revolver is in redelijk goede staat met ongeveer 95% zilveren plating op de backstrap en de trekkerbeugel. De cilinderscène is sterk en helder en alle serienummers komen overeen.

#4 ·
1862 pocket navy? 5,5" achthoekige loop. 1851 met volledige loop weegt 42 oz, de pocket weegt 27 oz. scène van een overval op een postkoets gegraveerd op de pocket. Succes.
De 1862 'Pocket Navy' of zoals hij oorspronkelijk heette 'Pocket Pistol of Navy Calibre' heeft een verzonken cilinder en frame en heeft slechts 5 schoten. Er mag geen verwarring zijn. Beide afgebeelde pistolen zijn 1851 Navy Colts. De enige vraag is: 'zijn ze begonnen met korte lopen?' Een fabrieksbrief zou dit moeten bevestigen, mits de nummers niet vallen binnen de nummers waar records werden vernietigd in de brand.

#9 ·
Hallo Prowbar. Er is een foto die de voorkant van de loop laat zien met vizier, loopbout en laadhendel. Als u op deze foto klikt, zou deze groter moeten worden. Als u alternatieve foto's nodig heeft, laat het me dan weten. Kan geen "paardenkop" zien, als ze er zijn, zou iemand het gebied kunnen markeren om naar te kijken.

#11 ·
Hallo Prowbar Er is een foto die de voorkant van de loop laat zien met vizier, loopbout en laadhendelvergrendeling, als u op deze foto klikt, zou deze groter moeten worden. Als u alternatieve foto's nodig heeft, laat het me dan weten. Kan geen "paardenkop" zien, als ze er zijn, zou iemand het gebied kunnen markeren om naar te kijken.
Ik bedoelde een foto van de voorkant van de loop, waar je in principe in de trekken kijkt, maar ook het voorste gedeelte met het vizier en de laadhendelvergrendeling ziet.

#13 ·
View attachment 370401 Is dit wat u nodig heeft? Ik hoop dat het goed genoeg is
Bedankt. Precies wat ik wilde. Je kunt het patina op de loop zien en hoe de putjes (?) vergelijkbaar zijn met de rest van het pistool. Dat is een goede zaak. Degene die ik zag met de afgesneden loop klopte helemaal niet, omdat het bovenstaande niet overeenkwam. Hoe dan ook, uw pistool is ofwel origineel of de loop is in die tijd ingekort. Fabriek of niet, het is nog steeds een erg mooi 3e model Navy. Geniet van die Colt.